Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرگرد مهدی عالی زاده مسؤول معاونت فرهنگی و هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این آیین با اشاره به این که مردم ایران خصوصاً جنوبی‌ها طبع هنری و شعری بسیار بالایی دارند، اظهار داشت: سرود نوعی از موسیقی دلگرم کننده و انگیزشی است که به عنوان عامل مهم در شکل‌گیری هویت اجتماعی و فرهنگی جامعه دارای کارکردهای مختلف سیاسی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول معاونت فرهنگی و هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در ادامه با تأکید بر این که کارکرد سرود در زمان ناملایمات و جنگ برجسته‌تر می‌شود، افزود: سرود در ناخودآگاه جامعه ریشه دارد و بر عواطف میهنی و هویتی جامعه تأثیر و نفوذ دارد.

وی با بیان این که سرود، جامعه را تشویق و ترغیب به اتحاد و دفاع از هویت تاریخی و مرزهای جغرافیایی می کند، خاطرنشان کرد: سرود و موسیقی در ایران نقش ویژه‌ای در تحولات سیاسی و اجتماعی داشته است.

مسئول معاونت فرهنگی و هنری سپاه استان بوشهر افزود: برای شروع جشنواره و هماهنگی بهتر و تعامل سازنده با گروه‌ها ارتباط ویژه‌ای برقرار و تبلیغات ویژه‌ای در فضای حقیقی و مجازی صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به این که گروه‌هایی که آمادگی و توان لازم برای اجرای زنده را داشتند به میدان مسابقه آمدند، یادآور شد: این اولین جشنواره سرود در سطح کشور بود که علاوه بر نظر کارشناسان، آرای مردمی نیز در انتخاب گروه سرود دخیل بود.

مسئول معاونت فرهنگی و هنری سپاه امام صادق علیه السلام با بیان این که ۱۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، تصریح کرد: از این آثار ۴۰ گروه ثبت نامی، ۹ ایده ساخت نماهنگ و ۵ آکاپلا بوده است.

عالی زاده با اشاره به این که در این کنگره ۷۰۰ نفر به طور مستقیم درگیر بودند، ادامه داد: ۲۲ گروه منتخب به مرحله حضوری راه پیدا کردند و ۱۸ گروه موفق شدند از مرحله بازبینی عبور کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرود جشنواره سرود فجر بوشهر مهدی عالی زاده معاونت فرهنگی و هنری سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود