Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@09:54:01 GMT

وزیر کشاورزی: صف در فروشگاه‌ها به دلیل کمبود کالاها نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۷۳۴۸

وزیر کشاورزی: صف در فروشگاه‌ها به دلیل کمبود کالاها نیست

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلی در تامین و توزیع مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر در کشور وجود ندارد و در حال حاضر در تهران و همه استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، کشتار مرغ مانند روزهای گذشته انجام می‌شود.

«سید جواد ساداتی‌نژاد» در گفتگویی تلویزیونی، در رابطه با کالاهای مشمول قیمت‌گذاری افزود: در  راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، از شب گذشته که برداشت ماه نخست یارانه برای مردم آزاد شد تا بتوانند برای خرید از آن استفاده کنند، چهار کالای اصلی هم با توجه به تغییر نرخ ارز مشمول تغییر نرخ شد که از امروز اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، تصریح‌کرد: مشکلی در تامین و توزیع مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر در کشور وجود ندارد و در حال حاضر در تهران و همه استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، کشتار مرغ مانند روزهای گذشته انجام شده است، اما به دلیل تغییر قیمت‌ها در برخی از فروشگاه‌ها شاهد ایجاد صف بوده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه‌ داد: صف در فروشگاه‌ها به دلیل کمبود کالاها نیست بلکه به دلیل زمان‌بر بودن تغییر نرخ کالاها، افزایش تقاضا ایجاد شده است که برای حل این مشکل شب پنجشنبه که اصولا کشتارگاه‌ها تعطیل هستند هم کشتار مرغ انجام خواهد شد و صبح فردا عرضه مرغ گرم را در سراسر کشور خواهیم داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: ما در ماه اسفند و فروردین ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته‌ایم و در اردیبهشت هم جوجه‌ریزی را به ۱۳۰ میلیون قطعه خواهیم رساند.

ساداتی‌نژاد با بیان این که در اردیبهشت ماه شرکت پشتیبانی امور دام کشور به دلیل مازاد تولید مرغ در کشور مبادرت به خرید و ذخیره‌سازی این محصول کرده است، گفت: بیش از ۲۰ هزار تن تولید مازاد مرغ توسط این شرکت خریداری شده است و مشکلی در تولید وجود ندارد و از صبر و تحمل مردم تشکر می‌کنم.

مشکلی در تامین روغن وجود ندارد

وی در رابطه با تولید و توزیع روغن در کشور، تصریح‌کرد: پیش از این ۱۲۰ هزار تن روغن خام به کارخانجات ارسال شده بود و دیروز ۸۰ هزار تن روغن خام در بین کارخانجات تقسیم شده است و هیچ مشکلی در تامین روغن وجود ندارد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: کارخانجات به صورت سه شیفت مشغول فعالیت هستند و توزیع روغن از امروز با نرخ جدید اعلام شده توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها در کشور آغاز شده است و صف‌های موجود مربوط به عرضه روغن با نرخ قدیم و افزایش تقاضا است که با ورود روغن با نرخ جدید بازار به آرامش می‌رسد.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: قیمت نان و دارو در کشور تغییر نخواهد کرد و نان‌های سنتی مانند سابق با نرخ قدیم توزیع می‌شود، دارو هم تغییر نرخ ندارد.

وی با بیان این که مبلغی که به حساب مردم واریز شده با توجه به افزایش قیمت‌ها بوده است، ادامه‌داد: یارانه واریزی در برخی دهک‌ها بیش از مقدار افزایش قیمت بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تامین نهاده دامی برای مرغداران و گاوداران نیز گفت: از روز شنبه عرضه جدید نهاده دامی را بر روی سامانه بازارگاه شروع خواهیم کرد و امروز هم تولیدکنندگان در حال خرید نهاده دامی از بازارگاه هستند.

وی با بیان اینکه تولید به اندازه کافی انجام می‌شود و ذخایر استراتژیک کشور در شرایط مطلوب است، ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری مردم بتوانیم شرایط بازار را به نحو احسنت کنترل کنیم تا آرامش به بازار بازگردد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا کالاهای اساسی جواد ساداتی نژاد صف در فروشگاه ها افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مشکلی در تامین وجود ندارد تغییر نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نان کامل تولید شده در خراسان رضوی تعدای از بیماری‌ها را از بین خواهد برد و به غیر از سلامت، بحث امنیت غذایی را نیز به همراه خواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید مجتبی خیام نکویی امروز در حاشیه بازدید از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: میزان شرکت های دانش بنیان نسبت به شرکت های دیگر بسیار کم بود و هم اکنون 621 شرکت در این حوزه فعالیت دارند که شرکت های دیگر 10 هزار مورد است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در حوزه کشاورزی انگیزه ایجاد کند نیازمند حمایت های خاص نسبت به سایر حوزه ها هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری کشاورزی گفت: تلاش شده تا شتاب مناسبی به تشکیل شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی خراسان رضوی داده شود زیرا تحول در بخش کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی نیازمند تحول و حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های لازم برای 1000 واحد شرکت دانش بنیان در دهکده های فناوری و نوآوری دیده شده که از نظر تعداد و فعالیت خراسان رضوی متمایز است.

خیام نکویی عنوان کرد: دستاوردهای شرکت های دانش بنیان که امروز در خراسان رضوی به بهره برداری رسید می تواند در کل کشور تحول در بخش هایی مانند ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند ولی مهمترین نکته امروز تولید نان کامل و می تواند در خراسان رضوی به سرعت فراگیر شود.

وی ادامه داد: اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقای سلامت مردم برداشته ایم.

رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید نان کامل در سطح کشور گفت: تولید نان کامل خواهد توانست در سلامت جامعه اثرگذار باشد و استفاده مردم از این نان تعدادی از بیماری‌ها را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است