Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امارات روز جمعه درگذشت شیخ «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس‌ این کشور را اعلام کرد و تصمیم گرفت برای مدت 40 روز عزای رسمی اعلام و پرچم‌ها را به حالت نیمه برافراشته درآورد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛وزارت امور ریاست‌جمهوری امارات در سوگ شیخ خلیفه گفت: ما برای رهبر کشور و حامی راهپیمایی او، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهور کشور که امروز جمعه 13 اردیبهشت راضی و مرضی به جوار پروردگارش انتقال یافت، عزاداری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

دولت همچنین تصمیم گرفت تا کار در وزارتخانه ها، ادارات، نهادهای فدرال و محلی و بخش خصوصی را به مدت 3 روز از روز جمعه با احتساب مراسم عزاداری تعطیل کند.

ولیعهد ابوظبی، «محمد بن زاید» نیز به نوبه خود در سوگ درگذشت شیخ «خلیفه» اظهار داشت که امارات «فرزند صالح خود، رهبر «مرحله توانمندسازی و متولی سفر پربرکت خود» را از دست داد. "

شیخ «خلیفه» در سال 1948 در شهر العین متولد شد و در اوت 1966 به عنوان نماینده حاکم ابوظبی در استان شرقی و رئیس نظام حقوقی آن منصوب شد. در فوریه 1969، وی به عنوان ولیعهد امارت ابوظبی منصوب شد و ریاست اولین شورای وزیران محلی آن را به علاوه سبد دفاعی و مالی در ژوئیه 1971 بر عهده گرفت. در 3 نوامبر 2004، شیخ «خلیفه» رئیس جمهور امارات و حاکم امارت ابوظبی شد.

او فرزند زاید بن سلطان آل نهیان است که در سال 2004 و پس از درگذشت پدرش رئیس امارات و حاکم ابوظبی شد.

وی در ژانویه 2014 دچار سکته مغزی شد و پس از انجام عمل اضطراری بر روی وی تاکنون از انظار عمومی پنهان شده بود ولی پس از سه سال در سال 2017 در رسانه‌ها حاضر شد

وی در تاریخ 23 اردیبهشت 1401 امروز  بر اثر عوارض قلبی درگذشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خلیفه بن زاید بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت