Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:57:52 GMT

امسال در فارس ۲۶ پرونده احتکار تشکیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۸۴۰۶

امسال در فارس ۲۶ پرونده احتکار تشکیل شده است

رئیس کل دادگستری فارس گفت: کشف ۴۱۳ تن انواع کالاهای اساسی و تشکیل ۲۶ پرونده برای محتکران از ابتدای امسال از اقدامات دستگاه قضایی استان با همکاری و ورود میدانی سازمان اطلاعات سپاه استان و پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی در راستای مبارزه با گرانفروشی و احتکار بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در جمع خبرنگاران از تشدید نظارت های قضایی بر بازار و برخورد با گرانفروشی، احتکار، اختفاء و توزیع خارج از شبکه کالاهای مورد نیاز مردم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی گفت: برخی افراد سود جو در این مقطع زمانی حساس و با توجه به اصلاح نظام توزیع یارانه ها اقدام به تخلفات گوناگون می کنند که این موضوع با حساسیت توسط دادستان های حوزه های قضایی و با همکاری تعزیرات حکومتی مطابق اختیارات جدید و ضابطین رصد و دنبال می شود.نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه در یک ماه اخیر بیش از ۴۱۳ تن انواع کالاهای اساسی شامل آرد ، روغن ، گندم ، گوشت، ماکارونی و نهاده های دامی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال با دستور قضایی توسط سازمان اطلاعات سپاه کشف شده است گفت: این در حالی است که پلیس امنیت اقتصادی استان نیز از ابتدای امسال بیش از ۳۰۲ هزار کیلوگرم روغن ، یک هزار کیلوگرم قند و شکر ، ۷۷ هزار کیلو گرم ماکارونی، ۱۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم آراد، ۶۵ هزار کیلو گرم مرغ و ۴۵ هزار کیلوگرم گندم به ارزش تقریبی ۱۷۱ میلیارد تومان کشف کرده و برای متهمین این پرونده ها پرونده قضایی تشکیل شده است.موسوی همچنین خاطر نشان کرد به دادستان های همه حوزه های قضایی تأکید شده است همکاری لازم با تعزیرات حکومتی در راستای بازرسی و نظارت میدانی بر بازار را در کنار ضابطین در دستور کار قرار دهند.انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شفافیت عملکرد قضات

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

 عباس پوریانی افزود: دادگاه های تجدید نظر عالیترین مرجع تصمیم گیری در هر استان است که می تواند در ماهیت پرونده ها وارد شده و رای دادگاه بدوی را نقض نماید و از آنجایی که ختم رسیدگی در این مرحله صورت می‌گیرد از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ورودی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان بسیار زیاد و رسیدگی طاقت فرسا و دشوار است به قضات دادگاه های تجدید استان توصیه کرد: در خط مقدم پرونده های سنگین و خاص استان، مجری عدالت باشند.

رئیس شورای قضایی دادگستری مازندران با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده ها در استان مباحث مالی یا مربوط به اثبات مالکیت است،خصوصا زمین های کشاورزی بدون سند که بر اساس آمار اداره ثبت اسناد حدود ۲۰ درصد از مجموع زمینهای استان را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: صدور سند مالکیت و اجرای حد نگاری  موجب چندین برابر شدن اعتبار این زمین ها و کاهش ورودی پرونده های تصرف غیر قانونی به دادگستری خواهد شد.

پوریانی افزود: در مازندران ۱۲۰ هزار واحد مسکونی غیر مجاز و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی خالی داریم که این موارد باید با همت قضات تجدید نظر تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه  قضات تجدید نظر در مسند مدیریت هستند ادامه داد: مدیریت در این مجموعه امری بسیار دشوار و با دستگاه های دیگر اجرایی متفاوت است زیرا مدیریت قضات باید بگونه ای باشد که قدمهایشان عدالت را در جامعه جاری و مانعی برای بی عدالتی ها شود و با نهادینه شدن اخلاقیات در جامعه جرائم کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برنامه هایی که در سند تحول قضایی به استان ابلاغ شده باید به صورت میدانی جدای از سختی کار به بهترین شکل انجام شود گفت: یکسال است که مازندران استان پایلوت و آزمایشی برای رسیدگی به پرونده های الکترونیک قضایی در نظر گرفته شده که یکی از دلایل آن تیز بینی مسئولان ارشد قضایی استان است و همچنین وجه تمایز مازندران بعنوان استانی که بیشترین دانش آموخته در رشته حقوق را دارد ،مسئولیت اجرایی کردن دستورات جدید قوه بر عهده این استان است تا محاسن طرح را یافته و معایب برای اصلاح به مقامات قضایی کشور اعلام شود.

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟