Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری گفت: آزمون در نهایت امنیت و آرامش با حضور بیش از ۱۱ هزار داوطلب امروز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر امیرپاشا طبائیان در گفتگویی گفت: چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بوده و مدارک‌شان تکمیل بوده است. از میان ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند.

طبائیان افزود: تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن هستند.

وی درباره موضوع عدم ارائه دفترچه سوالات پس از برگزاری آزمون دستیاری به داوطلبان گفت: موضوع ارائه ندادن دفترچه سوالات بلافاصله پس از برگزاری آزمون به داوطلبان، مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. سال گذشته در شورای سنجش و پذیرش تصمیم گرفته شد که پس از آزمون‌ها دفترچه‌های کاغذی به داوطلب داده نشود. به همین دلیل در این آزمون هم دفترچه داده نمی‌شود.

مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: این موضوع باید در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت مطرح شود و در صورت تصویب دفترچه به داوطلبان داده می‌شود؛ بنابراین تصمیم وزارت بهداشت نبوده است، اما اگر به این نتیجه برسیم که دفترچه‌ها داده شود نیاز به مصوبه جدید دارد.

وی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری گفت: نتایج اولیه نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۱ اعلام می‌شود و پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته صورت می‌گیرد.

طبائیان اظهار داشت: شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه کلید اولیه به همراه دفترچه سوالات آزمون دستیاری منتشر می‌شود و داوطلبان از شنبه ساعت ۱۸ تا روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه می‌توانند اعتراض خود را به صورت اینترنتی سوال مورد اعتراض و رفرنس مورد نظر ارسال کنند تا به آن رسیدگی شود.

وی درباره شرایط امنیت آزمون دستیاری چهل و نهم گفت: قرنطینه سوالات آزمون دستیاری همانند سال‌های گذشته برقرار بود و نظارت کامل حراست بر آزمون وجود داشت.

مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: در مورد بیماری کرونا نیز حوزه‌های امتحانی در شرایط خوبی بودند، تعداد کم داوطلبان در هر کلاس، تهویه مناسب و همچنین فواصل مناسب میان صندلی‌ها برقرار بود. فاصله صندلی‌ها تا دو متر هم در برخی قسمت‌ها بود.

وی درباره میزان انتخاب رشته برای چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری خاطرنشان کرد: امسال میزان انتخاب رشته تا ۱۰۰ رشته / محل افزایش یافته است و داوطلبان می‌توانند از نظر قبولی امکان بیشتری داشته باشند.

منبع: مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمون دستیاری آزمون استخدامی دفترچه سوالات دفترچه سوالات وزارت بهداشت ۱۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمد موسوی با بیان اینکه هر سال با نزدیک شدن به فرایند برگزاری آزمون‌های سراسری فعالیت مجرمان حوزه فضای مجازی در زمینه فروش سوالات کنکور و روش‌های متقلبانه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در راستای رفع دغدغه مردم در برخورد قاطع با این‌گونه جرایم در فضای مجازی وارد عمل شدند. فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به حساسیت موضوع به‌سرعت پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شد و پس از اخذ دستورات مقتضی محل اختفای متهم را شناسایی و با تشکیل تیم ویژه از مأموران پلیس فتا ضمن هماهنگی‌های لازم و اخذ دستورات مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به همراه تجهیزات الکترونیکی ضبط شده از وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. وی تصریح کرد: متهم مذکور در ابتدا با کتمان موضوع سعی در گمراه کردن پلیس و اخلال در روند رسیدگی به پرونده و کشف حقیقت را داشت که پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتال شواهد و قرائن لب به اعتراف گشود و با اعتراف به ارتکاب بزه انتصابی اعتراف گفت: با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال لو رفتن سوالات کنکور پیش از برگزاری آزمون اقدام به درج آگهی فروش هندزفری نامرئی در وبگاه دیوار کردم و با آن روش از مردم کلاهبرداری می‌کردم. موسوی در پایان با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند، خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌وجه فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغواکننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه