Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد با اشاره به احتمال کشف لایه جدید نفتی در میدان سپهر و جفیر گفت: توسعه میدان آزادگان حدود ۵ میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا ۲۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید از این میدان اضافه شود.   به گزارش ایرنا، «علیرضا صادق‌آبادی» امروز (جمعه) در نشستی خبری در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه نیروگاه قشم اکنون به مدار آمده و آماده افتتاح رسمی است، افزود: با بهره‌برداری از این نیروگاه ۳۲۰ مگاوات با شبکه برق کشور سنکرون شده و به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی تاکید کرد: ظرفیت پالایشگاه قشم هم از ۳۵ هزار بشکه به ۱۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند و طرح‌ها نیز هم مربوط به افزایش تولید و هم بهبود کیفیت خواهد بود.    صادق‌آبادی به بهره‌برداری از نیروگاه ارومیه تا پایان سال اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۲ فاز ۱۶۰ مگاواتی این نیروگاه به سرویس آمده است.   مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تاکید کرد: تا پایان سال ۴۸۰ مگاوات دیگر به مدار می‌آید و درمجموع ۹۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه خواهد شد.   وی تصریح کرد: میدان سپهر و جفیر نیمه دوم سال به تولید می‌رسد و بر اساس بررسی‌ها، احتمال کشف یک‌لایه جدید در این میدان وجود دارد اما هنوز نمی‌توانیم درباره ظرفیت نفت آن صحبت کنیم.   صادق‌آبادی با اشاره به اینکه تولید اولیه از سپهر و جفیر ۲۱ هزار بشکه خواهد بود، گفت: در فاز یک تولید ۳۵ هزار بشکه و در فاز ۲ ۱۱۰ هزار بشکه تولید نفت انجام خواهد شد.     مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد  با اشاره به اینکه ۶ ماه بعد از برداشت زودهنگام فاز یک به تولید می‌رسد، افزود: ۱۳۵ حلقه چاه درمجموع در این میدان حفاری خواهد شد و تولید از فاز ۲ نیز ۴ سال بعد به نتیجه می‌رسد.   وی ادامه داد: برای توسعه میادین نفتی آزادگان و دارخوین آمادگی خود را به وزارت نفت اعلام کرده‌ایم.   صادق آبادی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای ۱۲ میلیارد دلاری میان ۴ بانک پاسارگاد، ملت، تجارت و اقتصاد نوین برای اجرای طرح‌های نفتی، ادامه داد: توسعه میدان آزادگان حدود ۵ میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا ۲۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید از این میدان اضافه شود.   مدیرعامل گسترش انرژی پاسارگاد به امضای MOU برای میدان نفتی دارخوین اشاره کرد و تصریح کرد: توسعه این میدان به ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و   ۱۱۰ هزار بشکه به تولید آن اضافه می‌شود.   وی تاکید کرد: در همین پکیج ۱۲ میلیارد دلاری ۴ بانک،  ساخت یک پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت سنگین با اعتبار ۷ میلیارد دلار دیده شده است و اگر منابع تامین شود این پالایشگاه ظرف ۵ سال ساخته خواهد شد.   به گفته صادق آبادی، این پالایشگاه واحدهای پایین‌دستی بسیار سنگینی دارد.   مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد ادامه داد: سال ۸۴ دو طرح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و هرمز برای سرمایه‌گذاری آماده شد و سرمایه‌گذاران خارجی آماده سرمایه‌گذاری بودند.   وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران خارجی از پروژه ستاره خلیج‌فارس خارج شدند، افزود: پالایشگاه هرمز نیز آغاز نشد اما الگوی فرآیندی خوبی دارد  و می‌تواند از خام فروشی نفت سنگین ایران با قیمت‌های پایین جلوگیری کند.   صادق آبادی تصریح کرد: نفت سنگین میادین سروش و نوروز نیز تا زمانی که پالایشگاه قشم در مدار نیامده بود به سختی صادر می‌شد.    مدیرعامل گسترش انرژی پاسارگاد ادامه داد: در زمان افت قیمت نفت با شیوع کرونا تنها پالایشگر بزرگ دنیا بودیم که سطح تولید خود را حفظ کردیم.    وی با اشاره به اینکه پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در بندرعباس و یا قشم احداث خواهد شد، گفت: در طرح‌های پتروشیمی نیز متانول چابهار، سروش متانول و ... در دست احداث است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سرمایه گذاری هزار بشکه صادق آبادی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد

آقای شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در صف اول حاضر شد و به سوالاتی در حوزه پتروشیمی پاسخ داد.

شاه میرزایی گفت: امروز ما بیش از ۷۵ مجتمع پتروشیمی در کشور به صورت فعال داریم که مجموع تولید این مجموعه‌ها بالای ۹۳ میلیون تن در سال است. امسال تلاش ما این است که با جهش بلندی از مرز ۱۰۰ میلیون تن تولید عبور کنیم.

او افزود: بخشی از برنامه ما جلب مشارکت و سرمایه گذاری مردم در صنعت پتروشیمی است. بخشی از این کار با بهبود فضای کسب و کار است و مردم سهام پتروشیمی‌های مولد و بازار آفریم را بخرند تا به این ترتیب سرمایه گذاری خرد مردم به سمت تولید هدایت شود. بخش تعاونی هم اعلام آمادگی کرده که در این حوزه ورود پیدا کند. بخش دیگری از اقدام نیز عرضه اعتبار است که سرمایه در گردش واحد‌های زنجیره تکمیلی را افزایش میدهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سالی که گذشت بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان، آورده واحد‌هایی بود که در سال‌های گذشته چیزی برای ارائه نداشتند. امسال این حرکت را استمرار می‌دهیم تا جهش تولید محقق شود. اما این مسئله شرطی هم دارد که خوراک پتروشیمی باید به صورت پایدار تامین شود.

شاه میرزایی گفت: برنامه ما این است سرمایه مردم را که در بازار‌های دیگر میتواند تورم زا باشد، از طریق بازار سرمایه به سمت تولید در پتروشیمی سوق دهیم. همچنین برنامه ساخت تجهیزات به سمت دانش بنیان‌ها برود تا با حضور آنها در تأمین کالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی، حضور مردم در اقتصاد و اشتغالزایی محقق شود.

این مقام مسئول در زمینه رفع موانع تولید در صنعت پتروشیمی گفت: یکی از اقداماتی که انجام شد، کاهش دوره تعمیرات واحد‌ها بود تا در رسیدن خوراک به پایین دست اختلال ایجاد نشود. 

او در خصوص جمع آوری مشعل چاه‌ها گفت: حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی دو سال و نیم آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه‌ها کشور نخواهیم دید. برای مشعل‌های صنعت پتروشیمی هم برنامه ریزی شده و در حال حاضر نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است. باقی مانده نیز مطابق برنامه تا ۳ سال آینده جمع آوری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد