Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید کهربایی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: سه محکوم به مرگ، از 9 سال قبل به جرم قتل در زندان گرمسار به‌سر می‌بردند که با برگزاری جلسات صلح و سازش و با تلاش رئیس و مددکار زندان و وساطت معتمدان گرمساری، موفق به جلب رضایت از شکات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور دادستان عمومی و انقلاب گرمسار و اولیای دم در جلسه نهایی اخذ گذشت در زندان اظهار کرد: دو نفر از این محکومان کمتر از 30 سال سن دارند و دیگری 45 ساله و دارای دو فرزند است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان با قدرانی از زحمات دادستان عمومی و انقلاب و رئیس زندان گرمسار برای ترویج فرهنگ گذشت و بخشش بیان کرد: به تأسی از سیره اهل‌بیت (ع) و با رأفت و گذشت خانواده‌های اولیای دم، تلاش‌های مسؤولان زندان و اعضای شورای حل اختلاف و با کمک معتمدان، این زندانیان محکوم به قصاص نفس به زندگی بازگشتند.

کهربایی با اشاره به تشکیل کمیته «سفیران نجات» در زندان‌های تابعه استان سمنان گفت: این کمیته با هدف تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم محکومان به قصاص به نام سفیران نجات در زندان‌های استان سمنان در حال فعالیت بوده و اعضای این کمیته، رؤسای زندان‌ها، مددکاران، مسؤولان فرهنگی زندان‌ها، مدیران عامل انجمن‌ها، دو نفر از معتمدان و دو نفر از خیران هر شهرستان هستند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش در دو سال اخیر افزود: کمیته سفیران نجات به‌منظور برگزاری جلسات صلح و سازش و فراهم آوردن زمینه اخذ رضایت از اولیای دم محکومان به قصاص نفس و گسترش فرهنگ بخشش در جامعه فعالیت می‌کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته با تلاش‌های گسترده اعضای این کمیته و همچنین شوراهای حل اختلاف ویژه زندان‌ها، 18 نفر از محکومان قصاص با اخذ رضایت از اولیای دم مقتولان از طناب دار رهایی یافتند.

کهربایی به آمار رضایت اخذشده در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 99 تعداد 12 زندانی و سال 1400 تعداد 6 زندانی از محکومان به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند و زمینه آزادی آنان ایجاد شد.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز به همت و تلاش کمیته سفیران نجات در استان این اقدام خداپسندانه ادامه دارد.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیران نجات رضایت از اولیای دم زندان های استان سمنان مدیرکل زندان های استان سمنان اولیای دم گذشت در زندان استان سمنان سفیران نجات اولیای دم زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید زندانیان در فرانسه

بر اساس آمار وزارت دادگستری فرانسه، ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و تا اول آوریل ۲۰۲۴، ۴۳۷۰ زندانی بیشتر از سال قبل است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، تعداد زندانیان در فرانسه در اول آوریل به رکورد جدیدی رسید و به ۷۷۴۵۰ نفر رسید؛ بدین معنی که ۴۳۷۰ نفر بیشتر از سال قبل زندانی شدند.

به نقل از فیگارو، طبق آمار اداره زندان، با افزایش بسیار شدید افرادی که به دلیل کمبود جا مجبور به خوابیدن بر روی تشک روی زمین شده‌اند، بالاترین تعداد زندانیان ثبت شد.

در یک سال جمعیت زندانیان در فرانسه ۶ درصد افزایش یافت. از اول آوریل، زندان‌های فرانسه تنها ۶۱۵۷۰ مکان عملیاتی داشتند. تراکم کلی زندان‌ها ۱۲۵.۸ درصد است، اما در مراکز بازداشت که در آن بازداشت‌شدگان در انتظار محاکمه هستند و بنابراین بی‌گناه فرض می‌شوند و کسانی که به مجازات‌های کوتاه محکوم می‌شوند، این عدد به ۱۵۰.۴ درصد می‌رسد.

در مواجهه با این شلوغی مزمن زندان، شورای اروپا نگرانی عمیق خود را در اواسط ماه مارس ابراز کرد. مقامات فرانسه برای رفع این شلوغی زندان اقداماتی را انجام داده‌اند؛ ممنوعیت حبس کمتر از یک ماه و حبس خانگی تحت نظارت الکترونیکی.

شورای اروپا از مقامات فرانسوی دعوت کرد تا به‌طورجدی و سریع ایده معرفی مکانیسمی الزام‌آور مقررات ملی زندان را بررسی کنند. دولت فرانسه همچنان روی ساخت ۱۵۰۰۰ سلول نگهداری جدید تا سال ۲۰۲۷ حساب بازکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • شرق: صدیقه وسمقی آزاد شد
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد