Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@09:12:30 GMT

ضرورت رونمایی تالیفات آیت الله صافی گلپایگانی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۲۳۱۴

ضرورت رونمایی تالیفات آیت الله صافی گلپایگانی

مرجع تقلید شیعیان آیت الله صافی گلپایگانی را شخصیت روشن فکر و به روزی دانست و از بیت ایشان خواست تا کنگره ای برای آن مرجع فقید برگزار و از آثار و تالیفاتشان رونمایی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 

 

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار بیت مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی، از این مرجع تقلید به عنوان شخصیتی ارزشمند و دارای حسن نیت نام برد و اظهار داشت: مراسم تشییع و ترحیم آن مرجع، به بهترین شکل و با آبرومندی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی بیت آن مرحوم را بیتی خوش نام در میان بیوت مراجع ذکر کرده و ابراز داشت: این نام خوش و موقعیت عالی می‌بایست همچنان در بیت ایشان باقی بماند.   آیت الله مکارم شیرازی به آثار و تألیفات آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و کتاب منتخب الاثرشان را اثری ماندگار و بی نظیر دانست و افزود: شایسته است که کراماتی که ایشان در تألیف این اثر داشته در چاپ جدید آن تقریر و اضافه شود.   این مرجع تقلید در ادامه به سابقۀ آشنایی خود با مرحوم آقای صافی اشاره کرد و گفت: من با ایشان و اخوی شأن از درس مرحوم آیت الله بروجردی آشنا شدم و در میان شاگردان مرحوم آیت الله بروجردی ایشان جز مستشکلین خوب درس بودند.   وی به همکاری آن مرحوم با مجلۀ مکتب اسلام نیز اشاره کرد و بیان داشت: علیرغم اقتضای سن ایشان، او شخصیتی روشن فکر و به روز بود که این را می‌توان از اعلامیه‌هایی که در حوادث گوناگون منتشر می‌کرد، به وضوح دریافت.   آیت الله مکارم شیرازی برگزاری کنگره‌ای جهت بزرگداشت ابعاد مختلف شخصیتی و مقام شامخ علمی فقاهتی ایشان و همچنین رونمایی از آثار ایشان را ضروری دانست و تأکید کرد: خاصیت گذر زمان، کمرنگ شدن مسائل مادی است، اما تاریخ معنوی با گذر زمان روشن‌تر و پربارتر می‌شود، ازاین رو آثار معنوی در قلوب همگان باقی می‌ماند و پربار می‌گردد.

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد