Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه با بیان ویژگی متمایز«نم‌آهنگ حاقه» به سایر کلیپ‌ها گفت: حین پخش تلاوت آیات قرآنی، داستانی مرتبط با مضمون آیات به نظر بیینده می‌رسد که حتی بدون نیاز به خواندن ترجمه آن، متوجه معنی آیات می‌شوند. - اخبار استانها -

مرتضی بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به نم‌آهنگ سوره حاقه، اظهار داشت: این کار متمایز و جدیدی است که در صفر تا صد کار، آیات قرآن تلاوت می‌شود و در حین پخش، داستانی مرتبط با مضمون آیات به نظر بیینده می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی کلیپ‌های قرآنی که از رسانه‌های ملی پخش می‌شود به قبل از اذان منحصر شده‌اند و تلاوت قرآن جایگاه دیگری در غیر از زمان اذان ندارد، بنابراین جرقه اصلی این موضوع اینجا زده شد تا کاری تهیه و تولید شود که پخش آن در زمان‌های مختلف امکان‌پذیر باشد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه با بیان اینکه اخیرا یک آیه کوتاهی قبل از اخبار هم پخش می‌شود، گفت: به غیر از اینها موارد دیگری وجود نداشت و از آنجایی که قرآن ظرفیت بالایی بین ما برای جا باز کردن دارد، کلید کار زده شد.

بشیری ادامه داد: در این راستا تصمیم گرفته شد تا کلیپ قرآنی ساخته شود به این صورت که وقتی بیننده آیانی از قرآن را می‌بیند با معنی آیات هم آشنا شود بنابراین کار به صورت یک نم‌آهنگ ارائه شد.

وی تصریح کرد: کار بسیار سختی بود چون اگر نم‌آهنگی فاقد ریتم و ضربی باشد در استادیو و زمانی که می‌خواهند پلی بک بخوانند سخت و تا حدی غیر ممکن است، انرژی بسیاری صرف شد و بعد از چندین بار ضبط‌های متعدد و متفاوت امکان تطبیق به دست آمد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه با اشاره به امتیاز دیگر کلیپ قرآنی حاقه، اظهار داشت: از آنجایی که اجرای نوجوانان نسبت به بزرگسالان جذابیت بیشتری دارد بر آن شدیم از نوجوانانی دعوت به کار کنیم که همگی اعضای گروه از قاریان خوشخوان و ممتاز شهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان هستند.

بشیری افزود: نم‌آهنگ حاقه 8 تک خوان دارد و کمتر گروهی پیدا می‌شود که همه اعضا آن با این تعداد، قاری قرآن باشند.

وی خاطرنشان کرد: اساس این کلیپ به این صورت است که در حین پخش تلاوت آیات قرآنی، داستانی مرتبط با مضمون آیات به نظر بیینده برسد و حتی بدون نیاز به خواندن ترجمه آن، متوجه معنی آیات بشوند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه با بیان علت انتخاب مجموعه باغ گلها برای فیلم‌برداری کار، اظهار داشت: فضای در نظر گرفته شده  با نم‌آهنگ مرتبط بود و چون  باغ گلها بسیار شاد و جذاب است و به نوعی بیانگر بهشت است که در آن آیات به آن اشاره شده این مکان انتخاب شد.

بشیری ادامه داد: نم‌آهنگ حاقه با این سبک و سیاق اولین کار ما بود و درصدد هستیم نقطه شروعی برای کارهای بعدی باشد و کارهای دقیق‌تر و بهتری با این الگو ارائه بدهیم و در چشم اندازی که داریم کار منحصر به همین نم‌آهنگ نیست.

معرفی جامع‌ترین نرم‌افزار قرآنی جهان اسلامگزارش تسنیم از دومین چاپخانه بزرگ قرآنی ‌جهان اسلام/ چاپخانه‌ای که قرآن را به بیش از 10 زبان منتشر می‌کند + فیلمفرمانده سپاه استان مرکزی: رویکرد تربیت نیرو در سپاه مبتنی بر معیارهای قرآنی است

وی تصریح کرد: کارهای قرآنی بسیاری انجام دادیم که در شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش شده از جمله نم‌آهنگ "اسما الحسنی" که بارها پخش شده و مورد استقبال بییندگان قرار گرفته است، اما این کار 100 درصد قرآنی است و از ابتدا تا انتها فقط آیات قرآن تلاوت می‌شود و غیر از معنی قرآن چیزی اضافه نشده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه با اشاره به اینکه کار نم‌آهنگ سوره حاقه در اواخر ماه رمضان امسال به پایان رسیده، اظهار داشت: این کلیپ در چند شبکه تلویزیونی از جمله افق، اصفهان و قرآن پخش شده که مورد استقبال بینندگان قرار گرفته است.

 

 

انتهای پیام/166/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد

ایسنا/گیلان به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان و با حضور حاج فرهاد فلاح پور، پیشکسوت و استاد برجسته قرآنی، از مفاخر قرآنی استان تقدیر شد.

محمد شادپور، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در این مراسم، قرآن را معجزه ای سراسر برکت و رحمت و عافیت دانست و اظهار کرد: در کلام نبی مکرم اسلام(ص)، قرآن کریم تنها نسخه شفابخش انسان بوده و همگان می توانند به قرآن مراجعه کنند و آرامش حقیقی را به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند انس با قرآن هستیم، افزود: در پرتو هدایتگری قرآن انسان از تاریکی های ظلم و جهل رهایی پیدا می کند و در مسیر نورانیت و حقیقت قرار می گیرد.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان درخشش استاد فلاح پور در عرصه آموزش قرآن را عنایت الهی دانست و عنوان کرد: استاد فلاح پور در یک خانواده قرآنی تربیت یافته و امروز بسیاری از حافظان و قاریان استان، در مکتب استاد فلاح پور تلمذ کرده اند.

شادپور با اشاره به تلاش های استاد فلاح پور در عرصه تعلیم قرآن، عنوان کرد: استاد فلاح پور از مفاخر قرآنی استان گیلان است و مدیران استانی باید جایگاه چنین شخصیت هایی را در عرصه فعالیت های قرآنی پاس بدارند.

وی یکی از شاخص های مهم تدریس استاد فلاح پور را آموزش صحیح قرآن به قرآن آموزان دانست و بیان کرد: شاگردان استاد فلاح پور در عرصه های ملی و بین المللی حائز رتبه های برتر می شوند؛ در واقع استاد فلاح پور صدها حافظ و قاری بین المللی و جهانی را تربیت کرده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه استاد فلاح پور در مسیر آموزش قرآن از سرمایه های مادی و معنوی خویش هزینه می کند، گفت: ثبت ملی روستای شیخعلی کلایه لاهیجان به عنوان روستای قرآنی به برکت سال ها تلاش استاد فلاح پور است؛ ویژگی بارز این روستا محافل و کلاس های قرآنی آن است که با حضور افراد در سنین مختلف برگزار می شود.

وی تجلیل از حافظان و قاریان قرآن را ترویج فرهنگ قرآنی دانست و متذکر شد: باید از آموزه های دینی و قرآنی برای تحکیم خانواده بهره بگیریم تا از هجمه های فرهنگی مصون بمانیم.

استاد حاج فرهاد فلاح پور، پیشکسوت قرآنی گیلان نیز، انسان را تشنه قرآن و فرهنگ قرآنی دانست و اظهار کرد: فرهنگ و تمدن غرب علیه فرهنگ دینی و قرآنی می تازد و در چنین شرایطی نیازمند انس با قرآن هستیم.

وی عدم شناخت و آگاهی نسبت به قرآن را موجب آسیب پذیری انسان در برابر هجمه های فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان کرد: بسیاری از افراد مسیر ارتباط با قرآن را نمی دانند و فقط از قرآن در مجالس ختم و مراسم ازدواج و... استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که قرآن کتاب حیات است و برای تمام شئونات زندگی ما برنامه دارد.

این استاد برجسته قرآن، با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه هم از ناحیه خواص و هم از جانب عوام، گفت: تنها ماهی که نامش در قرآن آمده، رمضان است و ماه رمضان از این حیث ارزش و کرامت پیدا کرده که قرآن در این ماه نازل شده است و لذا هر چیزی که با قرآن پیوند بخورد، کریم می‌شود.

وی قرآن را نسخه سعادتمندی بشر دانست و متذکر شد: اگر مسیر ارتباطی قرآن را پیدا کنیم، مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ما به برکت قرآن حل می‌شود.

فلاح پور، قرآن را هدایتگر همه انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: خداوند قرآن را با «اقرا» بر پیامبر(ص) نازل کرد و به ما نشان داد که عزت و کرامت بشر از مسیر قرائت و تلاوت قرآن می‌گذرد.

وی ترتیل را مهمترین ویژگی قرائت قرآن دانست و یادآور شد: خطاب خدا به پیامبر، خطاب به تمام بشریت است و خداوند در سوره علق، مسیر ارتباط با قرآن را در قرائت و ترتیل معرفی می‌کند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از استاد فلاح پور و همسر و فرزندان قرآنی ایشان و تعدادی از رتبه های برتر گیلان در مسابقات ملی و بین المللی قرآن تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز