Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: در تأمین و عرضه کالاهای اساسی مشکلی نداریم و کارخانجات مدام در حال ارسال بار به شبکه‌های توزیع هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود امراللهی، مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی با حضور در برنامه «میز اقتصاد» با اشاره به حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در یکی از مراکز اصلی مرغ و گوشت جنوب تهران گفت: هیچ کمبود و مشکلی در بحث تأمین کالاهای اساسی نداریم و از همان ساعتی که طرح شروع شد بلافاصله بازرسان ما در مراکز تولیدی مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ساعت 5 صبح روز قبل هم کارخانجات تولیدی از قبیل کارخانجات روغن خوراکی تولید خود را آغاز کردند و روزانه با اصلاح و متناسب‌سازی قیمت‌های جدید کالا‌های خود را روانه بازار کردند.

مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی بیان کرد: نظارت‌ها حدود 40 درصد هم از لحاظ نیرو‌های مردمی و هم از لحاظ استقرار بازرسان افزایش یافته است و مشکل خاصی درخصوص بحث نظارت‌ها نداریم.

امراللهی اضافه کرد: همکاران ما در روزهای گذشته تلاش مضاعفی داشتند و با افرادی که کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می‌کردند، برخورد داشته و کشفیات بسیار خوبی نیز داشته‌اند. شب گذشته در یکی از استان‌های شمالی حدود یک‌هزار و 800 تن روغن خوراکی کشف شد.

وی گفت: در عرضه کالاهای اساسی مشکلی نداریم و کارخانجات مدام در حال ارسال بار به شبکه‌های توزیع هستند.

هیچ مشکلی در تولید تخم‌مرغ نداریم
حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: در مورد تولید تخم‌مرغ هیچ مشکلی نداریم بلکه مازاد تولید هم داریم.

وی بیان کرد: تا قبل از اینکه قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری از 18 هزار و 300 تومان به 35 هزار و 500 تومان و 40 هزار تومان قیمت مصرف‌کننده برسد، به دلیل آنکه فصل مصرف تخم‌مرغ نیست و این آزادسازی ممکن است در روز‌های آینده روی مصرف مردم تأثیر بگذارد و افت مصرف داشته باشیم 20 درصد زیر قیمت مصوب می‌فروختیم.  

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: هم‌اکنون نگران سرمایه در گردش مرغداری‌ها هستیم که نتوانیم محصول را با قیمت جدید اعلام شده به فروش برسانیم.

کاشانی با بیان اینکه روزانه 100 هزار تن تخم‌مرغ از طریق واحدهای فعال صنعتی و بومی در سطح کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: میزان مصرف قبل از طرح هوشمندسازی روزانه حدود 85 تا 90 هزار تن به عبارتی 20 درصد بیش از نیاز، تولید می‌شده است و مشکلی از لحاظ تولید نداریم، ولی باید دولت نگاه ویژه‌ای به بخش تولید داشته باشد که بتوانیم تولید را سرپا نگه داریم و مشکلی در آینده نداشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهادکشاورزی کالاهای اساسی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟