Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان، هاشم امینی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی راهکارهای عبور از تنش آبی آبفا کاشان افزود: امید می‌رود این شرکت مانند چالش یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب شهری و روستایی بتواند از تهدید پیش رو نیز فرصت بسازد و از تنش آبی تابستان امسال عبور کند.

وی با بیان اینکه شرکت آبفا کاشان دارای گستره محدود اما متنوع و داری ظرفیت نیروی انسانی خوب و علاقه‌مند است، ادامه داد: این منطقه نزدیک به تهران و داری اقلیم کویری، کوهستانی و دارای منابع آب زیرزمینی و سطحی است که بخش آب و فاضلاب در مناطق مختلف خود دارد که باعث می‌شود به عنوان یک مجموعه دارای ویژگی‌های الگو (پایلوت) مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور با قدردانی از اقدام‌های آبفای کاشان برای عبور از تنش آبی سال گذشته گفت: مدیرعامل این شرکت زحمتکش و پیگیر نسبت به حوزه کاری منطقه خود و آبفای کشور است و از اعضای اتاق فکر یکپارچه‌سازی شرکت‌های روستایی و شهری بوده است.

هاشم امینی با تاکیر بر لزوم تولید محتوا درباره اقدام‌های مدیریتی و مدیریت مصرف و رصد فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی در همه شهرها و روستاهای زبر پوشش گفت: باید این روند به گونه‌ای پیش رود که آبفای کاشان مدیریت فضای مجازی را در موضوع بهینه سازی مصرف در دست داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان نیز گفت: این شرکت از شرکت‌های فقیر آبفای کشور از لحاظ منابع طبیعی و  کیفیت آب است و با وجود اختلاط آب این منطقه با آب زاینده‌رود باز هم با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

محمدرضا اسدی افزود: انتقال آب زاینده‌رود به کاشان از سال ۱۳۸۴ با ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آغاز شده و هم اکنون در تابستان و در زمان اوج مصرف به ۴۸۰ لیتر در ثانیه می رسد.

مدیرعامل آبفای کاشان تاکید کرد: از جمله نگرانی‌ها قطع انتقال آب زاینده‌رود به کاشان است، چرا که در این صورت آب کاشان قابل شرب هم نخواهد بود و ای سی آب شربی که در اختیار مشترکان قرار خواهد گرفت به سه هزار و ۵۰۰ خواهد رسید که از لحاظ بهداشتی بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: امید می‌رود بتوانیم به راهکاری برای  تامین منابع آب دست پیدا کنیم و آینده روشنی پیش روی مردم و مدیریت آبفای کاشان داشته باشیم.

مدیرعامل آبفای کاشان، بهره‌برداری از آب دریاچه نمک و بهره‌برداری از منابع  آب محلی را از دیگر طرح‌های پیش‌رو عنوان کرد و گفت این راهکارها هم‌اکنون در اجرا با مشکلاتی مواجه است.

وی ادامه داد: میزان برداشت از آب سفره زیرزمینی کاشان سالیانه ۴۴۰ میلیون متر مکعب است. از این میزان ۳۲ میلیون متر مکعب به آب شرب مردم و ۲ درصد به صنعت و بقیه به بخش کشاورزی اختصاص دارد. 

اسدی اضافه کرد: برداشت بی رویه در سال‌های گذشته باعث شده سطح استاتیک آب از ۷۰ متر به ۱۲۰ متر افزایش یابد و حتی دبی چاه‌ها نیز نسبت به قبل کاهش داشته که نگران‌کننده است.

وی افزود: با همه این مشکلات در سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی انجام شده کارکنان متعهد و مهندسان دلسوز آبفا کاشان یک ساعت قطعی آب در شهرها و روستاهای زیر پوشش نداشتیم و حتی بعد از یکپارچه‌سازی آبفای شهری و روستایی ۱۸ روستای تحویل گرفته شده با تانکر آبرسانی می‌شد که اکنون به سه روستا کاهش یافته است، چرا گه هدف‌گذاری‌ها همواره تامین منابع  آب پایدار برای روستاها بوده است.

در این نشست، علی دلخواه معاون بهره‌برداری و توسعه منابع آب آبفا کاشان نیز گزارشی تحلیلی و با استناد آمار مسایل و مشکلات آبفای کاشان در ۱۲ شهر زیر پوشش این شرکت و روستاهای تحت پوشش ارایه کرد.

پس از این نشست، معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کاشان و نیروگاه برق آبی خط انتقال نابر به ظرفیت ۱۶۰ کیلو وات بر ساعت بازدید و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه را قابل تحسین ارزیابی کرد.

برچسب‌ها آب و فاضلاب کاشان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب کاشان وزارت نیرو آب و فاضلاب کاشان وزارت نیرو آبفای کاشان بهره برداری آبفا کاشان آبفای کشور تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انجام همه تمهیدات لازم برای اعزام حجاج به سفر معنوی حج گفت: حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع ۱۴۰۳ می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع 1403 در مشهد گفت: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج صورت گرفته و حجاج ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع خواهند شد.

وی افزود: نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه ها 319 دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمتها شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی تصریح کرد: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان است.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم زائران با رعایت توصیه‌های هیئت پزشکی و همکاری با خادمان در کاروان‌ها و مجموعه های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز گفت: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است.

وی افزود: اگر زائری نیت و برنامه ریزی نداشته باشد این سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: زائران باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کنند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳