Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور اظهار داشت: بدون تردید سفر امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در ارتقای روابط بین دو کشور و دو ملت است و حتما نقش بسزایی در تقویت تعاملات و همکاری های دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.

ایران آنلاین/ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با ابراز خرسندی از سفر وی به کشورمان گفت: در مذاکرات دوجانبه علاوه بر گسترش روابط بین ایران و قطر در حوزه های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی، گردشگری و انرژی بر سرمایه گذاری های مشترک بین دو کشور نیز تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در گفتگوهای خود با امیر قطر دو طرف بر تسریع در به نتیجه رسیدن توافقات انجام شده در سفر اسفند ماه گذشته خود به این کشور تاکید کرده اند، افزود: لازمه به نتیجه رسیدن سریع تر توافقات دو کشور در دوحه تلاش بیشتر مسئولان مربوطه در ایران و قطر و نیز برگزاری منظم کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه دو کشور همچنین بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه تاکید داشتند، تصریح کرد: ایران و قطر بر این نکته که دخالت کشورهای خارجی و غربی‌ها در منطقه نه تنها امنیت‌ساز نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر نیز خواهد بود، اتفاق نظر دارند.
رئیس جمهور اظهار داشت: در گفتگو با امیر قطر همچنین بر این نکته تاکید داشتیم که محاصره یمن باید هر چه سریع تر رفع شود. ایران و قطر باور دارند که این فقط مردم یمن هستند که می توانند برای آینده کشور خودشان تصمیم بگیرند.
آیت الله رئیسی همچنین ادامه داد: دو طرف در گفتگوهای خود تاکید کردند که مردم افغانستان باید دولتی فراگیر داشته باشند که بتواند همه گروه های سیاسی و همه قومیت‌ها را در بر گرفته و بتواند در افغانستان امنیت پایدار برقرار کند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مذاکرات خود با امیر قطر بر آزادی فلسطین و قدس شریف تاکید داشتیم و تاکید کردیم که محاصره مردم غزه باید شکسته شود. همچنین جنایات هولناکی که توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود باید پایان بپذیرد. در همین رابطه شهادت خانم شیرین ابوعاقله را به خانواده ایشان و امیر قطر و دیگر همکاران ایشان در خبرگزاری الجزیره تسلیت عرض می کنم. یقین داریم اینگونه جنایات به هیچ عنوان نمی تواند برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز باشد بلکه نفرت عمومی را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بیش از پیش خواهد کرد.
دکتر رئیسی ادامه داد: این رخداد را نه فقط به خبرنگاران شبکه الجزیره، بلکه باید به همه خبرنگاران در سراسر عالم تسلیت بگوییم که یک خبرنگار آزاد، با ظلم رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و امروز جامعه خبرنگاران و رسانه ها از سویی باید به خود ببالند که صدای مظلومیت مردم فلسطین را به عالم مخابره کردند و از طرف دیگر بدانند که این جنایات حتما پایدار نخواهد بود.
رئیس جمهور گفت: بدون تردید سفر امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در ارتقای روابط بین دو کشور و دو ملت است و حتما نقش بسزایی در تقویت تعاملات و همکاری های دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.
«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این نشست خبری ضمن ابراز رضایت و خرسندی از حضور در ایران روابط ایران و قطر را مستحکم و استوار و مبتنی بر حسن همجواری توصیف کرد و گفت: سفر اخیر رئیس جمهور ایران به قطر سفری بسیار مهم و عاملی برای تقویت روابط دو کشور بود.
امیر قطر با بیان اینکه امروز اینجا هستم تا تاکید کنم که هر چه بیشتر به دنبال تقویت این روابط و پیشبرد آن هستیم، افزود: امروز علاوه بر گفتگو در خصوص مسائل دوجانبه، بر این نکته تاکید کردیم که حل اختلافات در منطقه راهی جز گفتگو ندارد و در این خصوص با آقای رئیس جمهور اتفاق نظر داشتیم.
وی ادامه داد: طرفین در گفتگوی خود تاکید کردند که درگیری‌هایی که در منطقه وجود دارد باید از طریق گفتگوی سازنده و راه حل های عادلانه و جامع حل و فصل شود. موضوع اصلی بحث فلسطین بود، همچنانکه در خصوص سوریه و عراق گفتگو داشتیم.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با تسلیت به خانواده خانم شیرین ابوعاقله که توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید، اظهار داشت: تاکید می‌کنیم که مرتکبان این جنایت باید مجازات شوند و جهان نباید با این حادثه بر اساس معیارهای دوگانه برخورد کند.
امیر قطر در ادامه تصریح کرد: همواره نگاه مثبتی به گفتگوهای وین داشته ایم، چون باور داریم که گفتگو راه حل و فصل این مساله است.
وی همچنین درباره برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال در کشورش خاطرنشان کرد: از همه ایرانیانی که علاقمند هستند در این رویداد حضور پیدا کنند و از نزدیک شاهد مسابقات تیم ملی کشورشان باشند استقبال می‌کنیم و به همه خوش‌آمد می‌گوییم. دوست دارم تاکید کنم که این رویداد حتما یک رویداد استثنایی خواهد بود و از جناب آقای رئیس جمهور و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک‌هایی که برای موفقیت برگزاری جام جهانی به ما کردند، تشکر می کنم.

 

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی ایران و قطر رئیس جمهور روابط بین امیر قطر دو کشور بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌ناپذیر است

 ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (اکسپو۲۰۲۴) اظهار کرد: امیدوارم این نشست که رونمایی از توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی بوده و فضای رقابتی ایجاد می‌کند موجب همگرایی و مشارکت همه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان شود و ارتقای اقتصاد در کشور و منطقه را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و هیچ تحریمی به نتیجه نخواهد رسید و طرح های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: این کشور با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری هایی را عرضه کند .

رئیسی افزود: این نمایشگاه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می‌کند، ترجمان این رویداد این است که ما توانسته ایم و باز هم می‌توانیم. 

رئیس جمهور گفت: خداوند متعال در اقلیم‌های مختلف برای جامعه امکانات فراوانی قرار داده و اگر آحاد انسان به علت زیاده خواهی و سلطه طلبی در جهت محروم کردن ملت‌ها از ظرفیت‌ها حرکت نکنند می‌توان با فکر و اندیشه نیاز بشر را مرتفع کرد اما جریان تحریم‌ها نماد ظلم به همه ملت‌ها هست، چرا که اگر ملتی را در تنگنا قرار دهیم تا به اهداف خود نرسد این ظلم به همه ملت‌ها تلقی خواهد شد و نوعی جنگ است .

او ادامه داد: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل به خدا و تکیه بر داشته های ملی تحریم ها را پشت سر بگذارد به نحوی که سخنگوی کاخ سفید بگوید فشارها علیه حمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است و قطعا این ملت ایران بودند که این شکست را رقم زدند .

رئیسی گفت: تولیدگران افسرانی هستند که در خط مقدم جمهوری اسلامی هستند و توانسته اند در عرصه اقتصادی کشور را پیشرفت دهند و من از جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد میکنم.

او گفت: ما برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل هستیم و این امکان در کشور وجود دارد. تولید کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است اینها بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی است از همه میخواهم با جدیت کار را دنبال کنند.

رئیسی گفت: آنچه که من می‌خواهم به جمع فعالان بگویم این است که ما امکانات و ظرفیت زیادی را داریم و فقط لازم است از قوه به فعل دربیاید.امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند به فناوری نوین دست پیدا نکنیم و انحصار در دست خودشان بماند اما بدانند که بسیاری از فناوری ها در کشور ما بومی شده و حتی با ترور دانشمندان نمی‌توانند ما را از دستیابی به فناوری بازدارند.

رئیس قوه مجریه گفت: در صنایع هسته ای و نظامی بیشترین فشار روی ما قرار دارد که البته بیشترین پیشرفت را نیز در این زمینه کسب کرده ایم البته در دکترین ما هدف دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اما استفاده از این فناوری در عرصه های علمی در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بدانید علی رغم خواست نظام سلطه توانایی بسیار وجود دارد و کشورها می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و جهان موثر باشند نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم را از استقلال باز دارد .

رئیسی گفت: قدرت نظامی مهم است اما قدرت تولید هم کمتر از آن نیست، آن چه می‌تواند کشور را قدرتمند کند قدرت اقتصادی است و به فعالان اقتصادی میگویم که شما در موضع تولید قدرت هستید .

او ادامه داد: رونمایی از توانمندیها ارتباط ملت‌ها با ملت‌ها و مردم با مردم دیگر کشورها را رقم می‌زند و به امید آفرینی می‌پردازد که ما حتما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم .

رئیس‌جمهور در پایان گفت: ما دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند را داریم و خط ترانزیتی قدرتمندی را دارا هستیم؛ همچنین در جهان موضوع  تجارت با ارزهای دیگری غیر از دلار و ملی مطرح است. جمهوری اسلامی توانایی فنی و مهندسی بسیاری دارد .امیدوارم این نشست منشاء برکات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است