Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه پس از نشست شورای وزیران کشور‌های مشترک المنافع اعلام کرد که آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو به دنبال اعمال نفوذ در آسیای مرکزی و تخریب روابط ائتلاف‌های این منطقه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه برای رسیدگی به موضوعات مختلف منطقه‌ای از جمله حل و فصل مسائل بین آذربایجان و ارمنستان و همچنین همکاری بین کشور‌های مشترک المنافع (CIS) وارد دوشنبه پایتخت تاجکستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاوروف با اشاره به تلاش‌های غرب برای افزایش نفوذ خود در آسیای مرکزی اعلام کرد که کشور‌های غربی در تلاشند تا به روابط متحدان در ائتلاف‌هایی مانند کشور‌های مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، سازمان همکاری‌های شانگ‌های (SCO) و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) آسیب زنند.

وی در این باره گفت: ما در مورد وضعیت آسیای مرکزی، از جمله با در نظر گرفتن تلاش‌هایی در رابطه با این منطقه که توسط غربی‌ها یعنی ایالات متحده، اتحادیه اروپا و اعضای ناتو انجام می‌شود، بحث کردیم. این تلاش‌ها با هدف تقویت نفوذ در منطقه از طریق آسیب رساندن به روابط در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی، کشور‌های مشترک المنافع، سازمان همکاری شانگ‌های و اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با انتقاد شدید از تحریم‌های غرب برضد مسکو، گفت: در اینجا البته تحریم‌ها برای ایفای نقش در از بین بردن این روابط طراحی شده اند و غرب نیز این مسئله را پنهان نمی‌کند. وقتی آمریکایی‌ها کشور‌های آسیای مرکزی را در سطوح مختلف جمع می‌کنند، مستقیماً به آن‌ها می‌گویند که همکاری با روسیه را ادامه ندهید چرا که در کل روسیه یک کشور ویران شده است، پس روی ما حساب کنید. من عملاً نقل قول می‌کنم. آن‌ها در مورد چین هم همین را می‌گویند، زیرا به قول خودشان، چین جرأت نقض تحریم‌های غرب را نخواهد داشت.

لاوروف در پایان و با اشاره به تمایل اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا، افزود: همکاران اوکراینی علناً اعلام می‌کنند که آماده به دست آوردن وضعیت عضویت در اتحادیه اروپا و وضعیت غیرهسته‌ای هستند و این مسئله برخلاف آن چیزی است که رئیس‌جمهور اوکراین در کنفرانس مونیخ در ژانویه گفت مبنی بر اینکه دست کشیدن کی یف از سلاح‌های هسته‌ای اشتباه بود. در عین حال، آن‌ها به هر طریق ممکن سعی می‌کنند بر تمایل خود برای عضویت در اتحادیه اروپا تأکید کنند.

مسئله خروج اوکراین از وضعیت بی طرفی مبنی بر عدم عضویت در هرگونه ائتلاف غربی که منجر به بر هم زدن موازنه قوا در منطقه اروپای شرقی می‌شود و در خواست و تمایل این کشور جهت عضویت در اتحادیه اروپا و همچنین ائتلاف نظامی ناتو، یکی از عمده عوامل شروع درگیری‌ها در این کشور به شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لاوروف وزیر خارجه روسیه اتحادیه اروپا کشور های مشترک المنافع عضویت در اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی

برنامه دیدارهای لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی مشخص شد تا حریفان تیم جوانان پسر ایران در این رقابت‌ها مشخص شوند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ سومین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی (کاوا) از 22 تا 28 اردیبهشت در شهر اسلام‌آباد پاکستان برگزار می‌شود.

پیام تبریک رئیسی به تیم ملی والیبال دانش‌آموزی

تیم والیبال جوانان ایران که خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا آماده می‌کند به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کند و در نخستین مسابقه خود به مصاف ترکمنستان می‌رود.

تیم‌های ملی والیبال افغانستان، قرقیزستان، پاکستان، سریلانکا و ترکمنستان دیگر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در یک گروه به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر می‌روند و در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول و دوم جدول برای مقام قهرمانی و تیم‌های سوم و چهارم جدول برای مدال برنز مسابقات با هم مسابقه می‌دهند.

این رقابت‌ها در سالن 10 هزار نفری اسلام‌آباد برگزار می‌شود و برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی به وقت محلی به شرح زیر است:

شنبه 22 اردیبهشت
ساعت 13؛ ایران – ترکمنستان
ساعت 15:30؛ سری‌لانکا – قرقیزستان
ساعت 18؛ افغانستان – پاکستان

یک‌شنبه 23 اردیبهشت
ساعت 13؛ قرقیزستان – ترکمنستان
ساعت 15:30؛ سری‌لانکا – پاکستان
ساعت 18؛ ایران – افغانستان

دوشنبه 24 اردیبهشت
ساعت 13؛ سری‌لانکا – افغانستان
ساعت 15:30؛ ایران – قرقیزستان
ساعت 18؛ترکمنستان – پاکستان

روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت تیم‌های شرکت کننده استراحت دارند.

چهارشنبه 26 اردیبهشت
ساعت 13؛ ایران – سری‌لانکا
ساعت 15:30؛ افغانستان – ترکمنستان
ساعت 18؛ قرقیزستان – پاکستان

پنجشنبه 27 اردیبهشت
ساعت 13؛ افغانستان – قرقیزستان
ساعت 15:30؛ ترکمنستان – سری‌لانکا
ساعت 18؛ ایران – پاکستان

جمعه 28 اردیبهشت
ساعت 15؛ دیدار رده‌بندی (تیم سوم جدول – تیم چهارم جدول)
ساعت 17:30؛ دیدار فینال (تیم دوم جدول – تیم اول جدول)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست