Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:19:02 GMT

مارشال دوستم به طالبان هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۰۳۰۶

مارشال دوستم به طالبان هشدار داد

به گزارش ایرنا ازمنابع افغانی، حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری مارشال عبدالرشید دوستُم، باانتشاراعلامیه‌ای گفته است که برداشت‌های سلیقه‌ای و سوءاستفاده از «شمشیر حاکمیت» در جهت تبارگرایی قومی و استبداد فرهنگی، آنان را ناگزیر کرده تا دست به اقدامات جدی بزنند.

در اعلامیه این جنبش آمده است:مارشال عبدالرشید دوستم تعهد می‌دهد تا«با تمام توان وبا هر گزینه ممکن»در برابر «دهشت‌افکنی، تمامیت‌خواهی و استبداد طالبان» قاطعانه مبارزه و ایستادگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌های منابع افغانی، طالبان طی روزهای اخیر در نقاط مختلف ولایات سمنگان و پنجشیر، ولسوالی اندراب ولایت بغلان و ولسوالی ورسج ولایت تخار، با کشتار غیرنظامیان، دست به خشونت‌های ضد اسلامی و ضد بشری زده‌اند.

در اعلامیه آمده است: «طالبان به بهانه‌ی سرکوب مخالفان و گروه مقاومت، تعدادی از اهالی مظلوم و بی‌گناه را به جرم هم‌دستی با مبارزان ملی که علیه طالبان می‌جنگند، به رگبار بستند.این اقدام با حسب شواهد، مصداق بارز و صریح جنایات جنگی و ضد بشری است».

در اعلامیه گفته شده که طالبان با ارتکاب جنایات اخیر که منجر به کشته شدن، بازداشت‌های خودسر و شکنجه افراد بی‌گناه شده، بار دیگر ثابت کرده‌اند که هیچ تفاوتی با «نسخه اولی» خود ندارند.
 

برچسب‌ها افغانستان ایرنا طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ایرنا طالبان افغانستان ایرنا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم