Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:52:43 GMT

شهرستان رباط‌کریم کمبود آرد ندارد/ توزیع اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۰۲۰۳

شهرستان رباط‌کریم کمبود آرد ندارد/ توزیع اصلاح می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رباط‌کریم، امید احمدی فرماندار شهرستان رباط کریم در نشست تخصصی هدفمند کردن و مردمی‌سازی یارانه کالاهای اساسی شهرستان رباط کریم که با حضور مسئولان و اصناف برگزار شد، اظهار داشت: در تامین و توزیع سهمیه آرد در شهرستان، مشکل و کمبودی نداریم. 

وی افزود: ما دغدغه نانوایی‌ها را می‌دانیم، بعضا برخی مکان‌ها تراکم جمعیتی بیشتری داریم و نانوایی‌ها نیاز به آرد بیشتری دارند تا به آن‌ها تخصیص داده شود و در برخی مکان‌ها هم تراکم جمعیتی کمتری داریم و به تناسب آرد کمتری مورد نیاز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با اشاره به اصلاح و تغییر در روند سهمیه و توزیع آرد در شهرستان بیان کرد: در کمیته آرد و نان شهرستان تصمیم‌گیری شد که با توجه به اطلاعات و آماری که به کمک اتحادیه نانوایان، اداره صمت شهرستان کسب می‌کنیم توزیع آرد را اصلاح و تغییر دهیم، یعنی هدفمند کنیم و آن‌جاهایی که به سهمیه آرد بیشتری نیاز دارند سهمیه آن‌ها را افزایش دهیم و کمک کنیم تا مشکل آن‌ها برطرف شود و بهتر بتوانند به مردم خدمات دهند.

فرماندار شهرستان رباط‌کریم در مورد اینکه گفته می‌شود کمبود آرد و نان داریم گفت؛ آرد داریم و بر حسب رصدهایی که بنده از وضعیت نانوایی‌های سطح شهرستان داشته‌ام در بحث آرد و نان شهرستان، ما کمبود آرد نداریم ولی توزیع مناسبی صورت نمی‌گیرد، در بعضی جاها توزیع آرد بیشتر و درخواست نان کمتر است همچنین در جاهایی هم درخواست نان بیشتر و متاسفانه توزیع آرد کمتر است که در این خصوص ان‌شاءاللّٰه توزیع مناسبی را در شهرستان انجام خواهیم داد.

وی در ادامه گفت: در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان دیدار و گفتگویی با نانوایان شهرستان حاضر در نشست داشتیم و مشکلات انها را گوش کردم و دغدغه آنها را می‌دانم و نانوایان ما امروز در خط مقدم این طرح هدفمندی یارانه ها هستند و دغدغه دارند همچنین نگرانند، که این یک امر طبیعی است چون که هر زمانی طرحی می خواهد اجرا شود یکسری ابهاماتی در آن وجود دارد که این ابهامات دغدغه و نگرانی ایجاد می‌کند و نانوایان عزیز هم ابهاماتی در اجرای این طرح دارند که آیا یارانه و سهمیه ما قطع می‌شود یا نه.

فرماندار رباط کریم با اشاره به کم فروشی احتمالی برخی نانوایان دراین طرح بیان کرد: امکان دارد نانوایی در وزن چانه و خمیر نان کم وزنی کند و اینگونه اتفاقات رقم بخورد که ما روزانه این امورات را پایش می‌کنیم و در کل حدود ۳۰۰ نانوایی در سطح شهرستان اعم از؛ رباط کریم، پرند و نصیرشهر داریم که  ۳۰ بازرس از ادارات شهرستان جذب کردیم و به هریک از این بازرسان ۱۰ نانوایی را سپردیم که باید بازرسی کنند که در بلوک‌هایی تقسیم شده‌اند و روزانه در چند نوبت حتی شده روزی سه بار به نانوایی‌های مشخص شده مراجعه و سرکشی و بازرسی خواهند کرد و پیگیری وزن چانه‌های‌های نان و سایر موارد و شرایط پخت و قیمت را بررسی خواهند کرد و روزانه گزارشات را به ما ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به جدیت در برخورد با متخلفان گفت: نان و معیشت مردم خط قرمز ما هستند و کالاهایی که با معیشت مردم سر و کار دارند و با رضایت و نارضایتی مردم ارتباط مستقیم دارند و اگر کسبه‌ای در این چرخه اخلال ایجاد کند با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد و اگر کسی باز اصرار بر تخطی از قوانین کند در مقابل آن قانون هم پیش بینی شده و با آن‌ها برخورد می‌شود و نسبت به تخلفات احتمالی از تعطیلی واحد تا ابطال پروانه کسب آن‌ها اقدام خواهد شد و در مقابل رفتارهای سلبی که داریم در مقابل رفتارهای تشویقی هم داریم.

احمدی در پایان گفت: از مسئولان و مردم تقاضا داریم در اجرای این طرح و هدفمند کردن یارانه‌ها و مدیریت آن، دولت انقلابی را کمک کنند تا به امید خدا یارانه‌ها به درستی و به‌جا و عادلانه سر سفره مردم توزیع شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار رباط کریم کمبود آرد و نان امید احمدی شهرستان رباط کریم نانوایی ها توزیع آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید ابوالفضل امام گفت:به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.
 حجت الاسلام سید ابوالفضل امام افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.
وی، همچنین از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

دیگر خبرها

  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل