Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در نخستین روز اجرای اصلاح یارانه‌ها گزارش از برخی فروشگاه‌های بزرگ تهران حاکی است برخی اقلام اساسی به میزان کافی وجود دارد و البته برخی اقلام هم کمتر عرضه می‌شود اما نکته مهم ماجرا این است فروشگاه‌های بزرگ می‌گویند به دلیل موجود بودن برخی کالاهای مشمول اصلاح یارانه ها در انبار،  قیمت‌های جدید را از روز شنبه هفته پیش رو اعمال خواهند کرد و همچنان این کالاها را به  قیمت های قبلی می فروشند و به همین دلیل صف های طویلی هم برای بعضی کالاها مانند مرغ دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقلام لبنی مانند پنیر، ماست و شیر در برخی فروشگاه های زنجیره ای همچنان به قیمت‌های قبلی به فروش می‌رود و هنوز قیمت‌های جدید را اعمال نکرده‌اند و اتفاقاً تقاضا برای این محصولات هم بالا است.

البته خرید هیجانی هم بین مردم زیاد است و بیش از نیاز معمول خرید انجام می شود و همین موجب افزایش احتکار خانگی شده است.

در برخی فروشگاه های زنجیره ای تهران مرغ تازه با قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه شد البته بیش از دو مرغ به متقاضیان نمی دادند. 

در این شرایط ضرورت دارد مردم باخرید معقولانه و منطقی، تقاضا را مدیریت کنند.

دیروز فروشگاه های زنجیره ای به دلیل عرضه انواع اقلام مشمول اصلاح یارانه‌ها پرمتقاضی بود، از یک مرد میانسال که سبد کالایی تقریبا پر بود،  پرسیدیم چرا همه خریدها را امروز انجام می دهید؟ که می گوید: قیمت‌ها با اصلاح یارانه‌ها افزایش یافته شده حالا که این فروشگاه قیمت را بالا نبرده است امده ام تا خریدی انجام دهم. 

از یکی دیگر از خریدان درباره گران شدن قیمت لبنیات و شیر می پرسیم، این خانم خانه‌دار می‌گوید: این که دولت یارانه‌ها رو پیش از افزایش قیمت ها اعمال کرد خوب بود همچنین رقم یارانه ما که به حساب همسرمان ریختند خوب شد و برای اردیبهشت که رو به اتمام هست یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان واریز کردند. 

به سراغ فروشندگان این فروشگاه بزرگ زنجیره ای هم رفتیم، آنها می‌گویند: کالاهای فعلی مان مربوط به خرید قبل است و تا اینها تمام نشود قیمت جدید را اعمال نخواهند کرد. در این فروشگاه قیمت تخم‌مرغ هم به نرخ قبلی عرضه می‌شود البته خب تفاضا بالا است و مردم  به سرعت می خرند. 

گزارش‌ها حاکی است در این فروشگاه زنجیره‌ای مرکز شهر تهران هر کیلو مرغ ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رود اما صف‌های نسبتاً طولانی شاید ۷۰ نفری برای خرید مرغ دارد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در  این فروشگاه انواع کره هم به نرخ‌های قبل از اصلاح یارانه ها موجود است و هنوز قیمت‌های جدیدی روی محصولات برچسب نخورده و با قیمت‌های قبل فروخته می‌شود. اما در این فروشگاه در قفسه‌ها روغنی وجود ندارد و مراجعه‌کنندگان در قبال تقاضای‌شان جواب منفی می‌شنوند، فروشنده می گوید امروز صبح روغن هم با قیمت قبل موجود داشتیم اما به سرعت تمام شد. 

البته فروشندگان برای کسانی که شکر تقاضا می‌کنند نیز میگفتند موجود بود اما فعلا تا صبح فردا نداریم.

بررسی‌ها نشان می دهد در یکی دیگر از فروشگاه های زنحیره ای تهران پنیر و ماست با قیمت قبل موجود است اما ماکارونی با قیمت جدید عرضه می‌شود و نرخ‌های جدید اعمال شده است و قیمت‌های ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان هر بسته ماکارونی روی‌شان برچسب خورده است. 

یارانه آرد صنعتی هفته پیش حذف و قیمت های جدید ماکارونی اعلام شد، البته آن موقع وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد قیمت ها تا آخر اردیبهشت تغییر نمی کند اما بازار ظاهرا توجهی نکرده است.

قیمت گوشت قرمز هم در فروشگاه‌های تهران، محدود افزایشی یافته است.

امروز گوشت گوسفندی کیلویی ۲۰۴ هزار تومان در تره بار فروخته شد و این قیمت نسبت به قیمت‌های قبل حدود ۱۰ هزار تومان رشد نشان می‌دهد. 

سری به فروشگاه‌های دیگر می‌زنم؛ در این فروشگاه یخچالی که از آنطرف دیده می شود کاملا خالی است، مرغ عرضه نمی‌شود و فروشنده می‌گوید از دیروز که قرار بود قیمت‌ها تغییر کند مرغ پرمتفاضی شد و امروز پنجشنبه هم کالای جدیدی نیامد.

در این فروشگاه تخم‌مرغ ۲۰ عددی ۳۸ هزار تومان عرضه می‌شود و مشخص است هنوز قیمت‌های جدید اعمال نشده است. 

یکی از خریداران می‌گوید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به خاطر اینکه دولتی هستند و نظارت بیش‌تری بر آن‌ها می‌شود هنوز چند قلم کالای مشمول اصلاح یارانه ها را به قیمت قبل عرضه می‌کنند. این فروشگاه‌ها موطفند کالاهایی که قبل از ابلاغ قیمت‌ها در قفسه‌ها بوده است را به همان نرخ قبل بفروشند. یعنی مواد اولیه این کالاها همه مربوط به قبل از ابلاغ است.

قیمت برخی کالاها در سایر شهرستان‌ها را هم پیگیری کردیم. در شیراز تخم‌مرغ ۳۰ عددی ۷۰ هزار تومان عرضه می‌شد، همچنین مرغ نیز با قیمت هر کیلو ۶۰ هزار تومان عرضه می شود اما روغن هنوز در شهرستان‌هایی مانند شیراز و اردبیل وجود ندارد و یا بسیار کمتر عرضه می‌شود.

جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که عامل کم شدن کالا در قفسه فروشگاه‌ها تغییرات قیمتی است که باعث شده مردم تقاضای بیشتری برای خرید داشته باشند. 

وی افزود: کالا به اندازه کافی در انبارها وجود دارد و هیچ نگرانی از نظر تأمین کالا نیست و در هفته آینده بازار کاملاً از نظر عرضه و تقاضا متعادل خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره صف‌های طولانی خرید روغن گفته بود: برخی از فروشگاه‌ها همچنان به نرخ‌های قبلی عرضه می‌کنند و موجب شده مردم برای خرید کالاهای ارزان صف ببندند.

کد خبر 676077 برچسب‌ها خبر مهم گرانی یارانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم گرانی یارانه فروشگاه های زنجیره ای وزیر جهاد کشاورزی هزار تومان عرضه اصلاح یارانه ها قیمت های جدید قیمت های قبل عرضه می شود فروشگاه ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز