Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بعد از اجرای طرح حذف ارز ترجیحی از سوی دولت مسئولان کاشان برای جلوگیری از کمبودها حجم گسترده‌ای از اقلام را در سطح بازار توزیع کردند و هم اکنون جو بازار بسیار آرام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، یک روز پس از اصلاح ارز ترجیحی یارانه برخی از اقلام اساسی حذف و مستقیماً به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و قیمت‌های جدید از امروز اعمال و شهروندان کاشانی با قیمت جدید اقلام مورد نیاز و کالاهای اساسی خود را تهیه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع اگرچه باعث شد تا برخی از شهروندان کاشانی به واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ مراجعه کرده و بیش از حد نیاز خود نسبت به تهیه اقلام اقدام کنند اما مسئولان بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته نسبت به تهیه اقلام و کالاهای اساسی همچون مرغ، تخم‌مرغ، روغن و شیر داشتند.

بررسی میدانی خبرنگار تسنیم در کاشان حاکی از آن است که چهار نوع کالای اساسی در سطح واحدهای صنفی منطقه کاشان به میزان کافی وجود دارد و این موضوع حاکی از آن است که مسئولان امر به ویژه جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با برنامه‌ریزی اقدامات لازم را انجام دادند.

برخی کمبودها در برخی از واحدهای صنفی نیز به دلیل خرید غیرمتعارف برخی از شهروندان کاشانی بوده است در حالی که در زمینه تامین کالاهای اساسی نظیر مرغ، تخم‌مرغ، شیر و روغن هیچ مشکلی وجود ندارد چراکه کاشان در زمینه تخم‌مرغ رتبه نخست استانی را دارد و مرغ گرم نیز بالاتر از میزان نیاز شهرستان کاشان در حال توزیع است و در زمینه شیر و روغن نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

رضا مظلومی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته پُر کردن قفسه‌های واحدهای صنفی بود و در حال حاضر چهار قلم کالای اساسی مرغ، تخم‌مرغ، شیر و روغن مد نظر است و دولت قبل از این اقدام یارانه به سرپرستان خانوار واریز کرد.

وی با بیان اینکه قبل از حذف یارانه کالاهای اساسی قفسه‌های 180 واحد صنفی در شهرستان کاشان و آران و بیدگل را پُر کردیم، افزود: در مجموع بیش از 100 تُن روغن در مجموع در این واحدهای صنفی توزیع شد و 10 تُن روغن نیز ویژه واحدهای صنفی نیز تامین و میان این واحدهای صنفی توزیع شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه در تأمین روغن هیچ مشکلی وجود ندارد، ابراز داشت: فردا نیز توزیع روغن انجام می‌شود و هیچ مشکلی در تامین و توزیع وجود ندارد و بحث تعطیلی وجود ندارد و در صورت نیاز از طریق تماس تلفنی می‌توانند نسبت به تامین روغن مورد نیاز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تیم 15 نفره در تمامی نقاط شهرستان کاشان حتی شهرهای تابعه به ویژه شهرهای گردشگری حضور دارند، گفت: این واحدهای نظارتی وظیفه نظارت بر واحدهای صنفی را بر عهده دارند و به صورت سرزده از واحدهای صنفی سرکشی و نظارت لازم را انجام می‌دهند.

مظلومی با بیان اینکه در زمینه مرغ قیمت طی دو مرحله اعمال می‌شود، تصریح کرد: در مرحله اول مرغ با قیمت هر کیلو 40هزار تومان در سطح استان اصفهان توزیع می‌شود و به وفور نیز مرغ در سطح شهرستان کاشان توزیع شد اما برخی از شهروندان به صورت احساسی عمل کردند و میزان قابل توجهی مرغ از واحدهای صنفی خارج شد.

شیفت اضافه کشتارگاه
وی با بیان اینکه برای نخستین بار کشتارگاه کاشان در پنجشبه شب کشتار انجام می‌دهد، تأکید کرد: در این زمان 30 تن مرغ کشتار می‌شود که بالاتر نیاز این شهرستان است در حالی که در شرایط عادی نیاز منطقه حدود 15 تُن است اما امروز 20 تُن مرغ در سطح شهرستان کاشان توزیع شد و 25 تن مرغ نیز امشب وارد بازار می‌شود و اگر احساس شود نیاز فراتر است توزیع مجدد صورت می‌گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه وضعیت جوجه‌ریزی در منطقه بسیار خوب است، افزود: شرایط خوب ما باعث شده است که شهرستان آران و بیدگل نیز از لحاظ تأمین مرغ پشتیبانی کردیم و مرغ منجمد نیز در سطح شهرستان کاشان با قیمت مصوب هر کیلو 43هزار تومان فردا توزیع می‌شود.

استان هرمزگان فردای حذف ارز ترجیحی| کمبود روغن در بازار به سرعت‌ برطرف شد/ خبری از هیجان تقاضا نیستکمبود کالاهای اساسی در استان لرستان وجود ندارداستان بوشهر فردای اصلاح ارز ترجیحی| توزیع 190 تن گوشت مرغ / آرامش در بازار حکمفرما است

وی با بیان اینکه در زمینه تخم‌مرغ نیز هیچ مشکلی در شهرستان کاشان وجود ندارد، ابراز داشت: ما در تولید تخم‌مرغ رتبه نخست استانی را داریم و این کالا با قیمت مصوب هر کیلو 43هزار تومان و شانه‌ای 76هزار تومان توزیع و در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود و در زمینه شیر نیز درب دامداری هرکیلو 12هزار تومان است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/801/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیچ مشکلی وجود ندارد شهرستان کاشان کالاهای اساسی واحدهای صنفی ارز ترجیحی توزیع شد تخم مرغ ن روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مالداران عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحدها فعال و ارائه خدمات دارند.

وی افزود: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران با بیان اینکه بازار خلیل آباد فعال و پر جوش است، گفت: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالاهای مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم افزود: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

وی نیز از فعالیت ۱۵۰ واحد صنفی در اجرای طرح ارائه خدمات به مردم در طرح دولت سیزدهم در خصوص کالا برگ‌ها دارد.

کد خبر 6088151

دیگر خبرها

  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد