Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مجلس: امروز تمام کشورهای دنیا به سمت کوپن رفته‌اند و دنیا «جیره بندی» را آغاز کرده
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد گفت: امروز تمام کشورهای دنیا به سمت کوپن رفته‌اند، فرانسه، آلمان و ترکیه این کار را شروع کردند و ما هم ناگزیر هستیم که این کار را انجام دهیم، پس ما باید یارانه‌ها را هدفمند به دست قشر نیازمند برسانیم، اگر قحطی شود پولدارها چون پول دارند کمتر آسیب می‌بینند اما قشر مستضعف است که بیشترین ضربه را می‌خورد، لذا تا وقتی هنوز به آن مرحله نرسیدیم باید از همین الان به فکر این مساله باشیم. عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: رهبری هم اخیرا فرمودند که یک سری اتفاقات جهانی در حوزه سیاسی، امنیتی، نظامی، تکنولوژی و ... در حال رقم خوردن است. لذا من احساس می‌کنم با توجه به اینکه دنیا الان کار جیره‌بندی و هدفمندی یارانه‌ها را شروع کرده‌، ما اکنون عقب هم هستیم.

سرلشکر سلامی: در مسیر قدرتمند شدن و شکست‌ناپذیری قرار داریم
سرلشکر سلامی با بیان اینکه بسیجیان نشانه‌های بصیرت دینی و پیشگام در آگاهی هستند و نگرش عمیقی به دوست و دشمن دارد و واقعیت صحنه را می‌شناسد، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر قدرتمند شدن و شکست ناپذیر شدن قرار دارد و امروز مردم و انقلاب بیش از گذشته و بیش از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به بسیج نیاز دارند چون امروزه همه مخاطرات هستند ولی تکیه گاه‌ها باید قوی تر باشند.

رستم قاسمی: ۸ میلیون جوان به علت مشکلات مالی و نداشتن مسکن مجرد مانده اند
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۰ میلیون مسکن جدید در کشور نیاز داریم، گفت: بیش از ۸ میلیون جوان به علت مشکلات مالی و نداشتن مسکن مجرد مانده اند.رستم قاسمی گفت: با توجه فارغ التحصیلی هر ساله دانشجویان و امکان ازدواج ان‌ها در کشور به بیش از ۱۰ میلیون نفر مسکن جدید نیاز داریم و تاکنون ۵ میلیون نفر در سامانه نهضت مسکن ثبت نام نموده اند. وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با برنامه قرن نواقتصاد نو گفت: بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه نهضت مسکن ثبت نام کردند که عمده این افراد یا مستاجر هستند یا در پشت بام‌ها زندگی می‌کنند که قطعا تعداد افراد بدون مسکن بیش از این‌ها است.

قاضی‌زاده هاشمی: امیدوارم مردم شیرینی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را بچشند
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای برای ساماندهی به وضعیت یارانه‌ها داشتید و اکنون که این طرح در دولت اجرا شده است برآیند آن را چگونه می‌بینید؟ گفت: پرداخت ارز معروف به ۴۲۰۰ تومانی دیگر به شکل سابق امکان اجرای عملی نداشت و این موضوع ربطی به داشتن یا نداشتن ارز ندارد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تلاش تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی وضعیت موجود یارانه‌ها ادامه داد: اکنون که دولت به یک مدل اجرایی در این حوزه رسیده است، امیدوارم با تلاش و هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول و با همکاری همه مردم ان‌شاالله این طرح به یک نتیجه خوب برسد و مردم شیرینی آن را یچشند نه تلخی‌اش را.رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر این موضوع که نیت دولت در هدفمند کردن و ساماندهی یارانه‌ها این است که اقشار مختلف مردم به خصوص قشر کم‌درآمدتر مورد حمایت قرار بگیرند، اظهار کرد: به نظرم دولت با اجرای این طرح تلاش دارد تا با یک تیر دو نشان بزند؛ یعنی هم مسئله هدررفت بیت المال در موضوع ارز دولتی را اصلاح کند و هم می‌خواهد از جامعه کم‌برخوردارتر حمایت ویژه‌تری داشته باشد.

پلیس از مردم خواست اگر در فروشگاه‌ها لباس نامتعارف دیدند گزارش دهند
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از اجرای طرح بازدید از فروشگاه‌های پوشاک خبر داد و گفت: در این راستا به دلیل عرضه لباس‌های نامتعارف برای ۱۵۳ واحد اخطاریه پلمب صادر شد.سرهنگ نادر مرادی با اشاره به بازدید پلیس نظارت بر اماکن عمومی از فروشگاه‌های عرضه لباس در تهران، در این رابطه اظهار کرد: در راستای نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های پوشاک و پیشگیری از عرضه لباس‌های نامتعارف، طرح بازدید از واحدهای صنفی پوشاک در دستور کار پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهر تهران قرار گرفت.معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ ادامه داد: در این طرح از 5 هزار و 305 واحد صنفی بازدید به عمل آمد که در این راستا برای 153 واحد اخطاریه پلمب صادر شده و چهار واحد صنفی پس از هماهنگی‌های قضائی پلمب شدند.وی با بیان اینکه اجرای این طرح ادامه دارد و با واحدهایی که البسه نامتعارف عرضه کنند برابر قانون و مقررات برخورد می‌شود، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این گونه موارد سریعاً پلیس را از طریق سامانه 110 در میان بگذارند.

زاکانی: اگر این موضوع خودزنی شهردار واقعی باشد حتماً برخورد سختی خواهیم داشت
علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه پنجمین اجلاسیه شورای عالی استان‌ها و در جمع خبرنگاران درباره حواشی حمله به شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ گفت: مدیریت شهری در این زمینه جدی است پس از این حادثه من به عیادت این شهردار رفتیم زیرا با همه ظرفیت‌ها در جهت استیفای حقوق شهر و شهروندان و پرسنل گام برمی‌داریم. وی ادامه داد: در گزارشات آمده است ممکن است آنچه که رخ داده ساختگی باشد و بر همین اساس به بازرسی و حراست دستور داده‌ام تا این موضوع را به دقت بررسی کنند و هیچ اغماضی در این موضوع نخواهم داشت. زاکانی درباره تخلف رخ داده در ساختمان ناحیه ۳ منطقه ۱۹ گفت تخلف در آن ساختمان محرز از آنها در یک ساختمان چهار طبقه چهار طبقه دیگر نیز بیشتر ساخته بودند که برای جلوگیری از این تخلف شهردار ناحیه وارد عمل شده است. او گفت: اما گزارش پزشکی قانونی بیان صریح نداشته و گمانه زنی است و با گمانه زنی نمی‌توان قطعی حرف زد اگر این موضوع ساختگی باشد حتماً برخورد سختی خواهیم داشت و اگر ساختگی نباشد از حق و حقوق پرسنل خود صیانت می‌کنم و تخلف را دنبال می‌کنیم.

مرندی: آمریکا هیچ تضمینی نداده، حتی برای دوره بایدن!
محمد مرندی، مشاور هیأت دیپلماتیک مذاکره کننده ایرانی می گوید: دولت بایدن تاکنون نپذیرفته است که اجرای برجام را حتی در دوره ریاست جمهوری خود تضمین کند. این در حالی است که اگر تضمینی برای سرمایه‌گذاران خارجی جهت ورود به بازار ایران وجود نداشته باشد هیچ کمپانی و شرکتی جرأت نمی‌کند با هدف سرمایه‌گذاری وارد ایران شود. مرندی گفت: دولت بایدن تاکنون نپذیرفته است که اجرای برجام را حتی در دوره ریاست جمهوری خود تضمین کند. این در حالی است که اگر تضمینی برای سرمایه‌گذاران خارجی جهت ورود به بازار ایران وجود نداشته باشد هیچ کمپانی و شرکتی جرأت نمی‌کند با هدف سرمایه‌گذاری وارد ایران شود و طبیعتاً این مسأله به‌طور فاحشی منافع اقتصادی کشورمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این‌رو تا زمانی که تضمینی برای اجرای تعهدات دولت امریکا وجود نداشته باشد امکان توافق وجود ندارد. ایران قبول کرد که اگر بایدن نمی‌تواند نسبت به رویکرد دولت بعدی درباره برجام تضمین دهد، دست‌کم نسبت به تعهدات دولت خودش تا پایان کار به اجرای تعهداتش در چهارچوب توافق احتمالی تضمین دهد اما دولت امریکا این را هم نپذیرفته است. خب وقتی او حاضر نیست حتی مسئولیت اتفاقات احتمالی در دوره خودش را بپذیرد، ایران چرا باید خود را به چنین توافق متزلزلی متعهد کند؟ حال آن که اگر آقای بایدن نه در دولت بعدی در همین دولت از برجام خارج شود آن وقت ایران بار دیگر هزینه گزافی را بابت این تصمیم متقبل می‌شود. به این ترتیب اگر امریکا نتواند فعالیت عادی سرمایه‌گذاران خارجی در ایران را تضمین کند، چه دلیلی برای کشورمان جهت اجرای برجام باقی می‌ماند. یعنی امریکایی‌ها حاضر به پذیرش ضمانت حداقلی هم نیستند.

نماینده مجلس دو شرط دولت برای واردات خودرو را «توهین آمیز» خواند
جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در حساب توییتری خود نوشت: بالاخره گام اول برداشته شد و واردات خودرو آزاد شد، در تنظیم آئین نامه واردات خودرو با تکیه بر کلمه خودروی اقتصادی دو شرط در نظر گرفته شده؛ ۱_سقف قیمت ۷۰۰۰ دلار! ۲_حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی! او ادامه داد: اگر وزیر صمت این توهین آشکار به مردم ایران را اصلاح نکند قطعا منتظر استیضاح باشد. مصوبه واردات خودرو اخیرا پس از چند ماه کشمکش در مجمع تشخیص نهایی شده است. نظام الذین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز از نهایی شدن قانون واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت که به زودی فرایند ابلاغ این مصوبه انجام می شود.‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت هم دیروز اظهار داشت: از سال 97 با توجه به اینکه تراز ارزی کشور به هم ریخته بود واردات خودرو ممنوع اعلام شد آن مصوبه تا اردیبهشت ماه سال جاری مهلت داشت اما با پایان یافتن این مصوبه در دولت مساله واردات خودرو مطرح شد و کلیات آن تصویب شده است.

سخنگوی دولت: قدرت خرید همه دهک‌ها، با اصلاح یارانه‌ها افزایش یافت
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مردمی‌سازی یارانه‌ها قدرت خرید همه دهک‌ها را افزایش داد؛ دهک اول با ۹۲۳ هزار تومان افزایش، صدرنشین بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها است. وی افزود: با اعلام نرخ جدید کالاهای اساسی از سوی اصناف و مقایسه این ارقام با آخرین سرانه مصرف و مبالغ واریز شده به حساب خانوارها، قدرت خرید همه ۹ دهک افزایش یافته است. سخنگوی دولت تصریح کرد: سه دهک اول (اقشار با کم‌ترین درآمد) به طور میانگین ۸۰۴ هزار تومان افزایش قدرت خرید داشته‌اند. بهادری جهرمی بیان داشت: دهک اول تا نهم به ترتیب ۹۲۳ هزار تومان، ۷۸۳ هزار تومان، ۷۰۶ هزار تومان، ۲۹۱ هزار تومان، ۲۳۶ هزار تومان، ۲۳۴ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان، ۷۱ هزار تومان و ۱۸ هزار تومان افزایش قدرت خرید پیدا کرده‌اند.

رئیس بیمارستان مجاز است به مراجعه کنندگان بی حجاب خدمات ندهد
سردار محمدحسین سپهر فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح: دشمنان برای ترویج بی عفتی و انحرافات اخلاقی در جامعه تلاش می کنند، مسئولان باید آتش به اختیار عمل کنند.عفاف و حجاب از واجبات مسلم دینی و مطالبه مراجع تقلید، رهبری و رؤسای قوا و نخبگان و متدینین ترویج عفاف و حجاب در جامعه است. یکی از اهرم‌های مقابله با اساس انقلاب اسلامی، حجاب است.نسخه برخورد با مردم ایران بی عفتی، بی حیایی و توسعه انحرافات اخلاقی، مشروب خواری و ترویج استفاده از مواد مخدر عنوان شده و امروزه با این مسائل در کشور رو به رو هستیم.با شبکه‌های پیچیده سازماندهی شده ترویج بی عفتی و بی حجابی و انحرافات اخلاقی در جامعه مواجه هستیم لذا منتظر دستور نباشید./مهر

قاچاقچیان آثار باستانی در مجلس نفوذ کرده اند؟
سید محمد بهشتی رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی در روزنامه اعتماد نوشت:بدون تردید اگر از نمایندگانی که طرح موسوم به «استفاده بهینه از اشیای باستانی و عتیقه‌جات» را مطرح کرده‌اند، بپرسید با چه دلیل و انگیزه‌ای ابعاد محتلف این طرح را پیگیری می‌کنند، احتمالا اینگونه پاسخ می‌دهند با توجه به اینکه حفاری‌های غیرمجاز آثار باستانی و عتیقه‌جات یک واقعیت در کشور است، بد نیست دولت هم بهره‌ای از آن ببرد.ادبیات طرح «استفاده بهينه از اشيای باستانی و عتيقه‌جات» مجلس شورای اسلامی، ادبيات قاچاقچيان اشيای عتيقه و حفاران غير مجاز است و می‌توان این پرسش را مطرح کرد که آیا حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان به مجلس نفوذ کرده‌اند

کیهان: مردم، زیادی سرشان توی گوشی و اینترنت است/ باید فضای مجازی را محدود کرد
روزنامه کیهان نوشت: حضور به اندازه، هدفمند و کنترل‌شده در فضای مجازی و استفاده کاربردی از تکنولوژی‌های روز تلفن همراه موضوعی پذیرفته شده و واضح است اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که این روزها بسیاری از افرادی که مشتری فضای مجازی هستند، بیش از حد نیاز یا ضرورت و بدون اینکه هدف مشخصی داشته باشند ساعت‌ها مشغول به این فضای بی‌کران می‌شوند.متأسفانه مدیریت این فضا در کشور به شدت رها شده و این فضا تقریباً بدون ضابطه و کنترل مناسب، بر زندگی خانواده‌ها و سبک زندگی کودکان و نوجوانان و افراد مختلف احاطه پیدا کرده و سایه انداخته است.همین رها بودن فضای مجازی بهترین فرصت را به دشمنان داده است تا با خیال راحت به طراحی و اجرای انواع و اقسام پروژه‌های فکری،‌ ترویج مسائل ضدفرهنگی و غیراخلاقی، تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی، طرح زیرکانه و البته فریبنده شبهات، شایعات و... پرداخته و به‌ویژه جوانان و نوجوانان و حتی کودکان ایرانی را هدف قرار دهند.

نماینده عضو جبهه پایداری: ضرورت دارد تغییراتی در هیات‌رئیسه صورت بگیرد
بیژن نوباوه‌وطن، نماینده مجلس یازدهم:نظر می‌رسد ضرورت دارد تغییراتی در هیات‌رئیسه صورت بگیرد، در همين زمينه افراد کاملا باتجربه‌ای هستند که می‌توانند خیلی مفیدتر باشند، اینها واقعا جایشان در هیات‌رئیسه مجلس خالی و حضورشان ضروری است.در اين دوره حتما باید با یک تضارب فکری منطقی منتها با حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب و وظایف مجلس به استقبال انتخابات برویم./فرهیختگان

رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران: مردم یک باره فقیر نمی‌شوند
مصطفی اقلیما، استاد دانشگاه ، محقق و مددكار اجتماعى:افزایش حقوق‌ها حداقل باید با میزان تورم موجود برابری کند اما شاهد این اتفاق نیستیم. در نتیجه این فقر آسیب‌های اجتماعی هم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.رییس پلیس تهران چند ماه قبل اعلام کرده‌بود ۵۰ درصد کسانی که در این مدت اخیر به جرم دزدی دستگیر شدند، دزدی اولی بوده‌اند. شغل و مسکن یکی از جدی‌ترین معضلات و مشکلات امروز مردم و مانع اصلی برای شکل‌گیری خانواده‌ یا ایجاد تزلزل در خانواده‌ها است.دانشجوی من که تجریش خانه‌ای اجاره کرده‌بود، امسال به ورامین رسیده‌است. یعنی هر سال با حقوق کارمندی و گرانی فقیرتر شد تا جایی که امسال فقط ورامین توانست خانه‌ای اجاره کند.اساس طبقه متوسط از بین رفته است. یک درصد کمی پولدار داریم و بقیه فقیر هستند. بعضی از این فقیرها یک لقمه نان دارند که بخورند و باقی همان را هم برای خوردن ندارند.اساتیدی را می‌شناسم که بعدازظهرها در اسنپ کار می‌کنند. فکر کنید استادی که بعدازظهرها اسنپ کار می‌کند و طبق قانون موظف است برای هر ۲ ساعت تدریس باید ۶ ساعت مطالعه کند. چه اتفاقی می‌افتد؟/امتداد

بهنوش بختیاری: ترنس‌های سینمای ایران اگر اعلام حضور کنند صدردصد ممنوع‌الفعالیت می‌شوند
بهنوش بختیاری، بازیگر سینما، تلویزیون:در سینمای ایران ترنس داریم اما اگر اعلام وجود و حضور کنند صددرصد ممنوع‌الفعالیت می‌شوند. ترنسی داشتیم که عمل تطبیق جنسیتش را هم انجام داد ولی از وقتی که عملش را انجام داد دیگر به او کار ندادند.من همیشه حامی و مدافع ترنس‌ها بوده‌ام. ترنس تضاد روان و جنسیت است و نه اختلال است و نه بیماری. یک حالت ژنتیکی است که شاید گاهی ژنتیکی هم نباشد و روحی باشد و خودِ آن‌ها هم نمی‌دانند چرا این اتفاق افتاده است.وقتی یک نفر شش بار زیر تیغ جراحی می‌رود و به او شوک داده می‌شود ولی باز هم پای حرفش می‌ماند که من روان و جنسیتم با هم در تضاد است پس او یک چیزی‌اش هست و ما باید بدانیم که حرفش جدی است و حتما باید نزد مشاور برود./مصاحبه با یک تلویزیون اینترنتی

تکذیب خبر هجوم و غارت فروشگاه‌ها در قزوین
عباس کاظمی، فرماندار قزوین با اشاره کلیپ منتشر شده تحت عنوان هجوم مردم قزوین به یک فروشگاه:به هیچ عنوان هیچ حادثه‌ای اعم از هجوم وغارت به فروشگاه در شهر قزوین صحت ندارد. مشکل خاصی در خصوص عرضه کالا در قزوین وجود ندارد. فقط در برخی نقاط تعدادی از مردم برای تهیه کالاها صف بسته بودند که این صف هم تا ساعت حدود ۱ به پایان رسیده است. تمام افرادی که در این کلیپ نمایش داده می‌شوند لباس گرم مثل کاپشن پوشیده‌اند و مشخص است که برای این فصل نیست و مربوط به ماجرا و موضوع دیگری بوده است.

فرزند معاون اجرایی دولت، شهردار منطقه ٩ تهران شد
امروز در مراسمی از زحمات محمدجواد خسروی شهردار سابق منطقه ۹ تقدیر و سید محمد رحیم مرتضوی فرزند سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور به عنوان شهردار این منطقه منصوب شد.

تکذیب قاطع تجمعات اعتراضی در خوزستان
علیرضا ورناصری قندعلی، نماینده مسجد سلیمان در مجلس در پاسخ به سوالی در رابطه با اعتراضات هفته اخیر در برخی از شهرهای استان خوزستان، گفت:یچ خبری از اعتراضات در استان خوزستان نیست و ما هیچ تجمعی نداشتیم! باز هم تاکید می‌کنم تجمع و اعتراضی در استان خوزستان نداشته و نداریم. بنده شکل‌گیری هرگونه اعتراضات در سراسر استان خوزستان را تکذیب می‌کنم.معاندین ویدیوهای زیادی را منتشر می‌کنند! مگر ما باید همه این ویدیوها را باور کنیم!بنده کارگردان این ویدیوها نیستم اما ویدیوهای موجود در خصوص اعتراضات استان خوزستان واقعی نیستند. همه چیز در خوزستان نرمال است.سرعت اینترنت در استان خوزستان عالی است و هیچ مشکلی وجود ندارد. اخبار منتشر شده درباره کاهش و قطعی سرعت اینترنت در خوزستان کذب محض است./دیده بان ایران

واکنش نماینده مجلس به طرحی جنجالی درباره اشیاء باستانی
یکی از نمایندگان امضاکننده طرح «استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها» در واکنش به اعتراضات وارد شده به این طرح، اظهار داشت که یک غفلتی در طرح صورت گرفته است که هم زمینه خروج اشیا از کشور را فراهم می‌کند و هم دست سودجویان را باز می‌گذارد. به همین منظور متوجه شدیم که باید اصلاحاتی در طرح صورت بگیرد.حسین جلالی درخصوص اعتراضات وارد بر طرح «استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها»، گفت: «این طرح یک ماده‌ای دارد که مورد اعتراض نمایندگان و حتی خود امضا کنندگان هم قرار گرفته و آن ماده‌ای‌ست که باعث سو استفاده می‌شود و ممکن است باعث حفاری‌های متعددی شود و اشیا از کشور خارج شوند، بنابراین زمینه سو استفاده از طرح وجود دارد. به همین جهت یک غفلتی در طرح صورت گرفته است که هم زمینه خروج اشیا از کشور را فراهم می‌کند و هم دست سودجویان را باز می‌گذارد.» این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این طرح باید اصلاح شود، عنوان کرد: «برخی از موارد این طرح مورد اعتراض واقع شده و حق هم با معترضین است. الان متوجه شدیم که این طرح باید اصلاح شود. ما با طراح طرح هم در خصوص اینکه باید اصلاحاتی صورت گیرد، صحبت کردیم. با این تفاسیر حساسیت رسانه‌ها و خبرنگاران صحیح و به‌جاست و باید از این تذکرات تشکر کنیم. امیدواریم که طوری مورد اصلاح واقع شود که به میراث و آثار فرهنگی و تاریخی کشور آسیبی وارد نشود.

نیکزاد: قالیباف رای بالایی در انتخابات ریاست مجلس می آورد
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامزد نائب رئیسی مجلس خواهد شد، گفت: قالیباف رای بالایی می آورد.علی نیکزاد در حاشیه نشست حزب نسل نو جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای ریاست مجلس کاندید نمی‌شوم اما برای نائب رئیسی حتما کاندید خواهم شد.وی در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند رئیس مجلس از خارج از مجلس انتخاب می‌شود؟ تصریح کرد: مجلس ۲۸۶ نماینده دارد و هر نماینده ای رای مستقل دارد. این چنین فرمایشات توهین به مجلس است. مجلس مستقل است. معتقدیم که رئیس مجلس مجدد رای بالایی خواهد آورد؛ البته کاندیداهای دیگری هم برای ریاست داریم.

جانشین فرمانده سپاه: رئیسی به وعده قرآنی عمل کرد
جانشین فرمانده سپاه در خصوص هدفمند کردن پرداخت یارانه توسط دولت فعلی گفت: این کاری که رئیس جمهور کرد باید از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی اجرا می‌شد؛ اما هیچکدام از دولت‌ها تاکنون جرات انجام آن را نداشتند؛ در حالی که طبق قانون باید این کار صورت می‌گرفت؛ حال اینکه رئیسی انجام داد بواسطه عمل به وعده قرآنی مبنی بر اعتماد به خداوند بود.

پاسخ غیرمنتظره ترکیه به اظهارات مقامات ایران
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه توفان گرد و غبار منطقه‌ای را ناشی از دو منبع آفریقا و صحرای خاورمیانه خواند.تانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در خصوص اظهارات اخیر مقامات ایران درباره توفان گرد و غبار که آن را ناشی از سد سازی های ترکیه خوانده اند گفت: این ادعاها از پایه های علمی برخوردار نیست. توفان گرد و غبار در یک مقیاس وسیع در سطح جغرافیایی شکل گرفته که عمدتاً دو منبع دارد که هر دو کشور ایران و ترکیه را درگیر کرده است.وی ادامه داد: یکی از این منابع توفان گرد و غبار قاره آفریقاست و دیگری نیز بیابانهای خاورمیانه است. نابودی جنگلها، خشکسالی و بیابان زایی از جمله عوامل به وجود آمدن این مشکلات است.سخنگوی وزارت خارجه ترکیه افزود: در جغرافیای ما هر کشوری برای پیشگیری از این مسائل، باید مسئولیتهای خود را به جای آورد و اتهامات مقامات تهران به ترکیه در این خصوص، راه حل درستی برای مسائل نیست.

فرانسه نماینده دیپلماتیک ایران را احضار کرد
به دنبال بازداشت دو فرد اروپایی سازمان دهنده آشوب و بی نظمی در ایران، وزارت خارجه فرانسه نماینده دیپلماتیک ایران را احضار کرد.وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (دیروز) با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت دو فرد اروپایی سازمان دهنده آشوب و بی نظمی خبر داد.در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند: دو فرد اروپایی که با هدف سوء استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و بازداشت شدند.

ورود هر میزان ارز به کشور معاف از مالیات است
بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس ابلاغ این بانک به گمرک و مبتنی بر مصوبه ستاد مقابله با تحریم شورای عالی امنیت ملی، ورود ارز به کشور (اعم از اسکناس و حواله) معاف از مالیات است. بر این اساس هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان اسکناس ارز به کشور وارد نماید و هیچ یک از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارد. بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا ورود ارز تسهیل و فعالان در این حوزه نگران موضوع مالیات و برخورد نظارتی پیرامون واکاوی منشأ سرمایه نشوند.

وزیر جهاد کشاورزی: 20 هزار تن مرغ مازاد داریم
وزیر جهاد کشاورزی در برنامه شکبه خبر با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز وجود ندارد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور تنها در اردیبهشت ماه 20 هزار تن مرغ مازاد خریداری کرده و در انبارها ذخیره کرده است. وی افزود: علاوه بر آن، 130 میلیون جوجه‌ریزی در ماه‌های اسفند و همین میزان در فروردین انجام شده و در اردیبهشت نیز سقف جوجه‌ریزی همین میزان خواهد بود. بنابراین، نیاز کشور برای این کالای اساسی کاملا تأمین است. ساداتی‌نژاد در خصوص دلیل صف‌های خرید گفت: به دلیل تغییر قیمتی که ایجاد شده، تقاضا افزایش یافته و هیچ کمبودی وجود ندارد، در حالی که پنج‌شنبه‌های گذشته کشتار مرغ انجام نمی‌شد، اما امشب کشتارهای مرغ فعال خواهند بود و فردا عرضه مرغ گرم در بازار خواهیم داشت.

قیمت مصوب انواع محصولات لبنی اعلام شد
دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ حداکثری فروش انواع محصولات لبنی برای مصرف کننده در سراسر کشور اعلام شد. وی افزود: قیمت نهایی چهار قلم شیر، ماست و پنیر براساس شیرخام هرکیلو ۱۲,۰۰۰ تومان درب گاوداری است و صنایع لبنی نیز از امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ می‌توانند قیمت‌های جدید را روی محصولات خود درج کنند. بر این اساس قیمت شیرنایلونی ۹۰۰ گرمی ۱/۵% چربی ۱۵۰۰۰۰ ریال، شیر بطری یک لیتری ۱/۵% چربی ۱۸۰۰۰۰ ریال، ماست ۲/۵ کیلویی ۱/۵% چربی ۴۹۵۰۰۰ ریال، پنیر uf۴۰۰ گرمی نسبتاً چرب ۳۷۵,۰۰۰ ریال است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران بسته ویژه خبری واردات خودرو کوپن یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران نظارت بر اماکن عمومی مجلس شورای اسلامی توفان گرد و غبار استان خوزستان نماینده مجلس ریاست جمهوری واردات خودرو وزارت خارجه باید اصلاح هزار تومان فروشگاه ها وجود ندارد فضای مجازی هیات رئیسه قدرت خرید یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار وحید مجید اظهار داشت: با تمرکز بر سه هزار صفحه، یکهزار و ۴۰۰ نفر که عمدتاً کلاهبردار بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی، واریز وجه را نخستین اقدام برای کلاهبرداری از متقاضیان و مراجعان صفحات فروش سلاح عنوان کرد و افزود: فروشندگان پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه، مشتریان را از کانال مورد نظر خارج می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای فراجا به برخورد با قدرت نمایی و ایجاد ترس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اراذل و اوباش برای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

سردار مجید از شناسایی و مسدود شدن ۹ هزار و ۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد خبر داد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ نفر از گردانندگان این صفحات دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس فتا فراجا هشتم اردیبهشت نیز از آغاز طرح عملیات پلیس فتا، علیه «تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در زمینه رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

سردار مجید با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست ضمن مشارکت و همکاری با پلیس در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟