Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:37:46 GMT

در پنجاه و چهارمین روز از بهار/ برف بهار را آذربایجان بیرون کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۰۷۸۱

در پنجاه و چهارمین روز از بهار/ برف بهار را آذربایجان بیرون کرد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بارش برف در  پنجاه و چهارمین روز از بهار ۱۴۰۱ رنگ و بوی بهار را از بین برده و چهره زمستانی به برخی از شهرستان‌های استان بخشیده است به‌طوریکه این امر موجب غافلگیری مردم آذربایجان‌ شده است.

مردم آذربایجان به ویژه در شهرستان‌های مرند، ورزقان و تبریز  که پنجاه و چهار روز پیش با زمستان خداحافظی کردند و با شادی و خوشحالی قدم به بهار گذاشتند امروز مردم برخی مناطق این شهرستان‌ها و روستاهای اطراف از جمله مناطق و روستاهای اطراف معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان، لیقوان  و ایسپره خان در شهرستان تبریز، افشرد در شهرستان هریس، قینر در شهرستان مرند و روستاهای اطراف آن زمستان در بهار را لمس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش فارس حاکی است، بارش برف باعث افت شدید دما شده و مردم که برای استقبال از بهار بخاری‌های خودشان را در منزل جمع کرده بودند مجبور شدند دوباره بخاری‌ها را برپا کنند، دودی که از دودکش‌های پشت بام‌ها بر می‌خیزد، چهره زمستان را در ذهن خاطرنشان می‌کند.

براساس این گزارش، افت دما و سرد شدن هوا باعث شده مردم و اهالی این شهرستان مجبور به پوشیدن البسه‌ زمستانی و روشن کردن بخاری خودروها شوند و این در حالی است که همزمان شکوفه زدن درختان بهاری را زمزمه می‌کنند.

 

 

شهرستان اهر رکورددار بارش در آذربایجان‌شرقی

افشین ابراهیمی مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، شاهد رگبار باران و رعد و برق در استان به ویژه نیمه شمالی استان بودیم که بیشترین بارش در 24 ساعت گذشته از شهرستان اهر با ۲۲/۷ میلیمتر گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین بارش به ترتیب از شهرستن های اهر، ورزقان،مرند، جلفا، کلیبر، تبریز و سراب گزارش شده که بیش از ۱۰ میلیمتر بارش داشته‌اند.

ابراهیمی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چاراویماق و ورزقان با سه درجه سانتی گراد خنک‌ترین و جلفا با ۱۱ درجه سانتیگراد گرمترین شهر گزارش شده است.

مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی  تصریح کرد: این سامانه بعد از ظهر امروز استان را ترک خواهد کرد و از فردا جوی پایدار در استان حاکم و افزایش دما خواهیم داشت.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش برف در بهار در آذربایجان شرقی بارش برف در تبریز برف در بهار آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

 زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی اهالی روستای حسن قشلاق به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان اهدا شده است.

مجتبی فیض الهی فرماندار بهار همچنین گفت: پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی روستای حسن قشلاق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در راه‌های پررفت و آمد روستایی از مطالبات روستاییان است، گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم شاهد توسعه روزافزون پایگاه‌های بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات هستیم که ایجاد آنها نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح و حوادث دارد.

فیض الهی گفت: پایگاه جاده‌ای روستای حسن قشلاق پس از تکمیل و بهره برداری برای خدمات رسانی به مسیر‌های ارتباطی روستا‌های همجوار فعالیت خواهد داشت.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد