Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:38:38 GMT

پذیرش دانشجو بدون فراهم کردن امکانات رفاهی متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۹۷۷۸

پذیرش دانشجو بدون فراهم کردن امکانات رفاهی متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان صبح امروز در شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است با اشاره به نامه وزیر علوم به رؤسای دانشگاه‌ها و معاون آموزشی وزارت علوم گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یک نامه به رؤسای دانشگاه‌ها و یک نامه به معاون آموزشی وزارت علوم ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه‌ای که به رؤسای دانشگاه‌ها ارسال شده، آمده است دانشجویان در هر جایی که ساکن هستند به عنوان محل خوابگاه باید در سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت شود و رؤسای دانشگاه‌ها مکلف هستند آمار دانشجویان خوابگاهی و محل سکونت دانشجویان را در سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت کنند.

وی افزود: همچنین در نامه‌ای که وزیر علوم به دکتر عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم ارسال کرده، آمده است: دانشگاه‌ها از این به بعد در هر رشته‌ای که بخواهند دانشجو پذیرش کنند باید امکانات رفاهی را داشته باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند در آن رشته دانشجو پذیرش کنند.

گنجی در ادامه به ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره و تصریح کرد: ۱۸ مورد از این قانون به مراکز آموزشی، اداری، مالی و رفاهی وزارت علوم مربوط است که تمام این موارد احصاء شده و از تمام معاونان وزارت علوم می‌خواهیم نماینده‌ای از طرف خود اعزام کنند تا بتوانیم در جلسه‌ای چگونه اجرا کردن آن را بحث و بررسی کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه به افزایش ۳۰ درصدی کلیه وام‌های دانشجویی اشاره و تأکید کرد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش داشته و البته وام تحصیلی دانشجویان متأهل دو برابر شده است و در واقع می‌توان گفت وام دانشجویان متأهل ۹۵ درصد نسبت به نیمسال قبل افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه مشترک صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با تفاهم نامه‌ای که منعقد کردیم مقرر شد از این منابع مشترک ۱۵ درصد وزارت بهداشت و ۸۵ درصد وزارت علوم استفاده کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: ارتقا خوابگاه‌ها، سالن‌های غذاخوری، آشپزخانه‌ها در سال جاری در دستور کار صندوق رفاه قرار دارد و ما باید سعی کنیم امسال هیچ آشپزخانه سنتی نداشته باشیم. دانشگاه‌ها تلاش کنند آشپزخانه‌های سنتی خود را به آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل کنند و دانشگاه‌هایی که آشپزخانه سنتی نداشته و آشپزخانه‌های نیمه صنعتی دارند، سعی کنند آشپزخانه‌ها را به آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل کنند.

گنجی به دانشگاه‌ها توصیه کرد که حتماً از ظرفیت خیرین برای ساخت خوابگاه استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها می‌توانند ودیعه مسکن گروهی ارائه کنند و به ازای هر دانشجو در تهران ۵ میلیون تومان و در شهرهای بزرگ ۴ میلیون تومان و در شهرهای کوچک به ازای هر دانشجو ۳ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

گنجی تأکید کرد: هیچ دانشگاهی حق ندارد قیمت غذا و خوابگاه را بدون اینکه صندوق رفاه دانشجویان آن را مصوب کرده باشد، ابلاغ کند.

کد خبر 5488648 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان علوم تحقیقات و فناوری مسعود گنجی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد وزارت علوم سازمان امور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دستیاری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش المپیاد علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی حکم انتصاب خوابگاه دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان رؤسای دانشگاه ها آشپزخانه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد

حسن کی‌پور، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره ساماندهی رشته های این دانشگاه گفت: تعدادی رشته های جدید راه اندازی شده و بیش از ۱۰۰ رشته درسی بدون داوطلب حذف شده است.

وی با بیان اینکه تمام رشته ها باید پیوست شغلی داشته باشند تا بتوانیم آن رشته ها راه اندازری کنیم افزود: مراکز و واحدهای دانشگاه فنی و حرفه ای برای راه اندازی رشته های جدید علاوه براینکه باید دانشجوی هنرستانی و فضای آموزشی و هیات علمی به اندازه کافی داشته باشند باید رشته ای را که تقاضا می کنند دارای پیوست شغلی باشد. همچنین باید از امکانات کارگاهی هم برخوردار باشند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای مهمترین چالش در بحث آموزش مهارتی را بروزرسانی امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی باید جدید شود و دانشگاه در این زمینه کمی دچار مشکل است ولی تمام عوامل دانشگاه فنی و حرفه ای با همه امکانات تلاش بی وقفه ای دارند تا این بار سنگین را به جلو ببرند.

وی درباره اینکه چه تعداد کمبود هیات علمی و کارمند در دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد گفت: در حال حاضر حداقل یک هزار عضو هیات علمی نیاز داریم، برنامه دانشگاه این است که یک تعدادی از این اساتید را از دانشگاه پیام نور و دانشگاه های دیگر که داوطلب می شوند تامین کند چون مشکل استخدام ندارند و می توانیم جابه جا کنیم و به دنبال مجوز استخدام عضو هیات علمی نیز هستیم.

کد خبر 6100085

دیگر خبرها

  • شمار زیادی از دانشگاه‎های مرکزی محدودیت پذیرش دانشجو دارند
  • آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد
  • زمان واریز وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی
  • دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب را حذف کرد
  • بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟