Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های پاکستانی از سفر ۳ روزه رئیس کل سازمان اطلاعات ارتش این کشور (ISI) به ایالات متحده خبر دادند، جایی که وی با رئیس سیا و مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و مسائل امنیتی، همکاری‌های متقابل و تحولات منطقه‌ای از جمله افغانستان را مطرح کرد.

به‌ گزارش روز جمعه ایران اکونومیست، ژنرال «انجم ندیم» در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده وزیر خارجه پاکستان به آمریکا، به واشنگتن رفت و با مسوولان اطلاعاتی و امنیتی دولت جو بایدن دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازدید رئیس فعلی سازمان آی‌اس‌آی از واشنگتن به دنبال وخامت بی‌سابقه‌ای در روابط دو کشور صورت می‌گیرد. «عمران‌خان» نخست‌ وزیر برکنار شده پاکستان، آمریکا را به توطئه برای سرنگونی دولتش متهم کرده است. 

درحالی که ارتش پاکستان جزئیاتی در این خصوص منتشر نکرده است، منابع آگاه گفتند: رئیس کل سازمان اطلاعات سه روز را در واشنگتن سپری کرد و گفت‌وگوهای امنیتی دو کشور روز چهارشنبه گذشته خاتمه یافت.

روزنامه پاکستانی «داون» امروز گزارش داد: هیچ یک از طرفین جزئیات این دیدارها را فاش نکردند، اما گمان می‌رود که گفت‌وگوها بر نگرانی‌های امنیتی متقابل و وضعیت افغانستان متمرکز بوده است، زیرا ایالات متحده معتقد است که پاکستان می‌تواند به ثبات این کشور جنگ‌زده کمک کند.

آخرین مذاکرات سطح امنیتی پاکستان و آمریکا تابستان سال ۲۰۲۱ برگزار شد، زمانی که مشاور وقت امنیت ملی پاکستان با جیک سالیوان همتای آمریکایی در کاخ سفید ملاقات کرد. در هیأت پاکستانی رئیس سابق آی.اس.آی نیز حضور داشت.

گفتنی است، وزیر خارجه پاکستان ۲۷ اردیبهشت (۱۷ می) عازم واشنگتن می‌شود و پس از آن با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی اخیر خود در واشنگتن مدعی عزم این کشور برای توسعه روابط با اسلام‌آباد شد و بر آنچه که وی ادعای واهی و بی‌اساس عمران‌خان خواند، تاکید کرد.

یک هفته پیش وزیر جدید امور خارجه پاکستان از دریافت تماس تلفنی از جانب همتای آمریکایی خود خبر داد که طرفین بر آنچه تقویت روابط سودمند و احترام متقابل عنوان شده است، توافق کردند. بلینکن طی این ارتباط از «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان برای سفر به آمریکا دعوت کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، ایالات متحده آمریکا ، جو بایدن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان ایالات متحده آمریکا جو بایدن خارجه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات

بلینکن و رئیس جمهور چین بر اهمیت مدیریت مسئولانه اختلافات بین آمریکا و پکن تاکید کرده و درباره یک سری مسائل از جمله امور جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه صحبت داشتند.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوها بین دو کشور در ماه‌های اخیر و در حالی افزایش یافته که اختلافات نیز همچنان زیاد است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نگرانی خود را درباره حمایت پکن از روسیه و حمله به اوکراین و همچنین مسائل مربوط به تایوان و دریای چین جنوبی، حقوق بشر و تولید و صادارت مواد مورد نیاز برای تولید مواد مخدر صنعتی ابراز داشت.

بلینکن همچنین گفت در یک سری موارد همکاری دوجانبه با چین پیشرفت‌هایی داشته که شامل ارتباطات نظامی، مقابله با مواد مخدر و هوش مصنوعی می‌شود و دو طرف همچنین توافق کردند تا مذاکراتی را درباره کاهش خطرات ناشی از این فناوری هوش مصنوعی آغاز کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما به حفظ و تقویت خطوط ارتباطی برای پیشبرد در این حوزه و دستیابی به توافقی برای رسیدگی به اختلاف‌نظرها به منظور اجتناب از هرگونه سوءتعبیر، برداشت‌های نادرست و ارتباطات اشتباه ادامه می‌دهیم و متعهدیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین تاکید کرد: «با اینکه ما به دنبال تعمیق همکاری هستیم که به نفع دو طرف است، آمریکا درباره چالش‌هایی که توسط چین ایجاد شده، به شدت هوشیار است. واشنگتن همیشه از منافع اصلی و ارزش‌های خود دفاع می‌کند.»

وی همچنین به‌ویژه نگرانی خود را درباره تامین قطعاتی از جمله ابزارآلات و قطعات میکرو الکترونیک برای مسکو ابراز داشت و پس از دیدار با رئیس جمهور چین به خبرنگاران گفت: «روسیه بدون حمایت‌های چین برای حفظ حملاتش علیه اوکراین به مشکل برمی‌خورد. تامین صنایع دفاعی روسیه هم تهدیدی علیه اوکراین و هم تهدیدی علیه امنیت اروپاست.»

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین با شی جین‌پینگ درباره مانورهای دریایی چین در دریای چین جنوبی صحبت و بر حمایت قاطع آمریکا از فیلیپین تاکید کرد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید کرد که چین و آمریکا باید به جای دخیل شدن در رقابتی شرورانه به دنبال همکاری در مسیری مشترک باشند.

وی افزود: «چین از دیدن یک آمریکای مطمئن، باز، موفق و پر رونق خوشحال می‌شود. ما امیدواریم که آمریکا هم به دنبال توسعه چین در مسیری روشن و مثبت باشد. این یک مساله نهادی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

دیدار بین بلینکن و رئیس جمهور چین در پایان سفر سه روزه وزیر خارجه آمریکا به این کشور آسیایی انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات