Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان گفت: بگذارید این سر و صدا‌ها بخوابد تا اقتصاد دان‌ها بنشینند و ببینند باید چه بکنند؛ تصمیم این است که چیزی عاید دلال‌ها نشود؛ به هر حال تنش‌هایی هم رخ می‌دهد؛ باید با تدبیر و دقت و طمانینه مسائل را پیش ببریم.

به گزارش ایسنا، یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین واجبات اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است؛ به برخی چالش‌های معیشتی در پی جراحی اقتصادی اخیر اشاره و تصریح کرد: نظارت دولت با مردم است، به این معنی که اگر نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شما مردم نباشد، امکان ندارد دولت به طور کامل در اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی موفق شود؛ یعنی نه می‌تواند و نه خواهد توانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعتقاد به اینکه دولت نمی‌تواند درِ در دکانی یک ناظر و مراقب بگذارد، ادامه داد: این اصلا توقع بیجایی هم است؛ یا در موضوع مبارزه با قاچاق با وجود هزاران کیلوکتر مرز در اطراف کشور مگر تشکیل دیوار گوشتی برای مراقبت از نقاط مختلف ممکن است؟ مردم باید مانند زمان مبارزه با منافقین که گاه مادر‌ها و پدر‌ها و خواهر‌ها و خاله‌ها فرد خاطی را لو می‌دادند، عمل کنند و بر مسائل جاری در اطراف خود نظارت کنند و مسائل را اطلاع دهند، حتی اگر به نفعشان نباشد.

امام جمعه اصفهان، موضوع گران شدن آرد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اکثر نانوایان ما متدین هستند، ولی اگر نانوایی را می‌شناسید که آرد ارزانِ سوبسید دارِ هر گونی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان را در بازار آزاد ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشد و در این باره سکوت یا بی تفاوتی پیشه کنید نامردی به دین کرده‌اید؛ چون با امر به معروف و نهی از منکر، کسب حلال می‌شود.

طباطبایی‌نژاد خطاب به مردم که در چند روز گذشته با مراجعه به مغازه‌ها بعضا نسبت به خرید مازاد مصرف خود اقدام کرده اند، تاکید کرد: دشمن قصد سواستفاده از این مسئله را دارد، گوش به حرف دشمن ندهید؛ یادمان است زمانی که ارز ترجیحی تصویب شد عده‌ای مخالف بودند که این سیاست درستی نیست، اکنون هم که می‌خواهند بردارند باز می‌گویند این کار درستی نیست و همین افراد هم اقتصاد کشور را از بین بردند.

وی اضافه کرد: اصلاح نظام یارانه‌ها تصمیم شخص آقای رییسی نیست، حتی رهبری هم تاکید دارند که وضع اقتصادی که از سال‌های قبل پایه ریزی شده، نیازمند اصلاح و تغییر است؛ یک تیم بزرگ این مسئله را مورد رصد و بررسی قرار داده و می‌دهد، تصمیم به دادن یارانه برای کمک به مستضعف بود، اما حالا مستضعف در آخر ردیف قرار گرفته است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روند دسترسی آرد به نانوایی‌ها و دیگر بخش‌ها از سوی دولت، خاطر نشان کرد: دولت آرد را کیلویی۱۰ هزار تومن می‌خرد، آردش می‌کند بعد در قالب آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها و دیگر بخش‌های نیازمند آرد، آن را زیر۵۰ هزار تومان می‌فروشد بعد ما شاهد هستیم که چطور برخی نانوا‌ها یا دیگران این گونی آرد را در بازار آزاد به ۶۰۰ و ۷۰۰ هزار تومان می‌فروشند، این انصاف است؟

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه مخاطب مصرف ماکارونی هم فقط افراد معمولی نیستند، گفت: کارخانه‌های ماکارونی این قلم جنس را به ۶۶ کشوراروپایی با قیمت بالا می‌فروشند و سودش هم به جیب هیچ کس جز همان آقای کارخانه دار ماکرونی نمی‌رود؛ این باید عوض شود؛ این بی عدالتی است.

وی درعین حال ادامه داد: در این خصوص باید تبعات جنگ اوکراین و روسیه را هم مد نظر قرار داد، چون این دو کشور از اصلی‌ترین صادرکنندگان مواد غذایی به سایر کشور‌های اروپا بوده اند و ما شاهدیم که در کشوری مانند آلمان نیز امروز مردم به قفسه مغازه‌ها حمله می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با زیر سوال بردن خرید بیش از نیاز برخی مردم در روز‌های گذشته تصریح کرد: فردی اصلا ماکارونی دوست نداشته، اما حالا که گران شده رفته چند بسته از آن خریده است؛ خب گران شده؟ آدم چیز دیگری می‌خورد، مردم بدانید مغازه‌ها پر است مسئولان نمیگذارند مغازه‌ها خالی شود؛ صبر کنید تا تنش بخوابد، اگر سر و صدا کنید، آبروی کشور را برده‌اید.

طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: به دفتر ما زنگ میزنند فلان چیز گران شده؛ ما می‌دانیم، دولت و مسئولین هم می‌دانند، اما هیچ دولتی چه عادل و چه غیر عادل نمی‌خواهد مردم از سیاست هایش ناراضی باشند؛ تقوا پیشه کنید و اقلام را اضافه به خانه‌های خود نبرید.

وی با یادآوری سخنان چند روز قبل استاندار اصفهان با او درباره روغن گفت: استاندار گفتند دو برابر نیاز هر ساله روغن برای مردم اصفهان تهیه و در اختیار بازار قرار داده شده، اما باز هم نیست و کمبود به وجود آمده است؛ بگذارید این سر و صدا‌ها بخوابد تا اقتصاد دان‌ها بنشینند و ببینند باید چه بکنند؛ تصمیم این است که چیزی عاید دلال‌ها نیاید؛ به هر حال تنش‌هایی هم رخ می‌دهد؛ باید با تدبیر و دقت و طمانینه مسائل را پیش ببریم و تلاش کنیم که جهاد تبیین را سر لوحه عمل خود قرار دهیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: امام جمعه یارانه امام جمعه اصفهان طباطبایی نژاد هزار تومان مغازه ها سر و صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند