Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: دولت با جراحی اقتصادی در مسیر تحقق عدالت و گره گشایی از مشکلات کشور است و مردم باید با آن همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهارداشت: رعایت تقوا موجب تقویت رفاقت ها، دوستی ها و همکاری بیشتر میان مومنین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ساماندهی یارانه ها در کشور افزود:  دولت تأکید دارد که ارز 4200 تومانی در اختیار واردکنندگان قرار گیرد اما برخی از آن را به خارج از کشور منتقل می کنند و برخی نیز بخش اندکی از آن را صرف ملت و برخی نیز ملت را به فقر و بی ثباتی در بازار مبتلا کردند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: در شرایط کنونی مسئولان دولت در حال جراحی اقتصادی هستند و همزمان باید خیانت برخی مدیران گذشته به مردم و کشور اصلاح شود و امروز رهبری، دولت، مردم و فرهیختگان دست به دست هم داده اند تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و در این شرایط باید مراقب اوضاع و شرایط باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: وقتی رهبر فرزانه انقلاب تاکید می کنند دولت اقدامات خوبی را در حوزه اقتصادی آغاز کرده است، همه پای کار می آیند تا دولت بتواند به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: دولت تاکید دارد رانت خواری ها پایان یابد و تسلط برخی ثروتمندان بی رحم که فقرا را زیر چکمه های خود گرفته اند کنار گذاشته شود، از قرار دادن امکانات ارزان قیمت کشور در اختیار کسانی که غرق در ثروت و امکانات هستند پرهیز شود؛ اینها کار درستی است که دولت آغاز کرده و بایستی همه بسیج شویم تا این طرح مهم اقتصادی به نتیجه برسد.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: دولت های قبلی این کار را انجام ندادند و نگران بودند که مردم از آنها روی برگردانند و به آنها رأی ندهند اما این دولت بر اساس عقیده، ایمان و خدمت به مردم این کار مهم را انجام داد تا اقتصاد به شکوفایی برسد.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: هر قراردادی که به ضرر مردم و فقرا بوده باید لغو شود و مشکلات همان گونه که در این طرح شروع شده، به صورت اساسی برطرف شود و سفارش رهبری است که همه پای کار باشیم و با بصیرت نقشه های دشمن را که همواره تحریم و فشار اقتصادی را بر ما تحمیل کرده اند خنثی کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: پیش از این سالانه میلیاردها دلار واردات بی رویه و غیر ضروری با ارزهای حمایتی به کشور انجام می شد و کشاورزان و تولیدکنندگان متضرر می شدند و این ها موجب فقر می شد و کمر اقتصاد را می شکست و به گفته رهبر فرزانه انقلاب، یک میلیارد دلار واردات معادل از دست رفتن صد هزار فرصت شغلی وعقب ماندگی اقتصادی است.

 آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته و لغو قانون کاپیتولاسیون در سال 1358 اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولین فرصت قانون ننگین و نژاد پرستانه آمریکایی بساطش برچیده شد و با تسخیر لانه جاسوسی، مزدوران آمریکایی از کشور رانده شدند.

وی در مورد لغو امتیاز تنباکو تصریح کرد: مستکبران تمام ایران را به یک مزرعه بزرگی تبدیل کرده بودند که کشاورزان تنباکو کشت می کردند و اگر گرسنه می شدیم باید منتظر می ماندیم تا غربی ها به ما رحم کنند و گندم در اختیارمان قرار دهند، این نیز یک نوع تحریم و محاصره اقتصادی بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مرحوم میرزای شیرازی و مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی در این خصوص فعالیت کردند و فتوایی صادر شد و مردم وقتی فهمیدند حکم مرجعیت است، ایستادگی کرده و تبعیت کردند و در مسیر لغو این قانون ننگین پای کار آمدند.

وی اظهار کرد: ما توانستیم در جنگ نظامی و جنگ امنیتی با دشمن پیروز شدیم و امروز سلاح های ما آنها را زمین گیر کرده و از ایران اسلامی هراس دارند و در جنگ سیاسی که دشمن می خواست ما را منزوی کند با ایجاد مقاومت اسلامی شکست خوردند و اکنون نیز در جنگ اقتصادی در مقابل دشمن قرار گرفته ایم و با یک یا حسین (ع) دیگر برای شکست دشمن و استحکام پایه های اقتصاد عدالت محور، آماده می شویم.

وی اضافه کرد: در این مرحله نیز باید دشمن را زمین گیر کنیم و تحقق این کار مهم نیازمند همراهی همه اقشار است و به نظر می رسد فتنه کنونی در حوزه اقتصاد است و مردم ما باید هشیار باشند تا دشمن مایوس شود.

عابدینی اظهارداشت: آینده جهان به گونه ای است که ما نیز روزی به این نقطه می رسیم که کسی حتی در خیال خود نیز تصور نکند که بخواهد با کشورهای اسلامی سر جنگ داشته باشد، این قدرتی که اکنون پیدا کرده ایم با توکل به خدا ما را به آن نقطه خواهد رساند.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سفر بشار اسد به تهران گفت: بشار اسد با حضور در محضر رهبر فرزانه انقلاب نشان داد کسی که در سختی ها یاور آنان بوده، اکنون هم قرار است فرصت های شغلی و تحولات اقتصادی سوریه را محقق کند و این سفر از جهات مختلف حائز اهمیت بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: لبنان، فلسطین و غزه می توانند از عهده اسرائیل بر بیایند و هر روز توانمندتر از گذشته می شوند، سوریه به تنهایی می تواند از عهده رژیم صهیونیستی بر بیاید، همه منتظر یک یا حسین (ع) و اجرای فرمان فرمانده هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی،ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی، سالروز وقوع جنگ احزاب مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله عابدینی نماز جمعه قزوین نماینده ولی فقیه جمعه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی

از سال ۲۰۰۸، سازمان ملل، ۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت را، به‌عنوان ماه جهانی آگاهی از اتیسم نام‌گذاری کرده است.

تهران-ایسنا-اتیسم یک واژه یونایی است که ترجمه لغوی آن خودگرایی یا درخودماندگی می‌شود. یک روان‌پزشک فرانسوی به نام «لئو کانر» نخستین بار این واژه را درباره کودکانی که بیش از حد گوشه‌گیری می‌کردند، به کار برد. وی این مسئله را در سال ۱۹۴۳ مطرح کرد، اما اولین توصیف از کودکی که دارای اختلال اتیسم بوده، به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد.

اتیسم یک اختلال عصب‌رشدی است که در آن بخش‌های مختلف مغز در همکاری با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. این اختلال در سه سال اول عمر ظهور می‌کند و شاخصه اصلی آن نقص در ارتباطات و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای و تکراری است. اتیسم باعث می‌شود تا فرد، دنیا را متفاوت از دیگران ببیند، بشنود و حس کند. همین عامل باعث می‌شود تا رفتارها و تعاملات فرد دارای اتیسم متفاوت از دیگران باشد و برای اعضای جامعه عجیب به‌نظر برسد.

در آوریل ۲۰۱۸ مرکز کنترل بیماری‌ها و شیوع امراض آمریکا، میزان شیوع اتیسم را یک نفر در هر ۵۹ تولد اعلام کرد. در سال ۲۰۲۰ این آمار به یک نفر در هر ۴۴ نوزاد متولدشده و در سال ۲۰۲۳ این آمار به یک نفر در هر ۳۶ نوزاد رسید. این شواهد نشان‌دهنده پیشرفت شیوع اختلال طیف اتیسم است.

متاسفانه تا کنون هیچ درمان قطعی (دارویی یا غیردارویی) برای این اختلال کشف نشده است. با این حال تشخیص به‌موقع اتیسم در بسیاری از موارد، اگر با دریافت درمان‌رفتاری و خدمات توان‌بخشی همراه شود، می‌تواند علائم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این خدمات و درمان‌ها به افراد اتیستیک کمک می‌کند تا بتوانند رفتارها و هیجان‌های خود را کنترل کنند.

همه این‌ها از جمله دلایلی هستند که نشان می‌دهد آگاهی از اتیسم از چه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا پلتفرم‌های مختلف می‌توانند با همکاری با انجمن اتیسم، در راستای آگاهی‌بخشی در مورد این اختلال گام بردارند. برای مثال روبیکا بخش‌های مختلف سوپراپلیکیشن خود را مانند پیام‌رسان، پخش زنده، لندینگ صفحه اصلی و ... به این موضوع اختصاص داده است.

همچنین روبیکا به راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی اتیسم کمک کرد. این سامانه در راستای دسترسی راحت‌تر همه اعضای جامعه از سرتاسر ایران به مشاوره و آگاهی درباره اتیسم راه‌اندازی شده است. مردم می‌توانند با تماس با این مرکز، درباره نشانه‌های اتیسم، مشکلات رفتاری و ارتباطی، مشکلات حسی و شناختی، مشکلات والدین دارای فرزند اتیسم و ... راهنمایی دریافت کنند.

دیگر پلتفرم‌ها نیز می‌توانند در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در مسیر آگاهی‌بخشی اتیسم و دیگر اختلال‌ها قدم بگذارند و امکانات خود را به این موضوع اختصاص دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی