Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت هماهنگی شیعی عراق اخبار منتشر شده در خصوص توافق بخشی از این هیئت با مقتدی صدر برای تشکیل دولت آتی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، «هیئت هماهنگی شیعی» در عراق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر توافق بخشی از این هیئت با ائتلاف سه گانه به ریاست مقتدی صدر برای تشکیل دولت را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در بیانیه هیئت هماهنگی شیعی عراق در این خصوص آمده است: اخباری که در رابطه با توافق بخشی از هیئت با مقتدی صدر برای تشکیل دولت آتی منتشر شده برای انحراف افکار عمومی است.

پیش از این، اعضای ائتلاف سه گانه موسوم به «نجات میهن» (متشکل از جریان‌های وابسته به مقتدی صدر، محمد الحلبوسی و مسعود بارزانی) نشست مشترکی را در اربیل واقع در اقلیم کردستان برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در جریان نشست مشترک مذکور، آخرین تحولات سیاسی عراق به ویژه فرایند تشکیل دولت جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جریان این نشست، ائتلاف نجات میهن بار دیگر بر موضع خود مبنی بر لزوم تشکیل دولت «اکثریت ملی» تأکید کرد.

پافشاری ائتلاف سه گانه بر تشکیل دولت اکثریت ملی به مثابه مخالفت این ائتلاف با طرح ابتکاری اخیر هیئت هماهنگی شیعی است؛ طرحی که بر لزوم تشکیل دولت توافقی تأکید دارد. هیئت هماهنگی معتقد است که دولت جدید باید با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی در عراق تشکیل شود. با این حال، ائتلاف سه گانه که خود را اغلبیت ملی می‌داند، بر این باور است که تنها احزابِ ذیل این ائتلاف همراه با نمایندگان مستقل پارلمان حق دارند که نسبت به تشکیل دولت اقدام کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت هیئت هماهنگی شیعی عراق بغداد محمد الحلبوسی مسعود بارزانی هیئت هماهنگی شیعی عراق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هیئت هماهنگی شیعی برای تشکیل دولت ائتلاف سه گانه مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد

یکی از مسئولان اسرائیل تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان اسرائیل گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد اسرائیل شد.

دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی اسرائیل در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران اسرائیل بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات