Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص وضعیت کالاهای اساسی در بازار استان خوزستان اظهار کرد: تامین، توزیع و تقاضای مصرف‌کنندگان از فاکتورهای مهمی است که در چگونگی ارائه کالاهای اساسی در مراکز فروش ایفای نقش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز اولین روز اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و توزیع کالاهای اساسی با نرخ جدید بود، گفت: امروز شاهد افزایش تقاضای مردم برای خرید برخی کالاهای اساسی و اقلام خوراکی نظیر مرغ بودیم و مشاهده شد که تقاضا برای خرید این ماده غذایی بیش از نیاز و مصرف روزانه مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فتوحی گفت: ما به صورت معمول روزانه حدود 350 تا 450 تن مصرف مرغ در استان خوزستان داریم که از این مقدار 100 تا 150 تن به صورت مرغ منجمد توزیع می‌شود.

وی افزود: البته بسته نوع تقاضا این عدد متفاوت است به عنوان مثال در تعطیلات نوروزی مصرف مرغ در خوزستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت.

فتوحی گفت: امروز که روز اول اجرای این طرح بود، حدود 270 تن مرغ کشتار روز در بازار استان خوزستان عرضه شد و علاوه بر این مقدار حدود 200 تن نیز مرغ منجمد در حوالی بعدازظهر برای توزیع وارد بازار شد و مشکلی در فرآیند توزیع مرغ کشتار روز و منجمد در استان وجود نداشت.

وی افزود: البته بر اساس مباحث مطرح شده در فضای مجازی این نگرانی برای مردم ایجاد شد که مرغ طی روزهای آینده گران می‌شود و باید این ماده غذایی را بیش از نیاز روزانه خریداری و ذخیره کنند.

فتوحی با انتقاد از شایعات موجود در فضای مجازی در این خصوص گفت: درحالی این تصور برای مردم ایجاد شده است که هیچ مشکلی از نظر تامین مرغ در استان وجود ندارد و در این برهه بیش از 6 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و مرغداری‌ها نیز مملو از مرغ است.

فتوحی با تاکید بر اینکه باید فضای عمومی و مجازی را مدیریت کرد، گفت: مردم عزیز نباید به شایعات توجه کنند و صداوسیما باید در خصوص کافی بودن ذخایر مرغ در استان گزارش‌های خبری روشنگرانه پخش کند.

وی همچنین گفت: برای رفع نگرانی‌های مردم مقرر شده است که کشتارگاه امشب فعال باشند و  فردا یعنی از روز جمعه  به صورت گسترده مرغ در بازار توزیع شود.

فتوحی افزود: در این خصوص با شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز صحبت شده است و آنان اعلام کرده‌اند در مورد مسئله تخصیص مرغ به استان خوزستان هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به عدم توزیع مرغ در ساعات اولیه صبح روز پنج‌شنبه در برخی از مناطق استان گفت: به دلیل تجمع زیاد مردم در ساعات اولیه صبح امکان تخلیه و توزیع مرغ در مراکز فروش به خوبی فراهم نشد که پس از مدتی این اشکال برطرف شد.

وی با تاکید بر اینکه جز اقلامی که در طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها اعلام شده، هیچ ماده غذایی گران نخواهد شد، گفت: مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن از اقلام ضروری است که قیمت آنها در این طرح  بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور تغییر کرده است.

فتوحی گفت: مابقی اقلام و کالاهای اساسی هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت و سیستم‌های نظارتی بر هر گونه فروش برخلاف قیمت مصوب با جدیت برخورد می‌کنند.

وی همچنین یادآور شد: امروز نیز بازرسان سیستم‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، صمت و شرکت بازرگانی دولتی در کف بازار حضور داشتند و بر فرآیند عرضه و فروش مواد غذایی نظارت کردند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود مرغ افزایش قیمت مرغ در خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان کالاهای اساسی استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید

مهدی رجبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و مغازه های خرده فروشی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون قارچ با نرخ های ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود، در حالیکه فروش بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

رجبی توزیع مویرگی را راهکار اساسی تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی بورس، فروش عمده قارچ یک مرجع قیمت گذاری دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید برآورد می شود که با افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید