Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سید جواد هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست با رئیس و اعضای هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح شرایط روز جامعه و آغاز طرح مردمی سازی یارانه ها اظهار داشت : اصحاب رسانه باید جنبه های مختلف طرح مردمی سازی یارانه ها را برای مردم روشنگری و شفاف سازی کرده تا رسانه های بیگانه نتوانند در راستای منافع خود  از این موضوع سوءاستفاده کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رسانه ها و صاحبان تریبون و قلم استان خواست تا در اجرایی کردن این اقدام شجاعانه دولت به میدان بیایند و مزیت های اجرایی شدن این طرح زیربنایی و کلیدی که تاثیر مهمی بر معیشت و اقتصاد جامعه خواهد داشت بپردازند.

تاکید بر پرهیز از نگاههای قومی و حاشیه سازی ها 

سید جواد هاشمی مهر ، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به سابقه ۳۰ ساله در وزارت کشور و حضور ۴۰ ساله در عرصه سیاسی  با تاکید بر اینکه اعتقادی به تحکم ندارم اطهار داشت : راه توسعه استان از معبر حذف نگاههای قومی و کنار نهادن ترور شخصیت ها می گذرد .

وی به  اولین نشست خود با مدیر و اعضای خانه مطبوعات استان اشاره کرد و گفت : و معتقدم رسانه یک بال مناسب برای موفقیت مدیران است و می تواند نیروی محرکه خوبی برای پویایی سازمان ها و ادارات باشد.

هاشمی مهر  حوزه سیاسی امنیتی، اجتماعی و فرهنگی استانداری را بسیار گسترده خواند  و گفت : در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود سیاست زدگی اما توسعه سیاسی رشد پیدا نکرده است و بروز و نمود جریان های سیاسی تنها در ایام انتخابات بوده و پس از آن به محاق می روند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با کمال تاسف باید گفت که جریان های سیاسی به سمت مسایل قومی و قبیله ای پیش می روند که برای استان بسیار خطرناک است و رسانه ها باید به این موضوع پرداخته و آن را مدیریت کنند.

ویبا بیان اینکه استان به لحاظ امنیتی مشکل حادی ندارد ، ادامه داد: البته برخی معضلات اجتماعی در استان به دلیل بی توجهی مسئولان مشکلاتی را بوجود آورده است و به طور مثال اختلاف ملکی که منجر به اسلحه کشی و تیر اندازی می شود خود به یک موضوع امنیتی تبدیل خواهد شد.

هاشمی مهر  به بحث نزاع دسته جمعی در سطح استان و گونه های آن نیز اشاره کرد و گفت: یکی نزاع های ریشه دار و قدیمی مثل اختلاف ملکی است که در حال گردآوری اطلاعات و رفع این معضل هستیم و دیگری نزاع های مقطعی است که بدون هیچ پیش زمینه و مقدمه ای رخ می دهند و بیشتر به دلیل آستانه تحمل پایین افراد است‌.

وی اضافه کرد: اغلب نزاع ها در استان ما به دلیل عدم کنترل خشم و پایین بودن آستانه تحمل افراد بوده  که این موضوع هم ریشه در  مشکلات فرهنگی دارد که رسانه ها باید در این خصوص به میدان بیایند .

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اغلب آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد ناشی از مسایل فرهنگی است هر چند برخی دلیل اصلی آن را موضوعات اقتصادی می دانند که اشتباه است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای رسانه ها در استان ، ابراز داشت: رسانه ها با فضاسازی مناسب در کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان یاریگر دستگاههای اجرایی مرتبط  باشند.

به گفته هاشمی مهر  ترور شخصیت ها در کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالاست در حالی که در سایر استان ها شخصیت سازی می کنند.

وی بای بیان این مطلب که فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در سایر استان مسئولیت گرفته اند و به خوبی عمل می کنند که مایه افتخار استان  می باشند تصریح کرد : اما به دلیل مسایل قومی و قبیله ای و حواشی و ترور شخصیت حاضر به پذیرش مسئولیت در استان نیستند. 

ضرورت برگزاری جشنواره و آموزش برای رسانه های استان 

سرگرد پاسدار فخرالدین رضایی، مسئول سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن معرفی اعضای هیات اندیشه ورز گفت: بسیج رسانه یکی از ۲۲ قشر تخصصی بسیج اقشار بوده و جامعه هدف آن نیز اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

وی ادامه داد : بسیج رسانه استان در طول سال برنامه های مختلفی را در حوزه فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اخلاقی و انس و مودت بین اصحاب رسانه برگزار می کند و در شهرستان ها نیز تعامل خوبی با خبرنگاران دارد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد  هیات اندیشه ورز را  اتاق فکر مجموعه بسیج رسانه دانست که  در بحث هماهنگی برای جریان سازی رسانه ای، مسابقات و جشنواره های رسانه ای و پیگیری مشکلات اصحاب رسانه و سایر عرصه های مرتبط به خبرنگاران فعال است و هدف از برگزاری این دیدارها با مسئولان استان بیشتر بیان ظرفیت های بسیج رسانه و پیگیری خواسته‌ها و مطالبات دوجانبه است.

سرگرد رضایی گفت: از جمله خواسته های مهم خبرنگاران یکی بحث آموزش مستمر و برگزاری جشنواره های رسانه ای است و در بحث اطلاع رسانی خدمات دولت و انقلاب نیز آماده همکاری با مجموعه استانداری هستند.

تاکید بر پاسخگویی مدیران 

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه  کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: تلاش کرده ایم تا در هیات اندیشه ورز سلیقه ای عمل نشود و همه افرادی که در چارچوب اهداف و آرمان های انقلاب فعالیت می کنند عضو باشند و از ظرفیت های استان برای توسعه استان کمک گرفته شود. 

سید ولی موسوی، افزود: تربیت رسانه در تراز انقلاب اسلامی از جمله اهداف بسیج رسانه است و تلاش می شود افرادی که در این حوزه فعالتد اخلاق حرفه ای را رعایت کرده و کمتر به مسایل حاشیه ای و موضوعاتی که سودی برای جامعه و استان ندارند وارد شوند.

موسوی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان موضوعات مختلف حوزه رسانه را آسیب شناسی کرده و این روند را اصلاح کنیم.

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حوزه معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری از ارکان مهم اجرایی دولت در استان به شمار می رود، تصریح کرد: انتظار می رود با هماهنگی و پیگیری این حوزه، فرمانداران و مدیران در شهرستان‌های استان به رسانه ها کمک کنند.

موسوی گفت : اصحاب رسانه استان به لحاظ معیشت در مضیقه هستند و نیاز است که بخشی از اعتبارات فرهنگی دستگاه های اجرایی به حوزه رسانه اختصاص داده شود و رسانه ها نیز دیده شوند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم که نشست های هیات اندیشه ورز بسیج رسانه در سایر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزار و ضمن شنیدن درد دلهای آنها، مشکلات اصحاب رسانه نیز احصا و پیگیری شود.

رئیس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعامل مدیران استان با رسانه ها باید یک تعامل گسترده و بدور از نگاه گزینشی باشد،  تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع و بهنگام در این استان بسیار مهم است و مدیران و مسئولان باید در هر زمانی به رسانه ها پاسخگو باشند تا شاهد بستر سازی شایعه نباشیم .

تاکید بر پیگیری مشکلات رسانه ها از جانب مسئولان

مسئول کانون بسیج رسانه شهر یاسوج نیز در این نشست به تشریح اقدامات انجام  گرفته پرداخت و اظهار داشت: تشکیل جبهه رسانه ای انقلاب، راه اندازی بانک اطلاعاتی خبرنگاران،  رونمایی از پوستر پویش خبر خوب و تامین بسته های معیشتی ویژه اصحاب رسانه از جمله این اقدامات است.

سید فرشاد رجایی همچنین  از راه اندازی شورای حل اختلاف رسانه ها با همکاری دادگستری استان خبر داد و افزود: برای راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه بسیج رسانه نیازمند حمایت مالی و معنوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

رجایی به مشکلات اصحاب رسانه در حوزه مسکن، بیمه، آموزش، معیشت و تسهیلات قرض‌الحسنه نیز اشاره کرد و خواستار پیگیری مسئولان شد.

 سایت های بدون مجوز و خبرنگاران بی هویت عامل حاشیه سازی ها

عضو هیات اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح و مسئول خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به موضوع سایت های بی مجوز و خبرنگاران بی هویت در استان اشاره کرد و گفت: در اکثر جلساتی که در استان برگزار  می شود شاهد حضور افرادی به نام خبرنگار هستیم که هیچ نام و نشانی ندارند و این موضوع جایگاه و شان عرصه مقدس خبرنگاری را زیر سوال می برند. 

ابراهبم عزیزی، از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار شناسایی و برخورد قاطع با خبرنگاران و سایت های خبری بی هویت شد و افزود: با وجود پیگیری های صورت گرفته برای برخورد با این افراد و سایت های بدون مجوز اما مسئولان توپ را به زمین یکدیگر انداخته و هر یک دیگری را متولی این امر می داند.

عزیزی افزایش آسیب های اجتماعی در استان را بسیار خطرناک دانست و افزود: نقش رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی باید پررنگ تر شود و در این زمینه نیازمند حمایت و پشتیبانی مدیران و مسئولان رده بالای استان هستیم.

همچنی صادق الهی نژاد دیگر عضو هیات اندیشه ورز و مسئول پایگاه خبری فصلی نو نیز در این نشست مسایل قومی و قبیله ای و بکارگیری نیروهای بدون ضابطه در استان را از جمله آسیب ها برشمرد و گفت: متاسفانه برخی مدیران خود با اقدام های عجولانه باعث حاشیه پردازی می شوند.

مدیران نباید از تعامل با اصحاب رسانه ها بترسند

 عیسی فتحی، سرپرست خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد  و عضو هیات اندیشه ورز نیز در این نشست خواستار رفع مشکلات خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر و پیگیری از طریق وزارت ارشاد شد و گفت: ارتباط مدیران با رسانه ها باید پررنگ شود و ترسی از تعامل با اصحاب رسانه ها نداشته باشند.

استفاده از ظرفیت رسانه ها برای حل مسایل استان در سطح ملی

رئیس سازمان خبرگزاری  جمهوری اسلامی (ایرنا ) استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به تعدد و تکثر رسانه ای در این استان گفت: باید از این ظرفیت برای حل مسائل استانی در سطوح ملی استفاده کرد و در این حوزه نیازمند حمایت مدیران هستیم. 

بهنام احمدی به دشواری های اطلاع رسانی در سپهر رسانه ای استان اشاره کرد و یکی از علت ها را  نگاه مناسبتی به رسانه ها  از سوی مدیران دستگاههای اجرایی دانست و اینکه تنها در مواقع نیاز به سمت اصحاب رسانه  خواهند رفت که این نوع نگاه باید برچیده شود.

احمدی همچنین با  بیان اینکه برخی مدیران تیم رسانه ای مستقل تشکیل داده اند را نیز یک آفت هم برای جایگاه رسانه ها و هم دمیدن در رویه ناصواب حاشیه سازی ها  و بر زمین ماند کارها دانست که باید به اینگونه مدیران تذکر داده شود تا از موازی کاری ها که در نوع خود تبعات نامناسبی بدنبال خواهد داشت جلوگیری شود.

رئیس ایرنا کهگیلویه و بویراحمد از نگاه تبعیض آمیز به رسانه ها  در استان نیز به عنوان یکی دیگر از دشواری های اطلاع رسانی نام برد که باید متولیان امر در این حوزه بیشتر تدبیر کنند و  از این رویه  پرهیز کنند .

 احمدی تصریح کرد : این موارد موجب شده که  ما در استان شاهد پدیده ای به نام وارونگی اطلاع رسانی باشیم  و در این مقوله انعکاس نقاط ضعف در رسانه ها بر انتشار نقاط قوت برتری یابد و اقدامات دلسوزان نظام به حاشیه رود  و امید مردم نسبت به آینده لرزان شود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی یاسوج هدفمندی یارانه پروندهٔ خبری مردمی سازی یارانه‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی یاسوج هدفمندی یارانه خبرگزاری جمهوری اسلامی یاسوج هدفمندی یارانه هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی بسیج رسانه استان نیز در این نشست بسیج رسانه رسانه ها اصحاب رسانه اطلاع رسانی رسانه ها رسانه ها هاشمی مهر رسانه ای آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون