Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@16:19:06 GMT

آتش سوزی گسترده در ملبورن استرالیا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۹۸۰۰

آتش سوزی گسترده در ملبورن استرالیا

در جریان آتش سوزی گسترده ازبامداد روز پنجشنبه (به وقت محلی) در یک ناحیه متراکم مسکونی و بازرگانی شهر ملبورن استرالیا، ساختمان یک کودکستان نابود شد و یک کلیسا به شدت آسیب دید، اما تلفاتی به بار نیامد.

به گزارش مشرق، در پی وقوع این آتش سوزی، ده ها مامور آتشنشانی وارد صحنه شدند، شماری خانه های مسکونی تخلیه شدندو به صدها ساکنان خانه های اطراف هشدار داده شد که از خانه بیرون نیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمان می رود که آتش سوزی از کلیسا آغاز شده و به مرکز آموزش کلیسا که به تازگی نوسازی شده بود، سرایت کرده باشد که به کلی نابود شد.

در این حادثه تنها ۲ تن شامل یک آتش نشان زخمی شدند.

بحران سیل دو هفته ای استرالیا از میانه اسفند ماه با بارش شدید باران و بادهای مخرب در سواحل شرقی این کشور ادامه یافت و شمار قربانیان آن به ۲۰ تن رسید.

بخش‌هایی از سیدنی، بزرگترین شهر این کشور، پیش تر زیر آب رفته و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

همان طور که پیش بینی می شد سیل بار دیگر شهر سیدنی و حومه آن را درنوردیده است. بدترین مناطق آسیب دیده  اغلب حومه های کارگری در جنوب غربی شهر هستند که دستور تخلیه آن بعدازظهر روز گذشته و یک شبه صادر شد و بیش از ۶۰ هزار نفر سکنه ناچار به ترک اقامتگاه خود شدند.

در ۲۴ ساعت اخیر سواحل جنوبی سیدنی شاهد بارش عظیم ۵۰ تا ۱۵۰ میلی متری بود و امروز بارش مشابهی برای شهر سیدنی و سواحل جنوبی پیش بینی می شود. در حال حاضر، بخش هایی از کامدن، در حومه جنوب غربی سیدنی، به طور کامل زیر آب رفته است.

بیش از یک هفته است در شهر لیزمور نیوساوت ولز، هزاران نفر در این منطقه به برق، آب لوله کشی، تلفن و سرویس اینترنت دسترسی ندارند. بسیاری از جاده ها هنوز سخت عبور هستند و دسترسی به غذا، سوخت و مراقبت های پزشکی دشوار شده است.

نبود اینترنت، خدمات تلفن همراه همچنین بانکداری آنلاین و سیستم های پرداخت را متوقف کرده  است و ساکنان کل این مناطق را مجبور کرده است که فقط به صورت نقدی کار کنند.

واکنش نیروهای دفاعی استرالیا (ADF) به بحران در لیزمور و مناطق اطراف آن، انتقادات شدیدی را برانگیخته است. ژنرال دیوید توما، که هماهنگ کننده اقدامات کمکی ارتش در مناطق آسیب دیده بود، امروز صبح مجبور به عذرخواهی شد و گفت: "برای همه افرادی که احساس می کردند حمایت نشده اند بسیار متاسفم و کاملاً با وضعیت اسفناک آنها همدردی می کنم. ”

دانشمندان برای چندین دهه در مورد امواج گرمای مکرر، طولانی تر و داغتر هشدار داده بودند. تسریع در افزایش سطح دریا؛ افزایش بارش‌های سیل آسا؛ تشدید طوفان‌ها؛ توزیع مرتب عوامل بیماری‌زا؛ گرمایش و اسیدی شدن اقیانوس؛ آتش سوزی‌های داغ‌تر و طولانی‌تر و خشکسالی‌های طولانی‌تر و خشک‌تر از پیامدهایی است که نسبت به آن هشدار داده می شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت کلیسا آتش سوزی سیدنی استرالیا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، قرار شده شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا به خاطر فروش بلیط پروازهای لغو شده ۱۲۰ میلیون دلار استرالیا معادل ۷۹ میلیون دلار آمریکا جریمه بپردازد.

افشا شدن فروش هزاران بلیط پروازهایی که از قبل لغو شده بودند موجب شده که اعتبار شرکت کانتاس به شدت خدشه دار شود.

قرار شده ۲۰ میلیون دلار استرالیا از سوی شرکت کانتاس بین ۸۶ هزار مسافر که بلیط‌ها به آنها فروخته شده بود، تقسیم شود و به جای حضور در دادگاه هم ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان جریمه مصالحه به کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف کنندگان استرالیا پرداخت شود.

این جریمه بزرگترین جریمه ای است که علیه یک شرکت هواپیمایی در استرالیا اعمال شده و در جهان هم جزو یکی از بزرگترین جریمه‌هایی است که در صنعت هواپیمایی اجرایی شده است.

ونسا هادسون، مدیر عامل کانتاس، گفته که ما درک می‌کنیم که با این اقدام شرکت هواپیمایی مشتریان خود را ناامید کرده و استاندارهای خودش را هم زیر پا گذاشته است.

کد خبر 6099249 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده در رفح در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای