Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی پارلمان عراق را ارج نهاد و خواهان اقدام مشابه سایر پارلمان های کشورهای اسلامی شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین، جنبش حماس امروز در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام پارلمان عراق بیانگر تعصب ملت عراق و مواضع تاریخی آنها در حمایت از ملت فلسطین و عدالت مسئله ملی آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش همچنین "از همه مواضع مخالف با عادی سازی روابط با دشمن مشترک امت اسلامی که امنیت و ثبات این امت را تهدید می کند، استقبال کرد."

جنبش حماس همچنین از همه پارلمان های جهان اسلام خواست تا از این گام شرافتمندانه الگو برداشته و قوانین مشابهی در ممنوعیت هرگونه عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی تصویب کنند.

پارلمان عراق دیروز (چهارشنبه) اولین بررسی قانون پیشنهادی ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به پایان رساند که هدف آن جلوگیری از برقراری هر نوع رابطه با رژیم اشغالگر قدس است.

یکی از دست اندرکاران واحد حقوقی پارلمان عراق دیروز چهارشنبه به پایگاه خبری العربی الجدید گفت: این پیش نویس قانون که توسط هیات حقوقی گروه وابسته به جریان صدر تدوین شده مشتمل بر ۱۰ ماده اصلی است و جسن العذاری رییس این گروه آن را تحویل ریاست پارلمان می دهد تا پس از دوبار بررسی طی یک ماه آینده  جهت تصویب به رای گذاشته شود.

وی افزود: مهمترین مفاد این پیش نویس منع قانونی و اعلام هرگونه همکاری یا مراوده سیاسی ، امنیتی، اقتصادی، تکنولوژیکی ، فرهنگی ، ورزشی و علمی تحت هر عنوان و به هر شکل با رژیم صهیونیستی به عنوان جرم است.

این کارشناس حقوقی پارلمان عراق گفت که براساس این قانون، عراق با رژیم صهیونیستی در وضعیت جنگ و تخاصم اعلام می شود و هراقدام افراد، موسسات، سازمانها ، جریانها، احزاب که مغایر این وضعیت بوده و به سود مادی یا معنوی رژیم صهیونیستی صورت گیرد ، بعنوان جرم خیانت به کشور تلقی می شود و برابرماده ۱۱۱ قانون مجازات مصوب ۱۹۶۹،  مجازات اعدام یا زندان ابد را برای مرتکبین درپی خواهد داشت. همچنین هرگونه معامله با شرکتها یا موسسات طرف قرارداد با این رژیم یا هوادار یا مرتبط با آن نیز ممنوع بوده و مستوجب مجازات خواهد بود.

وی همچنین از اجماع همه گروههای سیاسی برای تصویب این قانون در پارلمان عراق خبر داد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پارلمان ، جنبش مقاومت اسلامی حماس ، عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پارلمان جنبش مقاومت اسلامی حماس عراق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا

 سخنگوی حماس امروز (یکشنبه) ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، «جهاد طه» در این باره گفت: این اخبار عاری از صحت و ساختگی است و با هدف ایجاد تشویش اذهان عمومی، منتشر می شود.

وی افزود: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

این در حالی است که «خلیل الحیه» نایب رئیس جنبش جنبش حماس در نوار غزه روز پنجشنبه گفت: در حال مذاکراتی جدی برای رسیدن به آتش‌بس دائمی و توافقی جدی و حقیقی برای مبادله اسرا هستیم.

الحیه گفت: ما نمی‌خواهیم اسرای صهیونیست را نزد خود نگه داریم و برای آزادی آن‌ها در چارچوب توافق و مذاکرات جدی، کاملا قاطع هستیم.

وی با بیان اینکه عدم پیشرفت مذاکرات تا این لحظه به خاطر سرسختی رژیم صهیونیستی بوده است، تصریح کرد: منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی و واسطه‌ها به پیشنهادات مطرح شده هستیم.

نایب رئیس جنبش جنبش حماس در نوار غزه، خاطرنشان کرد: مشکل حقیقی، عدم موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس و خروج از نوار غزه است. رژیم صهیونیستی با طرحی پیشنهادی برای آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی از جمله ۳۰ اسیر محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی مخالفت کرد.

الحلیه همچنین گفت مقاومت فلسطین بدون توقف جنگ و خروج نیروهای صهیونیست از غزه، هرگز اسرای صهیونیستی را آزاد نخواهد کرد.

در همین راستا «طاهر النونو» مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز یکشنبه شب اظهار کرد که مقامات رژیم صهیونیستی برای انجام توافق مبادله اسرا جدی نیستند.

النونو افزود: رژیم اشغالگر همچنان موضوع آتش بس کامل و موضوع بازگشت آوارگان را نمی‌پذیرد و این منجر به توافق نمی‌شود.

مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، افزود: افراد با نفوذ در کابینه رژیم اشغالگر در مورد دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ غزه جدی نیستند.

وی اضافه کرد: تنها دستاورد (رژیم) اسرائیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است و آنها به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح