Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گلستان، درخصوص راه‌اندازی نشدن دستگاه جدید توموتراپی در مرکز آموزشی و درمانی  ۵ آذر گرگان، در این اطلاعیه با تشکر از رسانه‌ها و صاحبان قلم که توانمندی‌ها و شاید کمبودهای حوزه سلامت را رصد می‌کنند و در راستای مطالبات بیماران گام بر می‌دارند، آورده است؛ با توجه به اینکه دستگاه شتاب‌دهنده یک دستگاه پرتوساز بوده، فضای فیزیکی لازم برای اینگونه دستگاه‌های پرتوساز نیازمند طراحی ویژه به دلیل حفاظت در برابر اشعه و اخذ تاییدیه‌های لازم از سازمان‌های ذیربط است که این مهم علاوه بر زمان‌بر بودن، هزینه قابل توجهی را نیز نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این اطلاعیه نوشته شده؛ همچنین به دلیل وجود یک بونکر (محل استقرار و نصب دستگاه‌های پرتوساز که با بتون مُسلح با ضخامت تقریبی ۲ متر جهت پخش نشدن تشعشع رادیو اکتیو مسلح شده‌اند) ساخته شده از قبل برای تکنولوژی قدیمی (فناوری کبالت) در این مرکز آموزشی و درمانی، رییس وقت دانشگاه پس از مشورت تصمیم به جانمایی دستگاه تخصیصی شتاب دهنده جدید به دلیل موثرتربودن در درمان با برند accuray در این مکان را اتخاذ کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد؛ طراح شرکت نمایندگی دستگاه جدید مکان استقرار دستگاه جدید را نیازمند تغیرات زیربنایی و اساسی (افزایش قطر بتون و برداشتن بعضی از دیوارهای بونکر قدیم) می‌داند، اما با این وجود در زمان حاضر دانشگاه درخصوص فرآیند نصب و طراحی سایت با شرکت نماینده در حال همکاری بوده و اقدامات عملی درحال پیگیری است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه بیان شده؛ از سویی شیوع گسترده کوئید ۱۹ در استان و کشور و لزوم بسیج همه امکانات و منابع همچنین نیاز فوری به تجهیزات پزشکی برای مبارزه با این بیماری منحوس، موجب صرف شدن اعتبارات این دانشگاه جهت کمک به بیماران کرونایی شد.

روابط عمونی این دانشگاه در ادامه اطلاعیه آورده است؛ از زمان تصدی تیم مدیریتی جدید دانشگاه نیز تسریع در فرآیند آماده‌سازی این مکان در اولویت کاری قرار گرفت به همه ارکان اجرایی دانشگاه تاکید شده بطور جدی پیگیر امورات راه‌اندازی دستگاه جدید باشند و به یاری خداوند متعال بزودی عملیات بهره‌برداری از دستگاه جدید درجهت رفع مشکلات و نیاز مردم شریف استان به نتیجه خواهد رسید.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی پرتو گاما گرگان گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی پرتو گاما گرگان دانشگاه علوم پزشکی پرتو گاما گرگان گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستگاه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان