Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن بابایی شامگاه پنجشنبه در دیدار سردفتران و دفتریاران کردستان افزود: مشخص نیست مسوولیت مدنی و کیفری در ثبت اسناد خودرو با چه کسی است و اگر مامورین انتظامی قانونا بتوانند سند صادر کنند پس خواهند توانست سند ازدواج و املاک را هم صادر کنند.

وی با بیان اینکه آیین نامه سال گذشته دفاتر اسناد رسمی مشکلاتی دارد اضافه کرد: رفع ایرادات این آیین نامه دغدغه ما است و اصلاح آن را در دستور کار قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: به بهانه رفع بیکاری حاضر به وارد کردن هر سردفتری نیستیم و مجوز سردفتری نیاز به شرایط علمی خاصی دارد.

بابایی ادامه داد: کاهش درآمد سردفتران زمینه افزایش تخلفات را فراهم می‌کند و نقش مشاورین املاک و خودرو فقط نقش دلالی است و نباید تنظیم سند انجام دهند.

رییس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور اضاقه کرد: مخالف الزام به ثبت املاک در سامانه هستم و به دنبال تغییر طرح ارائه شده هستیم.

وی با بیان اینکه اصلاح حق التحریرها را در دستور کار قرار دادیم افزود: قیمت املاک و هزینه‌ها افزایش یافته و تغییر چهار ساله تعرفه‌های حق التحریر مناسب نیست.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حدنگاری و سند اظهار داشت: اگر زمین بدون هویت نداشته باشیم، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تا ۴۰ درصد کاهش خواهد داشت.

وی در رابطه با حوزه دفاتر ثبت ازدواج و طلاق هم گفت: نظام نامه خوب و مترقی تنظیم و ابلاغ شد که اجازه به سران دفاتر ازدواج برای ثبت ازدواج مذاهب مقابل تشیع یا تسنن یکی از موارد مترقی بودن آن است.

بابایی با بیان اینکه دفاتر ازدواج و طلاق نیازمند حمایت هستند اضافه کرد: این سردفتران صندوق حمایتی و بیمه‌ای ندارند.

رییس کانون سردفتران استان کردستان هم در این دیدار گفت: بزرگترین چالش پیشروی سردفتران آیین نامه جدید است که اشکالات و ابهاماتی دارد و در اجرا نیاز به تدابیر خاصی دارد.

احمد ازغ افزود: البته اجرای آن با تدابیر خاص فقط یک مسکن موقتی است و نیاز به اصلاح این قانون وجود دارد و شرایط اجرای این قانون موجب تعدیل نیرو در دفترخانه‌ها می‌شود.

وی افزود: تعیین حق‌التحریر انتقال املاک بر اساس ارزش واقعی باشد و سنوات بیمه‌های قبلی همکاران مورد محاسبه قرار گیرد.

رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق کردستان هم در این نشست با بیان اینکه تعرفه سردفتران ازدواج و طلاق پایین است گفت: دفاتر رو به ورشکستگی حرکت می‌کنند.

ماموستا حیدر عنایتی افزود: تعیین سقف ازدواج هر دفتر و اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

وی همچنین خواستار ایجاد دسترسی به سامانه ثبت احوال کشور به منظور بررسی سابقه ازدواج زوجین شد.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک کردستان سنندج قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک کردستان سنندج ثبت اسناد و املاک کردستان سنندج قوه قضاییه ازدواج و طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان