Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‌‌ها - آیین اختتامیه مرحله استانی نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر با حضور جمعی از مسئولان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد و گروه‌های برتر به مرحله کشوری راه یافتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، مسئول معاونت فرهنگی و هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر ظهر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سرود فجر با اشاره به اینکه مردم ایران خصوصاً جنوبی‌ها طبع هنری و شعری بسیار بالایی دارند، اظهار داشت: سرود نوعی از موسیقی دلگرم کننده و انگیزشی است که به‌عنوان عامل مهم در شکل‌گیری هویت اجتماعی و فرهنگی جامعه دارای کارکردهای مختلف سیاسی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگرد مهدی عالی‌زاده در ادامه باتأکید بر اینکه کارکرد سرود در زمان ناملایمات و جنگ برجسته‌تر می‌شود، افزود: سرود در ناخودآگاه جامعه ریشه دارد و بر عواطف میهنی و هویت جامعه تأثیر و نفوذ دارد.

115 اثر در سرود فجر به دبیرخانه جشنواره رسید

وی با بیان اینکه سرود، جامعه را تشویق و ترغیب به اتحاد و دفاع از هویت تاریخی و مرزهای جغرافیایی می‌کند، خاطرنشان کرد: سرود و موسیقی در ایران نقش ویژه‌ای در تحولات سیاسی و اجتماعی داشته است.

مسئول معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان بوشهر افزود: برای آغاز جشنواره و هماهنگی بهتر و تعامل سازنده با گروه‌ها ارتباط ویژه‌ای برقرار و تبلیغات ویژه‌ای در فضای حقیقی و مجازی صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به این که گروه‌هایی که آمادگی و توان لازم برای اجرا زنده را داشتند به میدان مسابقه آمدند خاطر نشان کرد: این نخستین جشنواره سرود در سطح کشور بود که علاوه بر نظر کارشناسان، آرای مردمی نیز در انتخاب گروه سرود دخیل بود.

مسئول معاونت فرهنگی و هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام با بیان اینکه 115 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، تصریح کرد: از این آثار 40 گروه ثبت نامی، 9 ایده ساخت ناهماهنگ و 5 آکاپلا بوده است.

سرگرد عالی‌زاده با اشاره به اینکه در این کنگره 700 نفر به طور مستقیم درگیر بودند گفت: 22 گروه منتخب به مرحله حضوری راه پیدا کردند و 18 گروه موفق شدند از مرحله بازبینی عبور کنند.

ضرورت خلق آثار هنر حماسی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر هم با بیان اینکه امروز شمشیری برنده‌تر از هنر نیست افزود: خلق آثار هنر حماسی در تعیین سرنوشت ملت‌ها بسیار اثرگذار و مهم است و باید به آن پرداخته شود.

علیرضا غریبی حمایت از گروه‌های هنری را یک ضرورت دانست و بیان کرد: اتحاد و همدلی مدیران هنری در دستگاه‌های مختلف سبب همسو شدن مؤسسه‌ها در تولید آثاری هنری برجسته می شود.

جشنواره اذان منتظران پاسخی به تهاجم فرهنگی دشمن استآثار برتر جشنواره فیلم‌های کوتاه 120 ثانیه‌ای امید در استان گلستان معرفی شدنداختتامیه جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان/ شهرک صنعتی ارده و کنجد در استان فارس راه‌اندازی شود

وی آمادگی مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر را برای همکاری با سایر مجموعه های دیگر در راستای اجرا سرود بزرگ حماسی، ملی و انقلابی برای دهه فجر را در استان اعلام کرد.

راه‌یابی گروه‌های برتر به مرحله کشوری

در این آیین گروه سرود صدای انقلاب از شهرستان دشتستان و آوا مشکات از شهرستان دیر به ترتیب با نظر هیئت داوران و آرای مردمی مستقیم به مرحله کشوری راه یافتند.

همچنین گروه‌های سرود نغمه آوینی از دشتستان، مدال انقلاب از بوشهر و نوای حقیقت از دشتستان نیز به‌عنوان 3 گروه برتر دیگر معرفی شدند.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخستین جشنواره استان بوشهر سرود فجر گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد