Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: دولت سیزدهم با اجرای طرح باز توزیع یارانه‌ها دست به یک ایثار بزرگ زد، طرحی که قطعاً در بلند مدت منافع آن به نظام و انقلاب و مردم خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد غلات و ۷۰ درصد مواد اولیه روغن جهان در دو کشور روسیه و اوکراین تولید می‌شود، از این‌رو با جنگ اتفاق افتاده صادرات این دو محصول توسط کشورهای روسیه و اوکران ممکن است انجام نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وقوع خشکسالی در استان و اثر این پدیده بر کاهش تولید محصولات زراعی، بیان داشت: برخی محصولات دیم در مناطق گرمسیر و جنوبی لرستان به دلیل تنش آبی از بین رفته و پیش‌بینی می‌شود تولید گندم بیشتر از قبل نداشته باشیم.

شاهرخی بیان داشت: از طرفی کشورهای همسایه نیازمند واردات گندم هستند و این موضوع امکان قاچاق آرد را بیش از گذشته برای سودجویان فراهم کرده و ما را با تأمین اولیه کالاهای اساسی دچار مشکل می‌کرد.

وی بیان داشت: با اصلاح یارانه‌ها دولت مبالغی را در اختیار بانک‌ها و صندوق‌های بخش کشاورزی می‌گذارد و دریافت تسهیلات را تسهیل خواهد کرد تا مشکلی برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به وجود نیاید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی تاکید و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در استان داریم، این بوده که تشکل‌ها در یک زنجیره نیستند، بنابراین نیازمند یک الگوگیری در این زمینه هستیم.

کد خبر 5488368

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان هدفمندی یارانه ها بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا احتکار آمار کرونا بسیج سازندگی بیرجند مشهد گروههای جهادی خراسان رضوی نانوایی گناوه آلودگی هوا قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: برنامه جهش تولید در دیم‌زار ها برای دومین سال با مشارکت ستاد فرمان اجرای امام (ره)کار خودش را آغاز کرد و جهش تولید گندم در دیم‌زارها اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین برزگر امروز_شنبه هشت اردیبهشت_ در همایش جهش تولید در دیمزارها و بزرگداشت روز گندم و نان در روستای امام قیس، اظهار کرد: در زمینه تولید گندم استان، با حضور ۴۰ هزار کشاورز، ۱۰ هزار ماشین‌آلات کشاورزی، ۱۲ هزار تن نهادهای کود شیمیایی و بیش از ۱۵ هزار تن بذر به عنوان گسترده‌ترین ساز و کار اقتصادی تولیدی بخش کشاورزی است.

وی افزود: در دنیا بیش از ۶۰ درصد غذای تولیدی از آب سبز یا آب باران است و در کشور و به تناسب در استان این مقدار کمتر از ۲۰ درصد است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: برنامه جهش تولید در دیم‌زارها برای دومین سال با مشارکت ستاد فرمان اجرای امام (ره) کار خودش را آغاز کرد، جهش تولید گندم در دیم‌زارها سال گذشته در مساحتی نزدیک به ۳۰ هزار هکتار اجرایی شد و در سال‌جاری این مقدار به دو برابر یعنی ۶۰ هزار هکتار خواهد رسید.

برزگر افزود: در این طرح توزیع ۶۵ ماشین‌آلات کشاورزی پیشرفته کشت مستقیم، توزیع متنوع بذری و تخفیفات بیمه‌ای از ثمرات این طرح بود.

کد خبر 748426

دیگر خبرها

  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند