Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فیروزی روز جمعه در نشست ستاد تنظیم بازار استان  افزود: در حال حاضر به اندازه کافی کالاهای اساسی از جمله مرغ، روغن، برنج و شکر در سطح همه شهرها و روستاها در تمامی شهرستان‌های استان وجود دارد و در انبارها نیز ذخیره‌سازی شده است.
وی بیان داشت: کنترل و تنظیم بازار و همچنین تامین و توزیع کالاهای اساسی در سراسر هرمزگان با همکاری، هماهنگی و مدیریت خوب صورت گرفته و استان عملکرد خوبی در این زمینه داشته و آرامش و ثبات در بازار  وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول اظهارداشت: به واسطه اصلاح قیمت‌هایی که باید در اقتصاد انجام می شد، در چند روز گذشته و با شروع این طرح، همزمان با سراسر کشور کنترل بسیار بیشتری بر بازار در استان هرمزگان نیز صورت ‌گرفت.
وی ادامه داد: با وجود اینکه به طور معمول در روزهای پنجشنبه، کشتار در کشتارگاه های مرغ اتفاق نمی افتاد، اما با تدابیر اتخاذ شده، شب گذشته کشتار مرغ در هرمزگان انجام شده و مرغ گرم در سطح استان توزیع شده و مشکلی در این خصوص در بازار دیده نمی‌شود.
فیروزی تصریح کرد: در همه شهرستان‌های هرمزگان، بررسی ها به طور پی در پی انجام می‌شود و اگر به هر دلیلی کوچک ترین تنش قیمت و کمبود کالا باشد، بلافاصله با همکاری خوبی که در استان وجود دارد، مساله رفع خواهد شد 
وی با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۲۴ در خدمت مردم  استان هرمزگان است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در بازار از جمله گرانفروشی و احتکار، موارد را گزارش دهند، گفت: این سامانه به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و علاوه بر آن بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و همچنین تعزیرات حکومتی استان، در قالب گروه‌های بازرسی مشخص به صورت گسترده در سطح همه شهرستان‌های استان در حال نظارت بر بازار هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به قانون جدید تعزیرات حکومتی که شدت برخورد قانونی با تخلف ها را بسیار افزایش داده است و به عنوان نمونه برای درج نشدن قیمت تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال می‌تواند جریمه درنظر بگیرد، اگر تخلف و احتکاری در بازار صورت گیرد،  به طور قطع با کسانی که بخواهند احتکار کالا یا گرانفروشی انجام دهند و با کالاهای اساسی سوداگری داشته باشند، با آن‌ها به عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی طبق قانون برخورد قضایی خواهد شد.
فیروزی اظهار داشت: نظارت‌های خوبی در حال انجام است و موارد احتکار کالا طی چند روز گذشته و انبارهایی که در آن‌ها احتکار صورت گرفته بود، با رصد دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی استان، شناسایی و با احتکار کنندگان برخورد شده و کالاهای آن‌ها در اختیار قرار گرفته و در چرخه بازار توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: به لحاظ نظارتی اقدام‌های خوبی در استان صورت گرفته و همچنین برخورد با احتکارگران که در بازار اخلال ایجاد می‌کنند، بسیار شدت گرفته است و براساس قانون جدیدی که داریم که این اجازه را داده است که برخورد شدیدی با متخلفان در بازار صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان بیان داشت: تمام تلاش ما این است که با تعامل با اصناف و بازاریان استان که همکاری و همراهی بسیاری خوبی داشته‌اند، در طرح اصلاح قیمت‌ها، بازار را تنظیم و کنترل کنیم و با معدود افرادی که تخلفاتی داشته‌اند، توسط خود اصناف و بخش خصوصی با آن‌ها برخورد شده است.

 فرمانداران شهرستان‌های استان هرمزگان که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند، گزارشی را از وضعیت تامین کالاهای اساسی در بازار از جمله آرد، مرغ و روغن و همچنین نظارت بر قیمت ها ارائه دادند و بررسی ها در این خصوص انجام شد.

برچسب‌ها کالای اساسی استانداری هرمزگان هرمزگان ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کالای اساسی استانداری هرمزگان هرمزگان کالای اساسی استانداری هرمزگان هرمزگان ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟