Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام عین‌الهی روز پنجشنبه با حضور در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی این شهرستان و در جمع تعدادی از مسئولان محلی و استانی، اظهار داشت: برای جبران این بی‌عدالتی باید در جهت ارتقای دانشکده علوم پزشکی قدم‌های عملی برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های متعددی در کشور وجود دارد، بیان کرد: در صورت ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه، انتظار می‌رود تا از پیوست‌های دیگری نیز برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت تاکید کرد: با وجود انسان‌های فرهنگی و فرهیخته در مراغه، وجود یک دانشگاه ویژه علوم پزشکی در مراغه را انتظار داریم؛ دانشگاهی که معرفت و دین‌شناسی را هم مورد توجه قرار دهد و دانشجوی در حد جمهوری اسلامی تربیت کند.

 «عین‌الهی» اضافه کرد: دانشگاه‌های جدید علوم پزشکی کشور باید الگو باشد و بر اساس آنچه که مد نظر رهبری است، از هویت ایرانی-اسلامی پاسداری کند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال هویت‌زدایی و دین‌زدایی در دانشگاه هستند، اظهار داشت: دانشگاه‌های جدید علوم پزشکی باید محل دین‌گرایی باشد و به تربیت جوانان توجه کند؛ جوانانی که برای ۲۰ سال آینده نظام را پیش ببرند.

مراغه برای تبدیل شدن به قطب درمان منطقه ظرفیت قابل توجهی دارد

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: مراغه برای تبدیل شدن به قطب درمان منطقه ظرفیت قابل توجهی دارد.

علی علیزاده افزود: این شهرستان هم‌اکنون نیز در حوزه بهداشت و درمان از امکانات مناسبی برخوردار است و بیماران از شهرهای همجوار از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: وجود بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی و نیز بیمارستان‌های در حال تکمیل ارتش و خصوصی خواجه نصیر در کنار بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی شهدای سلامت که امروز کلنگ‌زنی خواهد شد، مراغه را به قطب درمان منطقه تبدیل می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین با موافقت وزیر بهداشت و درمان، کار پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی آغاز شده و امید است شاهد استقرار و تبدیل آن به دانشگاه باشیم.

بیمارستان سینای مراغه نیمه‌تمام رها شده ‌است

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز بیان کرد: هم‌اکنون بیمارستان سینای این شهرستان نیمه‌تمام رها شده‌ و نیازمند تکمیل و تجهیز است و پیشرفت چندانی ندارد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری مبنی بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، تکمیل این مرکز درمانی از ضرورت‌های شهرستان است.

زیرساخت‌های درمانی مراغه در سال‌های اخیر توسعه یافته است

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه نیز بیان کرد: زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی این شهرستان در سال‌های اخیر به خوبی توسعه یافته است.

اصغر تنومند افزود: این دانشکده با ۵۴۰ تخت بیمارستانی، ۹۵۰ دانشجو و ۵۸ نفر عضو هیئت علمی از دانشکده‌های پیشرو در زمینه پژوهشی و علمی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تجهیز بیمارستان سینا به دستگاه «سی تی اسکن» و نیز درمانگاه تخصصی خواجه نصیر به «ام آر آی» از اقدامات اخیر برای توسعه تجهیزات درمانی این شهرستان است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز پاراکلینیک خیرساز سینا، مرکز جامع سلامت سهند و خوابگاه دانشجویی این دانشکده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، پنجشنبه با دعوت نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان‌ها سفر کرد و برای تحقق درخواست‌ها و رفع نیازهای بهداشتی و درمانی آنها قول مساعد داد.

همچنین با حضور دکتر عین‌الهی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه در مجاورت سایت آموزشی دانشکده علوم پزشکی کلنگ‌زنی شد. 

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی مراغه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مراغه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مراغه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس