Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:53:46 GMT

مقام فرانسوی: بازگشت به برجام سودمند است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۹۳۵۲

مقام فرانسوی: بازگشت به برجام سودمند است

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری انگلیسی رویترز؛ این منبع دیپلماتیک فرانسوی با انداختن سایه ابهام بیشتر بردستیابی به توافق، از بین رفتن فوری اختلافات ایالات متحده و ایران بر سر توافق هسته ای را بعید دانست و افزود: احتمال اندکی در باره موافقت واشنگتن با حذف سریع نیروی نخبه امنیتی ایران (سپاه) از فهرست سازمان های تروریستی خارجی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ برغم پایبندی ایران به توافق هسته ای از این مذاکرات خارج شد و علاوه برآن تحریم های جدیدی را نیز علیه  ایران وضع کرد، تحریم ها و اقداماتی که با محکومیت شدید سایر کشورهای عضو این  توافق  از جمله هم پیمانان آمریکا مواجه شد.

این مقام فرانسه افزود:مذاکرات به بن بست رسیده و من نسبت به حل و فصل سریع این مسئله امیدوار نیستم. به نظر من ایران با بازی کردن با زمان، مرتکب اشتباه می شود و تصور می کند که اوضاع همچنان ثابت و بدون دگرگونی باقی خواهد ماند، چنین پیمانی را نمی شود برای همیشه بدون تغییر باقی گذاشت.

این خبرگزاری که معمولا خبرهای ضد ایرانی با اهداف خاص منتشر می کند، افزود: مذاکرات احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ "برجام" از ماه مارس (اسفند ماه) به این سو عمدتا به علت پافشاری تهران بر حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست نهادهای تروریستی، متوقف شده، هر چند تا آن هنگام در مورد اهداف اصلی این پیمان برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران در برابر لغو تحریم های اقتصادی، توافق اساسی وجود داشته است.  
دونالدترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در ۲۰۱۸ از این پیمان خارج شد.

این مقام افزود که مسئله هسته ای ایران در نشست روز شنبه وزیران امور خارجه گروه هفت در شمال آلمان بررسی خواهد شد.

انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات برجام در اتحادیه اروپا در روزهای اخیر برای بهره برداری از آخرین فرصت برای نجات این پیمان، به تهران سفر کرد.

این برای دومین بار از زمان تنفس در مذاکرات وین است که مورا راهی تهران شد.
آمریکا اخیرا بدون اشاره به زیاده خواهی های خود  مدعی است: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، باید به نگرانی‌های آمریکا فراتر از برجام رسیدگی کند.
دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

 قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

برچسب‌ها برجام فرانسه تحریم واشنگتن اتحادیه اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام فرانسه تحریم برجام فرانسه تحریم واشنگتن اتحادیه اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آلمان توافق هسته ای ایالات متحده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها

رهبری حماس طی پیامی به گروههای مقاومت فلسطین موضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره را تشریح کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رهبری حماس طی پیامی به گروههای مقاومت فلسطین به تشریح  مواضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره برای رسیدن به آتش بس در غزه پرداخت. 

در این پیام آمده است: هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد.

این هیئت به توضیحات و نقطه نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

 هیئت حماس برای تکمیل رایزنی‌ها درباره پیشنهاد اخیر درباره آتش بس قاهره را ترک خواهد کرد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.

وی گفت: حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

هیئتی از حماس به قاهره می‌رودحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویمرسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کردحماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد