Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه فاکس‌نیوز گزارش کرد که ماهواره ایرانی «نور ۲» که اوایل سال جاری میلادی در مدار قرار گرفته بود، به عنوان بخشی از اولین دسته از تصاویر با وضوح بالا، تصویری از مرکز فرماندهی ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین ارسال کرد.

روز گذشته خبرگزاری‌های داخلی ایران گزارش کردند که ماهواره نور ۲ که در ماه مارس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرتاب شده بود، همچنین تصاویری از استان‌های جنوبی فارس و بوشهر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی ماهواره‌ای ایرانی که در مدار ۳۱۱ مایلی قرار دارد، بتواند از تمام سطح زمین تصویربرداری رنگی انجام دهد و تصاویر را به ایستگاه‌های زمینی که توسط جوانان ایرانی ساخته شده است ارسال کند. این اولین بار است که یک ماهواره بومی تصاویری با وضوح بالا با رنگ واقعی ارسال می‌کند».

شبکه فاکس نیوز در گزارش خود به اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره تصاویر ارسالی ماهواره نور ۲ پرداخته و نوشت، نیروی دریایی ایالات متحده می‌گوید که منطقه عملیاتی ناوگان پنجم، «حدود ۲.۵ میلیون مایل مربع وسعت آبی را در بر می‌گیرد و شامل دریای عرب(شمال اقیانوس هند)، خلیج عمان، دریای سرخ و بخش هایی از اقیانوس هند است».

نیروی دریایی آمریکا همچنین در این خصوص گفته است: «این گستره شامل ۲۰ کشور است و شامل سه گلوگاه است که برای جریان آزاد تجارت جهانی حیاتی است».

کد خبر 676007 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه ماهواره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا خبر ویژه ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • (عکس) محتویات عجیب یک صندوق قدیمی در کشتی غرق‌شده
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی