Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز پنجشنبه در نشست با جمعی از پزشکان و فعالان حوزه بهداشت و درمان شهرستان با بیان اینکه طبق قانون صنایع و معادن باید به رسالت اجتماعی خود عمل کنند، افزود: همکاری در انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی توسط صنایع و معادن یک ضرورت و مطالبه است .

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع و معادن از ظرفیت‌های خوب شهرستان در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند ادامه داد: اگر این افراد طبق قانون به وظایف تعریف شده خود عمل کنند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان حل و فصل و مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه مهریز به اهمیت رسیدگی به بخش بهداشت و درمان در کنار اعتبارات دولت توسط بخش‌خصوصی و خیران اشاره کرد و گفت: به رغم اهمیت موضوع هنوز مرکز بهداشت و درمان منطقه فضای مناسبی ندارد و همچنین مرکز فوریت‌های پزشکی اصلا مناسب نیست .

محی‌الدینی بیان کرد: اگر همه صنایع و معادن و مسئولان به رسالت قانونی و ملی خود در شهرستان عمل کنند بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی برطرف می‌شود.

همچنین سرپرست شبکه و بهداشت درمان مهریز به اهمیت حضور فعال بخش‌خصوصی و خیران در اجرای برنامه‌های مختلف در شهرستان اشاره کرد.

دکتر سید علیرضا پورمازار در این نشست به اهمیت همکاری مسئولان در اجرای طرح‌های مختلف این مجموعه به عنوان ضرورت اشاره کرد و پیگیری آن را خواستار شد.

وی گفت: برای اجرای طرح‌های مختلف دولت رسالت خود را انجام می‌دهد ولی باید مردم و خیران در این خصوص بیش از گذشته همکاری لازم داشته باشند. 

یکی از اساسی‌ترین و موثرترین عوامل مهم برای عمران و آبادانی و تولید و اشتغال مولد و مفید هر منطقه به خصوص در مناطق کویری که با بحران کم‌آبی دست و پنجه  نرم می‌کنند استفاده منطقی از ظرفیت بخش صنعت و معدن است.

در مهریز به رغم وجود ظرفیت‌های خوب معدنی که دارد طی سال‌های گذشته به علل مختلف سهم این بخش نسبت به سایر لوازم توسعه همه جانبه کمتر مورد عنایت قرار گرفته در حالی که باید آنها به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند.   

بر اساس آخرین آمار موجود هم‌اکنون ۲۷ معدن در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ مورد آن فعال است و اکثر آنها در بخش شن و ماسه و سنگ فعالیت دارد و ۱۲۰ واحد صنعتی منطقه فعال است.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی مانند سنگ آهن، سرب و روی، اورانیوم، خاک های صنعتی، باریت و ... وجود دارد و در سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی آن بیش از ۸۰۰ نوع محصول تولید می شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار اشتغال صنعتی در استان وجود دارد .

یزد با ۱.۳ درصد جمعیت کشور ، به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در اختیار دارد  و هم‌اکنون ۴۷ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور ۳۲ درصد است.

در این بخش سهم صنعت کشور در سال های ۹۵ و ۹۶ از ۳۱.۹ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافت،این رقم در یزد از ۴۵.۴ درصد به ۴۶.۶ درصد رسید.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز مسئولیت اجتماعی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یزد معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز مسئولیت اجتماعی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مهریز مسئولیت اجتماعی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یزد صنایع و معادن عمل کنند خود عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان به ریاست مرادیان معاونت عمرانی فرمانداری و با حضور محسن الحسینی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی، ابوئی رئیس اتاق اصناف، طاهری کارشناس اداره صمت و زارع رئیس اتحادیه صنف نانوایی‌ها در محل سالن جلسات فرمانداری مهریز برگزار شد.


بررسی مشکلات توسط اتحادیه نانوایی‌ها اعم از پاسخ گویی میزان نان و تراکنش متعارف، افزایش تنوع قیمت نان محلی، چگونگی تسریع در رفع اختلال تشخیص سهمیه توسط سامانه (قطع و کسر)، نحوه ارائه تسهیلات به واحد‌های خبازی، اتصال خبازان به سامانه برای کنترل جزیی‌تر عملکرد و بررسی آخرین وضعیت فرآیند توزیع و میزان سرانه آرد در شهرستان از جمله مواردی بود که در این کارگروه مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

دیگر خبرها

  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی