Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز جمعه در دیدار با جمعی از مداحان و اعضای تشکل‌های مداحی استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های روضه امام حسین (ع) در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: ظرفیت مجالس حسینی فرصتی برای جذب جوانان است و برای این منظور لازم است در ایجاد شور و نشاط مجالس حسینی و برافراشتن پرچم و اقامه عزاداری حسینی اهتمام داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دشمن برای سوق دادن جامعه به سمت ضدفرهنگ‌ها برنامه‌ریزی دارد، و لازم است هیات‌های مذهبی نیز برنامه‌ریزی داشته باشند و همان‌طور که برای بزرگداشت عزا برنامه داریم، برپایی جشن اهل بیت (ع) را  نیز در دستور کار قرار دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: باید دست مداحی که به صورت هفتگی یا ماهانه جوانان را جذب می‌کند و زمینه کسب معرفت دینی و شور حسینی را در آنها ایجاد می‌کند، به گرمی فشرد.
وی با بیان اینکه مجالس حسینی در طول تاریخ همواره توسط مردم اداره شده است و خواهد شد، تصریح کرد: البته دولت و دستگاه‌های دولتی نیز وظیفه دارند با مانع‌زدایی و فراهم کردن زمینه کاهش هزینه‌های هیات‌های عزاداری و مجالس حسینی از آنها پشتیبانی کنند.
جان‌نثاری خاطر نشان کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها بیان کرده‌اند، انقلاب اسلامی میوه و ثمره هیأت‌های مذهبی و در امتداد قیام حسینی است.
وی همچنین بر شناسایی ظرفیت‌های مکانی دستگاه‌های دولتی به‌منطور قرار دادن این ظرفیت‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی در دهه محرم تاکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه مداحان در خصوص مسایل معیشتی جامعه، اظهار کرد: اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» تنها راه پیش‌روی دولت است زیرا رویه قبلی فسادآور بود.
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس لازم بود دولت بدون اتلاف وقت و در عین حال عاقلانه و با همت بلند و رعایت تمام جوانب، طرح را اجرا کند و قطعا میزان دخل و خرج مردم نسبت به گذشته متفاوت و بهتر می‌شود.
جان‌نثاری با بیان اینکه دغدغه دولت پیشگیری از سرایت گرانی‌ها به اقلام دیگر است، تصریح کرد: بر همین اساس تعداد گشت‌های نظارتی با بهره گرفتن از ظرفیت بسیج هفت برابر شده است.
وی تصریح کرد: مداحان اهل بیت (ع) زبان گویای مردم هستند و نباید از بیان دغدغه‌های معیشتی مردم و انتقال آن به مسوولان خودداری کنند زیرا از نگفتن مشکلات، گره‌ای باز نمی‌شود.
همچنین در این جلسه برخی از مداحان اهل بیت (ع) استان اصفهان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مباحث مذهبی، معیشتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.
ضرورت پیاده شدن مدیریت و حکومت‌داری  بر مدار نهج البلاغه، نگاه توام به معاد و معاش جامعه، بهره‌گرفتن از ظرفیت هیأت‌ها و مداحان در تسهیل‌گری اجتماعی، توجه به فرصت اربعین و راهپیمایی آن در اصفهان، افزایش هزینه‌های مجالس عزاداری و برنامه‌ریزی برای کاهش این هزینه‌ها، ضرورت در اختیار قرار دادن اماکن دولتی دارای امکان برگزاری مجالس عزاداری در مناسبت‌های مذهبی، توجه به جایگاه محرم و صفر در تحول آفرینی در جامعه، آمادگی استفاده از ظرفیت هیات‌های مذهبی در نظارت بر بازار، تشدید نظارت بر اصناف و جلوگیری از تخلفاتی مثل گران‌فروشی، تأکید بر تداوم عهد و پیمان مداحان با راه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر دولت در خصوص طرح جدید اقتصادی و پرهیز از عجله در اجرای این طرح، برخورد قاطع نظام با متخلفان اقتصادی، حمایت و پشتیبانی معنوی از مداحان، برنامه‌ریزی و مقابله فرهنگی با برخی مظاهر ضدفرهنگی مانند بی‌حجابی، ایجاد فرصت عادلانه در رسانه ملی برای مداحان، ایجاد اتاق فکر و استفاده از ظرفیت مداحان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، استمرار جلسات معاون استاندار با مداحان، ضرورت تسریع در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه از جمله مباحث مطرح شده از سوی مداحان استان اصفهان در این دیدار بود.

برچسب‌ها اصفهان هیأت عزاداری استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان هیأت عزاداری استانداری اصفهان اصفهان هیأت عزاداری استانداری اصفهان برنامه ریزی مجالس حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر سنگربان جوان استقلال، مهمان تمرین آبی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، پس از محرومیت سیدحسین حسینی از دیدار برابر تراکتور، هواداران و کادرفنی استقلال نگرانی زیادی بابت دروازه این تیم در تبریز داشتند. محمدرضا خالدآبادی که در این فصل هرگز در بازی های رسمی برای تیمش به میدان نرفته بود، در یک آزمون سخت و دشوار، مقابل تیم پرمهره حریف قرار گرفت.

با وجود این مسئله، اما خالدآبادی در جدال حساس برابر تراکتور، نمایش بسیار خوبی از خود نشان داد و با ایستادگی برابر حملات پردامنه حریف، توانست دروازه اش را بسته نگه داشته و با ثبت یک کلین شیت مهم در تبریز، به تهران بازگردد.

سنگربان جوانی که زیر سایه درخشش حسینی فرصت حضور در میدان را به دست نیاورده بود، به خوبی وظیفه خود را در تبریز انجام داد تا استقلال با کسب یک امتیاز مهم از زمین بازی خارج شود.

در حاشیه تمرین امروز استقلال که با حضور هواداران برگزار شد، پدر محمدرضا خالدآبادی نیز در کمپ مرحوم حجازی حضور یافت و مورد استقبال کادرفنی و بخصوص بهزاد غلامپور، مربی گلرهای این تیم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • پدر سنگربان جوان استقلال، مهمان تمرین آبی‌ها
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود