Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول غرفه افغانستان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، این رویداد را بهترین مکان برای فرهنگ سازی و تبادل مستقیم افکار دانست و گفت: هر فرد با خواندن کتاب تامل و سپس نتیجه گیری می‌کند و بدین صورت فضای مثبت برای همدلی و فرهنگ سازی فراهم می‌شود.

سیدموسی حسینی در حاشیه سی وسومین نمایشگاه بین المللی تهران به خبرنگار ایران اکونومیست گفت: کتاب تاثیر درازمدت دارد و تبادل آن موجب تقویت روابط فرهنگی و ایجاد فضای همفکری میان جوامع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل موسسه فرهنگی وانتشارات صبح امید افغانستان ضمن تقدیر از تداوم کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان تاکید کرد مردم افغانستان در شرایط کنونی نیاز به همدلی بیشتر مردم ایران در چارچوب همکاری فرهنگی مشترک برای نزدیک شدن دیدگاه ها دارند.

حسینی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تهران با ایجاد فضای مثبت مانع از جوسازی های بیگانگان برای ایجاد شکاف میان دو ملت فهیم ایران وافغانستان می شود وبا فراهم کردن زمینه حضور ناشران افغانستانی موجب تبادل فرهنگی بیشتر میان جوامع می شود.

مقام فرهنگی افغانستان با ابراز تشکر از مقامات جمهوری اسلامی ایران که تاکنون پذیرای شمار زیادی از مهاجران افغانی در مدت اخیر بوده اند تاکید کرد ما از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست وبرادر خود انتظار داریم کمک های خود به ملت افغانستان را ادامه داده اجازه ندهند دشمنان اقدام به اختلاف افکنی میان  دوکشور کنند.

سی‌ و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور لبنان، متولیان و دست اندرکاران فرهنگی کشور و ناشران ۳۰ کشور در مصلای امام خمینی (ره) طی آیینی گشایش یافت. این نمایشگاه از چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: افغانستان ، اتحادیه ناشران و کتابفروشان ، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افغانستان اتحادیه ناشران و کتابفروشان سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث

اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است