Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز با اشاره به همکاری های ایران و ونزوئلا در بخش نفت نوشت: انتظار می‌رود حداقل ۲ میلیون بشکه نفت و ۱ میلیون بشکه میعانات گازی ایران در این ماه به ونزوئلا برسد. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم رویترز در گزارشی نوشت: مدارک کشتیرانی نشان می‌دهند یک نفتکش متعلق به ونزوئلا در ماه مارس به نقطه‌ای دورافتاده در اقیانوس هند سفر کرده، یک محموله نفتی از میعانات گازی ایران را از یک نفت‌کش با پرچم ایران تحویل گرفته و به خانه بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش ادعایی رویترز انتقال کشتی به کشتی در آب‌های مالدیو جدیدترین تاکتیک ایران و ونزوئلا برای رساندن نفت خود به بازارهای دنیا علی‌رغم تحریم‌های آمریکاست. گسترش همکاری بین این دو کشور در زمینه انرژی به ونزوئلا کمک کرده میعانات گازی لازم برای تبدیل نفت فوق سنگین خود به نفت قابل صادرات را در اختیار داشته باشد.

دو نفت‌کش بسیار بزرگ ایران در این ماه میعانات گازی و نفت خام در آبهای ونزوئلا تخلیه کرده‌اند تا مورد استفاده شرکت نفت دولتی این کشور قرار بگیرد. این اتفاق به‌دنبال دیدار وزیر نفت ایران با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور صورت گرفت.

آغاز واردات نفت سنگین ایران توسط ونزوئلاسفر وزیر نفت به ونزوئلا برای امضای چند قرارداد نفتی

ایران همچنین از 2020 با ارسال بنزین و تجهیزات مورد نیاز تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا، به این کشور آمریکای جنوبی کمک می‌کند. یکی از این پالایشگاه‌ها در این ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نفت‌کش ماکسیم گورکی ونزوئلا تنها نفت‌کش بزرگ این کشور پس‌از تحویل 3 نفت‌کش دیگرش به شرکت پترو چینا به‌خاطر بدهی‌هایش است. از این نفت‌کش بیشتر برای دریانوردی در بنادر داخلی استفاده می‌شود. اما از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا از 2019، از آن برای انتقال نفت خام به آسیا هم استفاده شده است.

این نفت‌کش در ماه مارس انتقال یک محموله از نفت خام ونزوئلا در دریای جنوب چین را به پایان رساند و چند روز بعد یک محموله از میعانات گازی ایران را از طریق انتقال کشتی به کشتی در سواحل مالدیو تحویل گرفت. اطلاعات وب‌سایت تانکر ترکرز نشان می‌دهد این محموله از نفت‌کشی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران تحویل گرفته شده‌است.

این نفت‌کش هفته گذشته در ونزوئلا لنگر انداخت و بخشی از 2 میلیون بشکه محموله میعانات گازی ایران را تخلیه کرد. این اتفاق درست چند روز پس‌از رسیدن نفت‌کش‌های دینو 1 و دریای ایران به آب‌های ونزوئلا صورت گرفت. این نفت‌کش‌ها نفت خام سنگین و میعانات گازی ایران را طبق یک قرارداد پایاپای که در سال گذشته بین شرکت‌های نفت دو کشور امضا شده بود تحویل دادند.

انتظار می‌رود حداقل 2 میلیون بشکه نفت و 1 میلیون بشکه میعانات گازی ایران در این ماه به ونزوئلا برسد. شرکت نفت دولتی ونزوئلا قصد دارد در عوض، نفت خام سنگین خود را به شرکت ملی نفت ایران بفرستد.

انتهای پیام/21

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میعانات گازی ایران میلیون بشکه نفت کش نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،تیمی از دانشمندان آلمان، ایالات متحده آمریکا و لوکزامبورگ داده‌های بیش از ۱۴ هزار نفر را که در یک تحقیق طولانی‌مدت شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۷۴ میلادی به دنیا آمده و متعلق به نسل‌های مختلف بودند. این افراد که بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال داشتند، طی یک دوره زمانی ۲۵ ساله به ۸ پرسش پاسخ می‌دادند.

یکی از سوالات اصلی این بود که «در چه سنی کسی را پیر توصیف می‌کنید؟»

متولدین سال ۱۹۱۱ میلادی در پاسخ به این سوال گفتند که پیری به طور متوسط در سن ۷۱ سالگی شروع می‌شود؛ و هنگامی که همین پرسش از متولدین سال ۱۹۵۶ میلادی پرسیده شد که اکنون به سن ۶۵ سالگی رسیده بودند، آنها آستانه پیری را سه سال دیرتر دانستند و ۷۴ سالگی اعلام کردند.

مارکوس وتشتاین، عضو این تیم تحقیق در گزارشی می‌نویسد: «امید به زندگی افزایش یافته است و برخی از جنبه‌های سلامت نیز در طول زمان بهبود یافته است؛ به طوری که افراد در سنین خاصی که در گذشته پیر محسوب می‌شدند، اکنون دیگر مسن تلقی نمی‌شوند.»

همین روند در سطح فردی نیز مشاهده شد. بگونه‌ای که هر شرکت کننده پس از چهار یا پنج سال مسن‌تر شدن، تخمینش را برای شروع سالمندی یک سال افزایش می‌داد. زنان نیز آستانه پیری را بطور متوسط حدود دو سال دیرتر از مردان درنظر می‌گرفتند.

فاکتور‌های دیگری نیز وجود داشتند که بر تخمین فردی افراد تأثیر می‌گذاشتند؛ مثلا افرادی که مشکل سلامتی داشتند، تنهاتر بودند یا «احساس می‌کردند» مسن‌تر هستند، عموماً معتقد بودند مرحله کهولت زودتر شروع می‌شود.

به گزارش یورونیوز، البته این مطالعه دارای محدودیت‌هایی نیز بود؛ از جمله اینکه شرکت‌کنندگان همگی از یک کشور یعنی آلمان بودند. همچنین این احتمال وجود دارد که در فرهنگ‌های غیر اروپایی، «پیری» به گونه‌ای متفاوت دیده و توصیف شود.

در عصر حاضر، انسان‌ها طولانی‌تر از همیشه زندگی می‌کنند و با ادامه بهبود کیفیت زندگی و سلامت، احتمالا رسیدن به یکصدمین سالگرد زندگی بسیار رایج‌تر خواهد شد؛ به طوری که مردم شروع به طرح این سوال می‌کنند که آیا برای زندگی انسان محدودیتی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟