Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:05:39 GMT

شکنجه ۲۵ یمنی تا سرحد مرگ توسط نظامیان سعودی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۰۲۶۹

شکنجه ۲۵ یمنی تا سرحد مرگ توسط نظامیان سعودی

وزارت بهداشت یمن از شکنجه ۲۵ شهروند یمنی به دست ارتش سعودی در شمال یمن خبر داد و گفت که این افراد تا سرحد مرگ شکنجه شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) امروز (جمعه) اعلام کرد که نظامیان ارتش سعودی 25 غیرنظامی یمنی را در شمال این کشور به شدت تحت شکنجه قرار داده‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اعلامیه وزارت بهداشت دولت صنعاء آمده است که این افراد در منطقه «الرقو» در استان صعده تا سر حد مرگ شکنجه شده‌اند تا حدی که پیکر بی جان هفت نفر از آن‌ها به بیمارستان «الجمهوری» در صعده منتقل شده‌ است.

در این راستا دفتر حقوق بشر در استان صعده، این جنایت را به شدت محکوم کرد و از سازمان ملل و تمامی سازمان‌های حقوق بشری خواستار توجه و محکومیت این واقعه شد.

نهاد حقوق بشری «عین» نیز با اعلام اینکه جسد هفت نفر از شکنجه شدگان به بیمارستان جمهوری در صعده منتقل شده‌اند، در بیانیه‌ای گفت: «این جنایت چهره حقیقی حکومت تکفیری و وهابی ریاض را که همزیستی با دیگران را تحمل نمی‌کند را نشان داد.»

به گفته این نهاد حقوق بشری، شکنجه شدید این تعداد یمنی، خط بطلانی بر تمامی ادعاهای ریاض مبنی بر انجام اصلاحات است. همچنین این جنایت به خوبی استانداردهای دوگانه آمریکا در خصوص حقوق بشر را آشکار کرد.

تصمیم سعودی‌ها برای الحاق تعدادی از استان‌های یمن به جنوب عربستانتداوم نقض آتش بس یمن از سوی ائتلاف سعودی/اولین پرواز حامل اسرا به یمن

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه