Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید میثم موسوی در خطبه‌های نماز جمعه ایذه افزود: میان اعتراض، نقد، اغتشاش و حرمت شکنی نسبت به مقدسات تفاوت وجود دارد.

وی گفت: شبکه های خارج نشین ‌بی‌بی‌سی، ایران اینترنشال و صدای آمریکا بدانند که اگر روی موضوع شهرستان ایذه حساب باز کرده‌اند بسیار در اشتباهند.

امام جمعه ایذه با بیان اینکه این شبکه ها بر تاریخ ایذه و غیرت، شجاعت و انقلابی بودن این مردم واقف نیستند، افزود: همه جوانان ما بچه‌های همین شهر و پاره‌های تن ما هستند؛ دشمن بداند چه فراد فریب خورده و چه افرادی که در عرصه‌های مختلف به شما تو دهنی زده فرزند ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دشمن بداند نمی‌تواند روی این مردم غیور و باتمدن چند هزار ساله برای ناامنی و ایستادن مقابل ارزش‌ها حساب باز کند اگرچه در این سالها میلیاردها دلار خرج رسانه‌ای کرده‌اند تا در همین شهر ناامنی ایجاد کنند اما بازهم همین مردم و جوانان توی دهان آنها زدند و توطئه‌های آنها را بر باد دادند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه همه مردم دست به دست هم می‌دهند تا آینده کشور خود را بسازند، خطاب به شبکه‌های معاند هشدار داد که مردم ما به هیچ‌وجه مسایل موجود در کشور و شهر را به دین‌شان ربط نمی‌دهند پس خودتان را خسته نکنید.

وی توهین به اسلام، قرآن و رسول الله را بی نتیجه دانست و افزود: این اقدامات سخیف برعکس موجب محبوبیت اسلام می‌شود.

خطیب جمعه ایذه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت برنامه‌های مهمی در پیش دارد که دستگاه‌ها و همه آحاد مردم باید دست به دست هم بدهند تا به نتیجه برسد.

وی مردمی کردن یارانه‌ها را خبر اول امروز کشور دانست و افزود: این اصلاحی است که همه کارشناسان به آن رسیده‌اند و معتقدند می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت به نفع مردم باشد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه هیچکس تردیدی ندارد که ساختار اقتصادی کشور باید اصلاح شود، گفت: نوع پرداخت یارانه‌ها به عده ای دلال و وارد کننده اشتباه بود مثلا ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی مردم با قیمت مناسب به وارد کننده داده و خوراک سگ و لوازم آرایشی و بهداشتی وارد می‌شد یا ارز را در بازار آزاد می‌فروختند.

وی افزود: پرداخت ارز و واردات کالا از نظر اقتصادی یک روند طولانی دارد که قاچاق هم در این میان مضاف بر همه علل می‌شود و درنهایت دولت اقدام به اصلاح اساسی اقتصاد کشور کرد.

امام جمعه ایذه بیان کرد: امروز دولت ۲ ماموریت اساسی در حوزه اقتصاد دارد اول اینکه موانع شکوفایی اقتصاد مقاومتی را از سر راه بردارد؛ بعد از برداشتن این موانع به معنای واقعی کلمه باید اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی و اقتصاد بدون وابستگی به استکبار و کشورهای خارجی محقق شود البته این موضوع نافی ارتباط نداشتن با کشورهای دیگر نیست.

وی افزود: دولت علاوه بر اصلاح اقتصادی در حال حاضر تلاش می‌کند با تمام کشورها حتی طرف‌های برجام و کشورهای منطقه مذاکره و ارتباطات اقتصادی برقرار کند.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه ما از درون باید آنقدر قوی شویم تا هیچ موردی نتواند به اقتصاد ما ضرری وارد کند، تصریح کرد: یکی از موانع جدی رسیدن به اقتصاد مقاومتی همین موضوع پرداخت یارانه ها است.

وی افزود: گاهی برای پرداخت ارز ترجیحی به یک وارد کننده به اندازه ۱۵ میلیون ایرانی یارانه پرداخت شده‌است؛ دست مردم هم از این یارانه کوتاه است به خصوص اقشار ضعیفی که استفاده آنچنانی از این یارانه ها ندارند.

امام جمعه ایذه بیان کرد: دولت از ناحیه مجلس و قانون مکلف است کشور را به سمتی پیش ببرد که منافع حداکثری مردم تامین شود، مثلا همین موضوع حذف ارز ترجیحی و پرداخت آن به مردم که دولت باید طبق دستور مجلس آن را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعدد عقب مانده‌ از دهه‌های مختلف به دولت فعلی به ارث رسیده است، افزود: یکی از اینها اصلاح نظام بانکی است، همه می‌دانند که وضعیت بانکی کشور ما در تراز انقلاب اسلامی و شأن مردم نیست که دولت باید آن را اصلاح کنند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح ساختار بودجه، بهبود فضای کسب و کار، اصلاح ساختار توزیع کالاها، دانش بنیان کردن اقتصاد کشور، اقتصاد منهای نفت، رشد کار و تولید مولد، خودکفایی در کالاهای اساسی، اصلاح الگوی مصرف، تضمین امنیت غذایی و درمان مردم، توسعه تجارت با همسایگان و ریشه کن کردن فساد کارهایی هستند که دولت باید آنها را برای ریشه کنی فقر عملی کند.

وی ادامه داد: طبیعی است که هیچکس انتظار ندارد همه این اتفاقات یک‌باره توسط دولت انجام شود اما گام‌های مهم را دولت باید بردارد؛ دولت‌ها اگر اصلاح مسایل کشور را به سال‌های پایانی موکول و کار را ناقص رها کنند اتفاقات موجود تکرار می‌شود.

امام جمعه ایذه عادلانه کردن یارانه‌ها را از برنامه های مهم دولت دانست و بیان کرد: دولت ماهانه چند ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کند اما شاید چند درصد آن به مردم برسد.

وی افزود: اکثر اقتصاددان ها معتقدند که این یارانه ها باید به طور مستقیم سر سفره مردم بیایند نه دلال‌ها تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند؛ دولت نیز چنین برنامه ای را پیش گرفته است.

شهرستان ایذه در خوزستان بعد از ظهر پنجشنبه شاهد برگزاری تجمع اعتراضی چند ۱۰ نفری بود؛ در این تجمع به برخی از اموال عمومی در این شهر حمله شد؛ حمله به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین اقدام به آتش زدن یکی از مساجد شهر، موجب شد که با ورود عوامل انتظامی تجمع کنندگان متفرق شوند.

برچسب‌ها ایذه تورم هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایذه تورم هدفمندی یارانه ایذه تورم هدفمندی یارانه حجت الاسلام موسوی امام جمعه ایذه یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است

متن پیام آیت‌الله حسین نوی همدانی به اختتامیه همایش ملی «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین.

موضوع «جایگاه و موقعیت بانوان» از دیرباز مورد گفتمان اندیشمندان و صاحب نظران بوده و نویسندگان و نظریه پردازان در این زمین دیدگاه‌های گوناگونی ارائه داده و هر یک از آنان برداشت و تحلیلی داشته و طبق جهان بینی خود آن را ابراز داشته‌اند؛ که این موضوع مطالعه تاریخ اقوام و ملل روشن‌تر می‌شود.

در این میان مکتب حیات بخش اسلام که کامل‌ترین ادیان است با توجه به نظر واقع بینانه به انسان و وظایف و تکالیف او، موقعیت بانوان را به نحو اصولی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با عنایت به ساختار زنان به تبیین حقوق آنها پرداخته است که با نگرش دقیق و خالی از اغراض باید گفت: در هیچ مکتب و گرایشی اینگونه حریم و حقوق زنان مورد حمایت قرار نگرفته و شأن و منزلت آنان مصونیت پیدا نکرده است.

مگر نه این است که پیش از ظهور اسلام با زنان در همه نقاط جهان به بدترین نوع برخورد می‌شده و از کمترین حقوق اجتماعی محرومشان داشته بودند.

که در آن فضای مسموم حضرت رسول اکرم (ص) رفعت مقام و شأن بالای بانوان را با کمال صراحت اعلام و قوانینی بر اساس فطرت انسان مقرر داشت.

و مگر نه این است که با استقبال از حضور زنان در عرصه‌های جهادی و آموزشی و پرورشی و اجتماعی سال‌های نخستین ظهور اسلام به عصر طلایی تبدیل شد و بر تارک جبین تاریخ اسلام درخشید.

انسانی در میان دو دیوار بلند تحجر و تمدن کاذب. محبوسی در اعماق دو زندان: زندان جاهلیت و زندان بردگی مدرن. اسیر دو کمند: کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افترات. مقهور دو فرهنگ، فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام آزادی و به عنوان علم و تمدن و تساوی حقوق. بالاخره فریادگری بدون فریادرس! و مجرمی بدون ارتکاب جرم، مظلومی به ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح.

در روزگاری که در تمام فرهنگ‌های اقوام و ملل جهان «زن» به عنوان یک «موجود پست» و «طفیلی» و انسان درجه دوم مطرح بود و تلخی و محرومیت بر همه ابعاد و زندگی او چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اقتصادی سایه افکنده و مورد بدبینی‌ها و آماج تهمت‌ها بود و از هیچ روزنه‌ای بر افق زندگی او روشنایی نمی‌تابید، و همه درها بر روی او بسته بود، خورشید اسلام طلوع کرد و افق زندگی او را از کران تا کران روشن نمود و ندای عطوفت آمیز پیغمبر رحمت، حضرت محمد (ص) روح نشاط و امید در کالبد او دمید و راه ترقی و تکامل را به روی او از همه جهت باز کرد.

حضرتش موقعیت مهم «زن» در اجتماع بشری و جایگاه بلند او و شایستگی‌ها و استعدادهای فراوانی را که دست آفرینش در وجود این موجود بدیع قرار داده است را گوش زد کرد و آیه‌هایی از قرآن مجید را در رابطه با معرفی مقام مهم زن و ارزش والای او برای مردم بیان نمود. «زن» را به عنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایسته همه کمالات و کرامت‌های انسانی است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد.

«من عمل صالحا من ذکر أو انثی و هو مؤمن فلنحیینه حیاة طیبة ولنجزینهم اجرهم بأحسن ما کانوا یعملون»

«ان المسلمین و المسلمات و المومنین والمومنات والقانتین والقانتات والصادقین والصادقات و الصابرین و الصابرات والخاشعین والخاشعات و المتصدقین و المتصدقات والصائمات والحافظین فروجهم والحافظات والذاکرین الله کثیرا و الذاکرات أعد الله لهم مغفرة و اجرا عظیما»

این نمونه‌ای از آیات قرآن در عظمت زنان است و بر همین اساس همانطور که نمونه‌ای از مردان برای الگوسازی ذکر نمود، از زنان شایسته یز به عنوان الگو معرفی می‌شود:

«ضرب الله مثلاً للذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط کانتا تحت عبدین من عبادنا صالحین فخانتاهما فلهم یغنیا عنهما من الله شیئا و قیل ادخلا النار مع الداخلین و ضرب الله مثلاً للذین آمنوا امرأت فرعون إذ قالت رب ابن لی عندک بیتا فی الجنه و نجنی من فرعون و عمله و نجنی من القوم الظالمین و مریم ابنت عمران التی احصنت فرج‌ها فنفخنا فیه من روحنا و صدقت بکلمات رب‌ها و کتبه و کانت من القانتین»

و در روایات ما نیز احادیث مختلف و متواتر درباره حقوق و جایگاه بانوان ذکر شده است که توصیه می‌شود به کتب حدیثی ما مراجعه کرده و با در نظر گرفتن سند احادیث بعضی از مطالب جعلی که با قرآن کریم مطابقت ندارد را استثنا نمود.

امروز نیز دنیای کفر با متهم ساختن اسلام نسبت به حقوق زن آنچه را که خود در عمل انجام می‌دهد به دین مقدس ما نسبت می‌دهد در حالی که با این عمل می‌خواهد پرده سیاه بر حقایق و موقعیت زن در اسلام بپوشاند و عمل ننگین خود را نسبت به بانوان توجیه نماید، اما باید با صدای رسا و بلند اعلام کرد که این دین بزرگترین حامی حقوق زن می‌باشد.

در پایان از همه حاضرین، خصوصاً از برگزارکنندگان این جلسه محترم و به ویژه نماینده معظم ولی فقیه آیت الله آقای نور مفیدی کمال سپاس و تشکر را دارم و و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و ملتمس دعای خیر می‌باشم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است