Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:23:44 GMT

«١۴ می» یادآور اشغال، قتل عام و آوارگی ملت فلسطین است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۱۲۵۶

«١۴ می» یادآور اشغال، قتل عام و آوارگی ملت فلسطین است

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی - روز نکبت، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

١۴ می ١٩۴٨ میلادی، یوم النکبه، یادآور اشغال، قتل عام و آوارگی صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط غاصبان و اشغالگران صهیونیست و شروع روند سیستماتیک نقض گسترده حقوق طبیعی و اولیه ملت فلسطین می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صهیونیست‌های جنایتکار از این تاریخ با حمایت برخی قدرت‌های غربی، سرزمین مقدس فلسطین را به زور سلاح و از طریق قتل و غارت، غصب کردند و زیر بنای ناامنی و بی ثباتی دائمی در منطقه غرب آسیا را بنیان نهادند که تاکنون ادامه دارد.

سالروز یوم‌النکبه بار دیگر ضرورت انجام وظیفه‌ی انسانی و قانونی، دولت‌ها و ملت‌های جهان در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را گوشزد می‌کند و شکست سازمان‌ها و نهادهای بین المللی را در حل و فصل یکی از قدیمی ترین بحران‌های انسانی و سیاسی جهان به رخ می‌کشد، به ویژه این روزها که رژیم غاصب صهیونیستی دور تازه ای از هتک حرمت اماکن دینی و مقدسات اسلامی فلسطین و بیت المقدس و کشتار مردم بی‌پناه فلسطین را آغاز کرده که به فضل پروردگار با پاسخ دندان‌شکن مقاومت مردمی و انتفاضه فلسطین رو به رو شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اهتمام به مساله فلسطین به عنوان موضوع اول و اساسی جهان اسلام تاکید می‌نماید و تلاش صهیونیسم جهانی برای به فراموشی سپردن آن را محکوم به شکست می‌داند.

به گواه تاریخ هرگونه سازش با دشمنان قسم خورده ی امت اسلام، مشوقی برای اقدامات ضد انسانی و ناقض حقوق بشری دولت آپارتاید صهیونیستی می‌باشد و ملت‌ها و رهبران مسلمان باید بدانند که تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین، اتحاد و همبستگی اسلامی و حمایت دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان از مقاومت در برابر اشغالگران و زورگویان است.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری صلحی عادلانه و پایدار در خاورمیانه جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی این بحران از جمله پایان اشغال سازمان یافته فلسطین، بازگشت آوارگان, تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی ملی با حضور کلیه ساکنین اصلی آن و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی شهر قدس شریف به سرانجام نخواهد رسید.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل با آرمان مردم فلسطین و ادای احترام به شهدا و مجاهدان راه آزادی و قبله اول مسلمین از دولت‌ها و نهادهای بین المللی دعوت می‌نماید تا به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال مردم مظلوم فلسطین عمل کرده و مانع تداوم اشغال و ارتکاب جنایت‌های بیشتر توسط رژیم اشغالگر قدس و گسترش سیاست‌های نژاد پرستانه ی این رژیم در فلسطین اشغالی شوند.

کد خبر 5488845 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران رژیم اشغالگر قدس وزارت امور خارجه رژیم جعلی صهیونیستی فلسطین مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایران سیدابراهیم رئیسی هیئت دولت دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان محمد باقر قالیباف تهران صحن مجلس علی بهادری جهرمی ارتش جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید

ماموستا ملامحمد محمودی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب در سخنانی با اشاره به اینکه جهان اسلام و دولت‌های مسلمان در قبال مسئله غزه همچنان سکوت پیشه کرده‌اند، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد و در این مدت مجامع حقوق بشری و کشورهای اسلامی سکوت خفت باری پیشه کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر ادامه داد: بی‌گمان این سکوت و بی‌تفاوتی جهانیان به ویژه کشورهای اسلامی بر گستاخی رژیم صهیونیستی خواهد افزود و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور زبانه‌ها و شعله‌های این آتش و نسل کشی به دیگر کشورهای جهان اسلام کشیده خواهد شد.
 
این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بی‌تفاوتی امروز مسلمین در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه دیر یا زور گریبان مسلمین را می‌گیرد بنابراین این بی‌تفاوتی نه تنها حاشیه امنی برای کشورهای مسلمان نخواهد بود بلکه خود می‌تواند آغازی بر شعله‌ورتر شدن آتش جنگ و خونریزی در منطقه گردد.
 
این عالم برجسته اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجمعات دانشجویی در جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر حمایت از مردم غزه، گفت: امروز صدای مظلومیت مردم غزه در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی شنیده می‌شود و به عینه شاهدیم که معترضان به این جنایات و نسل‌کشی‌ها چگونه توسط پلیس آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی و حامی حقوق بشر و آزادی بیان سرکوب می‌شوند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر افزود: الهی محقق خواهد شد و بی‌گمان فلسطین از آن ملت فلسطین خواهد بود و این از وعده‌های خداوند متعال می‌باشد بنابراین بهتر است که جهان اسلام این واقعیت را بپذیرد و از پیله‌ای که به دور خود پیچیده است بیرون بیاید و در مقابل رژیم صهیونیستی عملاً وارد میدان مبارزه شود.
 
ماموستا محمودی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان‌های آزادی‌خواهانه خود از همان روزهای نخستین تجاوز صهیونیست‌ها به غزه، در عمل نشان داد که حامی ملت مظلوم غزه و فلسطین است بنابراین شایسته می‌باشد که دیگر دولت‌های اسلامی سیاست‌های آزادیخواهانه ایران اسلامی را برای خود سرمشق قرار دهند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • قدردانی حماس از تجمعات مردمی در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است