Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ارائه ۱۶۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در بالادست صنعت نفت در بیست و ششمین نمایشگاه‌ بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد.

محسن خجسته‌مهر با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در ایران به خبرنگار شانا گفت: ایران با توان ذاتی که در مالکیت منابع هیدروکربوری دارد و از آنجا که حائز مقام نخست در جهان است، جایگاهی ویژه‌ در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران با داشتن زیرساخت‌های گسترده انتقال و ترانزیت انرژی دسترسی راحتی را به این زیرساخت‌ها فراهم کرده است؛ امروزه در جهان تأمین انرژی پایدار موضوع مهمی است که همین موضوع یکی از مؤلفه‌های مهم اقتدار اقتصادی جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه گفت: ایران توانایی بالفعل دارد تا سهمی قابل‌توجه از انرژی جهان را تأمین کند و یا در انتقال آن سهیم باشد.

خجسته‌مهر با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱، تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، گفت: این شعار در محوریت نمایشگاه امسال مورد توجه قرار گرفت که همین موضوع سبب رونق آن شده است.

وی در تشریح توجه به شعار سال در نمایشگاه بیست و ششم گفت: ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۰ دانشگاه برتر در شرایط مناسب با برخورداری از تسهیلاتی که نمایشگاه در اختیار آن‌ها گذاشته است، حاضر شده‌اند و با نگاه منصفانه در سطح قابل‌قبولی، با حداکثر ظرفیتی که نمایشگاه در اختیارشان گذاشته و ظرفیت‌هایی که خودشان دارند، نقش‌آفرینی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به ویژگی‌های بصری نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: نمایشگاه امسال از نظر بصری دارای ویژگی خاصی است و همه توان و اقتدار اقتصادی و دانش‌بنیان بودن جمهوری اسلامی در این نمایشگاه از دیدگاه‌های مختلف بصری و موقعیتی مورد توجه قرار گرفته است و هر فردی به این نمایشگاه وارد شود، به‌راحتی می‌تواند تشخیص دهد که با چه شخصی صحبت کند و اینکه چه ظرفیت‌هایی برای مذاکره برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

خجسته‌مهر درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه کوشش کردیم ۱۶۰ میلیارد دلار پروژه‌های بالادستی در بخش نفت و گاز را به شکل‌های مختلف در معرض مذاکره کنندگان قرار دهیم.

وی در پایان از مذاکرات پرشمار با شرکت‌های بین‌المللی در طول نمایشگاه یاد و تصریح کرد: در طول نمایشگاه در اتاق‌های مذاکره تعبیه شده، شرکت‌های خارجی برای مذاکره با شرکت ملی نفت ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شرکت ملی نفت ایران سرمایه گذاری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل هاشمی صبح سه شنبه در نشست بررسی طرح های اقتصادی با اشاره به اینکه رویدادهای بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه های بین المللی می تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه ای نقش بسیار زیادی ایفا می کند، تصریح کرد: استان مازندران در سال های اخیر در بحث اجرای همایش های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در ایجاد قراردادهای مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود.

وی گفت: در همین راستا در سال گذشته مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

هاشمی به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر نشست هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قراردادهای تجاری خارجی در مازندران شده است.

کد خبر 6092679

دیگر خبرها

  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است