Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوولان مناطق آزاد ارس ایران و مغری ارمنستان در حاشیه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در شهر ایروان به منظور توسعه همکارِ‌ها یادداشت تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند.

به‌ گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، یادداشت تفاهم مناطق آزاد ارس ایران و مغری ارمنستان بین مدیران ایرانی و ارمنی مناطق مذکور در حاشیه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در شهر ایروان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت تفاهم دو طرف بر آماده‌سازی زمینه‌های همکاری بیش از پیشه فعالان اقتصادی دو کشور و استفاده از تسهیلات ویژه منطقه آزاد ایران و ارمنستان برای توسعه روابط صنعتی، تولیدی، تجارتی و بازرگانی تاکید کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو روز سه‌شنبه با هدف شرکت در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در راس هیاتی اقتصادی عازم ایروان شد.
توسعه روابط دوستانه دو کشور، پیگیری تفاهم های قبل و مذاکره درباره توسعه همکاری در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور از مهمترین اهداف سفر محرابیان و هیات همراه است.

هفدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان در حالی به ریاست علی اکبر محرابیان و مهر گریگوریان معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دو کشور برگزار شد که دو طرف تاکنون ۱۶ اجلاس موفق و پردستاورد را پشت سر گذاشته‌اند، به گونه‌ای که به اعتقاد ناظران اجلاس همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان از منظم‌ترین و پردستاوردترین اجلاس‌های دوجانبه و مشترک اقتصادی بوده که تاکنون برگزار شده است. اجلاس‌هایی که از سال ۱۳۹۱ مسئولیت آن بر عهده وزارت نیرو گذاشته شد و به‌رغم وقفه‌های مقطعی و کوتاهی که عواملی چون گسترش کرونا و وقوع جنگ در منطقه قره باغ بر روند برگزاری آنها گذاشت، اما نتوانست پیگیری‌های دو سویه را برای تداوم همکاری‌ها تحت الشعاع قرار دهد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران ، علی اکبر محرابیان ، وزارت نیرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران علی اکبر محرابیان وزارت نیرو مشترک همکاری های اقتصادی هفدهمین اجلاس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس