Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:40:35 GMT

العامری: برخی به دنبال تکمیل مسیر رژیم بعث در عراق هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۷۱۰۶

العامری: برخی به دنبال تکمیل مسیر رژیم بعث در عراق هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز پنجشنبه درباره بازگشت رژیم سرنگون شده بعث به عرصه قدرت در عراق هشدار داد.

شبکه خبری العالم به نقل از العامری گزارش داد،  انقلاب مردم عراق علیه رژیم صدام، انقلاب گرسنگان نبود، بلکه انقلاب آزاده‌هایی بود که برای ایستادگی در برابر ظلم و استبداد صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان سخنرانی در مراسمی که سازمان زندانیان سیاسی عراق، برگزار کرد، تصریح کرد: «ما برای یادآوری زندانیان سیاسی، نیاز به مناسبت نداریم؛ زیرا آنها همیشه در حافظه مردم حضور دارند و نماینده بخش پیشرو در زندگی این کشور هستند».

العامری ادامه داد:  «زندانیان سیاسی با ظلم و استبداد رژیم وحشی صدام مواجه بودند. آنان سخن حق را زدند و هزینه چند برابری پرداخت کردند. این قشر، نماینده مخالفان عادی و مشروع هستند، ولی رژیم سرکوبگر، هیچ مخالفی را به رسمیت نمی‌شناخت».

رئیس ائتلاف الفتح در پایان خاطر نشان کرد: ما پس از آزاری که به ملت عراق رسید، در برابر رژیم ظالم صدام ایستادیم... البته کسانی هستند که تلاش می‌کنند مسیر رژیم بعث را تکمیل کنند».

رئیس ائتلاف الفتح همچنین امروز میزبان «پدرو مارتینیس» سفیر اسپانیا در بغداد بود و بار دیگر بر غیر قانونی بودن حضور نیروهای خارجی در خاک عراق تأکید کرد.

وی گفت که از ابتدای سال ۲۰۲۲ ادامه حضور هر نیروی خارجی در عراق غیر قانونی بوده و آن‌ها هیچ حقی برای این کار ندارند.

اشاره هادی العامری به این تاریخ به نتایج گفت‌و‌گوهای استراتژیک میان بغداد و واشنگتن است که طبق آن قرار بود تمامی نیروهای خارجی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ خاک عراق را ترک کنند که البته آمریکا هیچ نیرویی از عراق خارج نکرد و نظامیان خود را با تغییر عنوانشان به نیروهای مستشاری باقی نگه داشت.

او به بن بست سیاسی موجود در عراق بر سر انتخاب نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت که گروه سیاسی تحت رهبری وی تمامی تلاش خود را برای پایان این وضعیت و تشکیل دولتی که بتواند مسئولیت‌پذیر بوده و کار خدمات‌رسانی به مردم عراق را به خوبی انجام دهد، در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: هادی العامری عراق رژیم بعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم

ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد که کشورش از نزدیک تحقیقاتی را دنبال می‌کند که ممکن است طی آن دیوان بین‎المللی کیفری «لاهه» حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را صادر کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « وینسنت ماگونیا» سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در یک نشست مطبوعاتی گفت: این کشور انتظار دارد دیوان بین المللی کیفری طی هفته جاری حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را صادر کند.

وی تصریح کرد: آفریقای جنوبی تحولات‌های مربوط به حکم بازداشت احتمالی نتانیاهو را از نزدیک دنبال می‌کند و از هرگونه مداخله  نهادهای مرتبط با حمایت از قوانین بین‌المللی و تامین امنیت جان شهروندان در این زمینه  استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی با تاکید بر پایبندی کشور به اصول حقوق بین‌الملل اظهار داشت: ما معتقدیم هیچ فرد یا کشوری نباید فراتر از قوانین بین المللی باشد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقامات بلندپایه این رژیم را شائعه خواند.

کدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

رسانه‌های عبری به تازگی گزارش هایی را در خصوص احتمال صدور حکم بازداشت نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند.

به رغم اینکه دیوان بین‌المللی کیفری از رژیم صهیونیستی خواسته است اقدامات فوری را برای توقف نسل کشی در غزه انجام دهد اما حملات نظامیان این رژیم به نوار غزه همچنان ادامه دارد و شهروندان این باریکه همچنان در محاصره به سر می‌برد و از دسترس به آب، مواد غذایی و دارویی محروم هستند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به غزه بیش از 34 هزار و 470 نفر شهید و افزون بر 77 هزار تن مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که از جمعیت دوملیون و 500 هزار نفری غزه نزدیک به دو میلیون نفر آنان آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم