Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد زهرایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی آبرسانی به هزار و ۲۰۰ روستا در سطح کشور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: البته این تعداد همه روستاهای کشور نیست و باید تا ۱۶ هزار روستا در بازه زمانی مشخص آبرسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت:  مجموعه بسیج سازندگی در خراسان‌ جنوبی نیز با همکاری شرکت آب و فاضلاب توانسته این کار را جلو ببرد و در شهرستان‌های مختلف این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: در دولت سیزدهم که شعار مردمی و مردم‌نوازی دارد باید همه مردانه در کنار هم باشیم و هم‌افزایی کنیم.

سردار زهرایی گفت: یکی از تعاملاتی که بین مجلس شورای اسلامی با بسیج سازندگی در سال گذشته و امسال اتفاق افتاد مصوباتی خوبی بود که در راستای اعطای قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی و دسترسی‌ها و جاده‌های بین مزارع انجام می‌شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با همت و همکاری دولت، بخشی از این قیر رایگان در اختیار شرکت‌های مربوطه مورد تایید قرار گرفت و بسیج سازندگی با همکاری دستگاه‌های مربوطه در شهرستان‌ها و مناطق مختلف به این کار همت گماشت.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: امروز شاهد افتتاح آسفالت محور مواصلاتی سه‌قلعه به روستاهای همجوار از محل همین قیرهای رایگان هستیم و سال جاری نیز پنج درصد از اعتبارات قیر در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت که ۲ درصد نیز برای ارتش و سایر نهادها با نظارت بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: سعی می‌کنیم برای پایگاه‌ها، پاسگاه‌ها، جاده‌های بین مزارع، پروژه‌های محرومیت‌زدایی و گلزار شهدا در مسیرهای دسترسی و جاده‌های روستایی این کار را هدفمند و با برنامه‌ریزی صحیح و شناسایی دقیق انجام دهیم.

همزمان با هفته بسیج با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، پروژه آسفالت محور مواصلاتی سه‌قلعه سرایان به نمایندگی از پنج پروژه آسفالت در استان خراسان جنوبی با حجم عملیات ۸۶ هزار متر مربع و اعتبار ۹۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بازدید از گروه‌های جهادی فنی تخصصی مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)، افتتاح طرح راهبری شترمرغ در روستای محمدآباد پسکوه شهرستان قاینات و افتتاح قنات در آرین‌شهر از دیگر برنامه‌های سفر سردار زهرایی به خراسان جنوبی بود.

برچسب‌ها خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی محمد زهرایی آبرسانی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی محمد زهرایی خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی محمد زهرایی آبرسانی دولت سیزدهم سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم