Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی، اظهار داشت: در ابتدا از رئیس جمهور ایران تشکر می‌کنم و بسیار خوشحالم که امروز در ایران حضور دارم.

وی بیان کرد: روابط ایران و قطر، روابطی مستحکم و استوار است. همچنین روابط دو کشور مبتنی بر حسن هم جواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر اخیر رئیس جمهور ایران به قطر یک سفر بسیار مهم بود و عامل تقویت روابط دو کشور به شمار می‌آید.

امیر قطر تأکید کرد: بنده امروز در ایران هستم تا تأکید کنم که ما هرچه بیشتر به دنبال تقویت روابط و پیشبرد آن هستیم. امروز درباره مسائل دو جانبه صحبت کردیم و همین طور در خلال گفتگوها این نکته را مورد تأکید قرار دادیم که حل اختلافات در منطقه، راهی جز گفتگو ندارد و در این باره با رئیس جمهور ایران اتفاق نظر داشتیم و طرفین تأکید کردند درگیری‌هایی که در منطقه وجود دارد باید از طریق گفتگوهای سازنده حل و فصل شود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی تصریح کرد: درباره مسائل منطقه‌ای و پیرامون چند پرونده بحث و تبادل نظر کردیم. موضوع اصلی درباره فلسطین بود. البته درباره سوریه، عراق و یمن هم گفتگو داشتیم. اعتقاد ما این است که مشکلاتی که در این کشورها وجود دارد باید از طریق راه حل های عادلانه و جامع حل و فصل شود.

وی افزود: درباره مسئله فلسطین جا دارد مراتب تسلیت خود را به خانواده خانم شیرین ابوعاقله که توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید، تقدیم کنم. تأکید می‌کنیم مرتکبان این جنایت باید مجازات شوند و جهان نباید با این حادثه براساس معیارهای دو گانه برخورد کند.

امیر قطر تأکید کرد: در مورد مذاکرات وین هم باید بگویم قطر همواره نگاه مثبتی نسبت به این گفتگو ها داشته و ما باور داریم گفتگو راه حل حل و فصل این مسئله است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اظهار داشت: همچنین باید بگویم مسابقات جام جهانی در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. ما از همه ایرانیانی که علاقه مند هستند در این رویداد حضور پیدا کنند و از نزدیک شاهد مسابقات تیم ملی کشورشان باشند، استقبال می‌کنیم و به همه خوشامد می‌گوئیم.

وی تصریح کرد: جام جهانی حتماً یک رویداد استثنایی خواهد بود و در پایان از رئیس جمهور و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمک‌هایی که برای موفقیت در برگزاری جام جهانی به ما کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 5488380 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیسی قطر ایران شیخ تمیم بن حمد آل ثانی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت ایران سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف رئیس جمهور تهران حسین امیرعبداللهیان ارز ترجیحی دولت سیزدهم یارانه علی بهادری جهرمی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است