Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@13:26:06 GMT

اولین مورد مرگ بر اثر کرونا در کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۹۷۶۸

کره شمالی اولین مورد رسمی مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را در محدوده مرزهای خود اعلام کرده و خبرگزاری رسمی این کشور نیز گفته است که ده‌ها هزار نفر از مردم، دچار تب و علائم بیماری شده‌اند.   به گزارش ایسنا، امروز (جمعه) رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که شش نفر در این کشور بعد از بروز تب شدید جان خود را از دست داده‌اند و در این میان تست کووید ۱۹ یک نفر مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  براساس گزارش این رسانه، بیماران تب‌دار قرنطینه می‌شوند و تحت مراقبت و درمان قرار می‌گیرند.   درحالی که برخی متخصصان معتقدند ویروس کرونا پیش از این هم در کره شمالی وجود داشته، مقام‌های دولتی پیونگ یانگ روز گذشته (پنجشنبه) برای اولین بار، نخستین مورد رسمی ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کردند.   به گفته این مقام‌ها، سویه امیکرون ویروس کرونا در پایتخت شایع شده و مقررات قرنطینه در پی آن اعلام شده است. با این حال تعداد دقیق موارد ابتلا گزارش نشده است.   هرچند امروز رسانه دولتی این کشور گزارش داد که همه‌گیری از محدوده پایتخت فراتر رفته و تبی که دلیل آن هنوز نامشخص است از اواخر ماه آوریل در کشور شایع شده است.   خبرگزاری مرکزی کره شمالی می‌گوید نزدیک به ۳۵۰هزار نفر به این تب مبتلا شده‌اند اما مشخص نمی‌کند که چه تعداد تست تشخیصی کرونا در این میان مثبت بوده است.   تحلیل‌گران می‌گویند تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی رسانه‌ دولتی که در آن از تبی نامعلوم در کل کشور شایع شده احتمالا از دشواری کره شمالی در مقابله با شیوعی بی‌سابقه حکایت می‌کند.   خبرگزاری دولتی کره شمالی می‌گوید رهبر این کشور برای مهار ویروس فوریت حداکثری اعلام کرده که ظاهرا شامل قرنطینه‌های محلی و محدودیت تجمع در اماکن کاری می‌شود.   بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، جمعیت ۲۵ میلیون نفری کره شمالی به دلیل نبود برنامه واکسیناسیون در برابر بیماری آسیب‌پذیر است و به نظام درمانی مناسبی نیز دسترسی ندارد.   سال گذشته کره‌شمالی پیشنهاد جامعه بین‌المللی را برای تامین میلیون‌ها دز واکسن آسترازنکا و واکسن ساخت چین رد کرد و در عوض مدعی شد که با بستن مرزهایش در ابتدای سال ۲۰۲۰ توانسته ویروس کووید۱۹ را مهار کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه روند آزمایش سامانه موشک‌انداز چندگانه ۲۴۰ میلی متری ساخت یک واحد صنایع دفاعی تازه تاسیس در این کشور را بررسی کرده است.

این خبرگزاری، نتایج آزمایش را رضایت‌بخش ارزیابی کرد. در این گزارش جزئیات بیشتری از واحد تولیدکننده توپخانه ارائه نشده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: گمان می‌رود کره شمالی در بحبوحه ادعا‌های آمریکا و کره جنوبی مبنی بر تامین تسلیحات جنگی برای روسیه، تولید توپخانه‌ای خود را افزایش می‌دهد. مسکو و پیونگ یانگ، این گمانه‌زنی را رد می‌کنند.

شلیک آزمایشی اولیه نشان داده است که راکت‌ها استاندارد‌های لازم را برای ویژگی‌ها و دقت پرواز دارند.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، کیم گفت: سیستم موشک پرتاب چندگانه ۲۴۰ میلی متری، که دارای فناوری جدید است، تغییر استراتژیکی در تقویت قابلیت‌های توپخانه ارتش کره شمالی ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری کره شمالی، در گزارشی جداگانه نوشت: کیم از دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ که به نام پدربزرگ و بنیانگذار ایالتش نامگذاری شده است، به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش انقلابی، پیش از تشکیل این ارتش کشور، بازدید کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته