Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت : روند تخصیص اعتبارات با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور درآذربایجان غربی تسریع می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از روند اجرایی پروژه ۶۲ هزار هکتاری شبکه آبیاری فرعی زهکشی شمالغرب کشور در شهرستان های ماکو؛ پلدشت چایپاره بازدید و ضمن دیدار با کشاورزان و بهره برداران منطقه ، مشکلات موجود را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه در بازدیدهایی که از روند اجرای طرح انجام شد و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، اغلب نواحی فعال شدن و عملیات بهره‌برداری در حال اجرا است .

وی ابراز امیدواری کرد طی یک سال آینده بخش زیادی از بیست هزار هکتاری که تامین آب شده از حدود چهل هزار هکتار انشاالله به بهره‌برداری برسد.

عباسی تاکید کرد:  برای بحث اعتبارات هم خوشبختانه هم در مصوبات سفر هیات دولت اعتبارات خوبی برای این پروژه‌ها تصویب شده است ، هم در بودجه‌های سنواتی نبز اعتباراتی برای این کار پیش بینی شده است که برای پیشبرد روند اجرای طرح در اسرع وقت اعتبار لازم تخصیص می یابد.

 اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  نیز اظهار کرد: ۶۲ هزار از اراضی مستعد شمال استان در حال تجهیز به سیستم های نوین آبیاری بوده و تاکنون بیش از ۹۵ درصد از کل پروژه به اتمام رسیده که در صورت تخصیص آب مورد نیاز تکمیل و تحویل کشاورزان و بهره برداران منطقه می شود.

کرامتی افزود:  با اتمام این طرح شمال استان به بزرگترین منطقه تولید انواع محصولات استراتژیک کشاورزی تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل و اتمام طرح بیش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با پیگیری های انجام شده این اعتبار در اختیار این طرح قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی آبیاری زهکشی آذربایجان غربی کشاورزی آذربایجان غربی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ویدئو کنفرانسی بررسی روند اجرای طرحهای بازآفرینی شهری در استانها که با حضور دستیار ویژه وزیر و دبیر قرارگاه نوسازی مسکن و معاونین وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده‌های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده‌های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف سطح استان اجرایی می‌شود.

رسول عطائی افزود: در بخش نوسازی مساکن بافت فرسوده نیز برنامه دو ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحد‌های مسکونی در بافتهای فرسوده شهری در آذربایجان‌غربی ۱۶ هزار و ۹۶۴ واحد است.

عطائی اظهارکرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و برای نوسازی مسکن پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: با این آمار آذربایجان‌غربی در نوسازی واحد‌های مسکونی در بافتهای فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه دو ساله را اجرایی کرده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، با اشاره به طرح کلید به کلید اضافه کرد: آذربایجان‌غربی جزو استانهای پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت